שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.
»
«
איך חברות התעופה של הלואו-קוסט מצליחות להתקיים?
חברות הלואו-קוסט הן חברות התעופה זולות (Low cost), המציעות טיסה זולה ואת שאר האפשרויות לנוסעים בתשלום נוסף.
חברות אלה, בכך שהן כוללות פחות שירותים במחיר הכרטיס, מצליחות להציע מחירי כרטיסים נמוכים מאד, לעתים ממש מצחיקים. מהמחיר הזול נובעת הצלחתן הכלכלית, שבמיוחד בתקופה שבה סובלות חברות תעופה רבות מקשיים להתקיים, היא עובדה מדהימה.
זהו מודל עסקי המבוסס על אסטרטגיית מחיר. הםץן אומרות לנוסעים: אצלנו זול ותוכלו לקבל את המינימום של להגיע ממקום למקום בזול ממש. על השאר, אם תרצו, תשלמו.
זה מודל הכנסה הפוך מחברות התעופה הקלאסיות, שמאז ומתמיד גבו כרטיס יקר לנוסע, כשהכל נכלל בו מראש, למעט תוספות ייחודיות שעליהן גבו בנפרד.
איך הן מוזילות את הכרטיס כל כך?
הן טסות לנמלי תעופה משניים וזולים, לעיתים בסבסוד משמעותי של גופי תיירות מקומיים, מפעילות מטוסים קטנים יותר ורק סוג אחד שלהם, מה שמוזיל את התחזוקה מאד. אלה מטוסים מתוחכמים ומפנקים הרבה פחות, ששורות המושבים בהם דחוסות מעט יותר וזה מאפשר ניצול מרבי של חלל המטוס.
והנוסעים מצביעים בהמוניהם לטובתן - במקום טיסה כמותרות, רבים מהנוסעים בסך הכל רוצים לטוס ולהגיע, כמו באוטובוס או ברכבת, ממקום למקום.
#איך התחיל הכל?
הסיבה ההיסטורית להיוולדן של חברות התעופה הללו, בשיטת ה"לואו קוסט" נעוצה באירועי תחילת האלף החדש. אחרי הפיגועים ב-9/11 בארצות הברית, הלכו הטיסות והתייקרו. הדרישות הבטיחותיות הקשו על חברות התעופה והפכו את הטיסות לחו"ל ליקרות יותר ויותר. נוסעים רבים לא עמדו בעלויות הטיסה לחו"ל וצמצמו את מספר ההזמנות באופן דרסטי. לא מעט מחברות התעופה נקלעו בעקבות כך לקשיים וחלקן אף נסגרו.
בתנאים אלה נולדו חברות חדשות שהבטיחו טיסות לואו קוסט, שהן טיסות חסכוניות וזולות לנוסעים. חברות תעופה אלה היו חסכוניות במיוחד. הן קנו המון מטוסים מיצרניות המטוסים הוותיקות, שבגלל המשבר הכלכלי שלהן וירידת מספר הנוסעים, נתקעו עם מטוסים שלא הופעלו. המטוסים הללו, שקודם לא נמצאו להם קונים, נחטפו בגרושים על ידי חברות הלואו-קוסט, שמצידן הציעו כרטיסי טיסה זולים מאד, בתנאי טיסה מפנקים פחות.
הורדת תנאי הטיסה והפינוקים, שעד אז נתפסו כחובה בטיסות כאלה, כמו גם הקטנת המשכורות לאנשי צוות המטוס בחברות אלה, לעומת אלה של אנשי הצוות בחברות התעופה הרגילות - כל אלו הורידו את ההוצאות ולכן אפשרו גם את צמצום עלויות הטיסות לנוסעים והורדת מחיר הכרטיס לרצפה.
וכך, צמצום התנאים שניתנים לנוסעים, העובדה שלכל מטוס דוחסים יותר מושבים ושתנאי הטיסה בסיסיים יותר, לצד מכירת התוספות לנוסעים, כמו אוכל ושתייה בטיסה או תשלום לבעלי מזוודות גדולות ואפילו טיסה במהירות איטית יותר ממה שהמטוס יכול, כדי לחסוך בהוצאות הדלק - כל אלה הורידו את מחיר הכרטיסים הבסיסיים ואפשרו להמוני אנשים להצטרף למעגל הנוסעים השנתי לחופשה בחו"ל.
הנה הדרך שבה עובדות חברות תעופה זולות:
https://youtu.be/069y1MpOkQY
החיסכון בטיסה איטית יותר (עברית):
https://youtu.be/NUtXCUkqGfQ
הבטיחות שלהן, לדברי המומחים, לא נפגעת בשל המחירים הזולים:
https://youtu.be/C9cBlGR-Uck
ומסתבר שיש בהן גם סכנות (עברית):
https://youtu.be/aP1PXIc_Hi0
מהו מתח רווחים נמוך?
מתח רווחים נמוך הוא מכירה של כמות גדולה של מוצרים, במחיר זול במיוחד ליחידה בודדת. כך ניתן להרוויח מעט על כל מוצר, אבל ההכנסה על כל המוצרים גדלה.
חנויות משתמשות במחירים זולים מסיבות שונות. יש כאלו שנעזרים במחיר הזול, כדי לפרוץ לשוק חדש ולמכור לצרכנים שרגילים לקנות ביוקר. הללו קונים אצלם בזול והם זוכים בנתח-שוק, אחוזים מהמכירות של אותו מוצר בשוק. כך נכנסה רשת קופיקס, למשל, לשוק בתי הקפה, בתוך זמן קצר ובהצלחה מרשימה. כך הצליחו מוצרים זולים ואיכותיים כמו המכוניות מהמזרח הרחוק, להפוך את המכוניות הללו ללהיטי מכירות בשוק הרכב היקר.
לעיתים מתבסס עסק שלם על מכירות במתח רווחים נמוך. רשתות הדיסקאונט, בארץ ובעולם, מוכרות את כל המוצרים במחירים זולים יותר. הן מפנקות פחות וחוסכות בעיצוב החנויות ובשטחי המכירה, אך את החסכון הזה בתפעול החנויות הן "מגלגלות" אל הלקוח, כלומר מוזילות לו את המחירים.
תוכלו לקרוא וללמוד על זה בהרחבה באאוריקה, בתגית "מתח רווחים נמוך, יוקר המחיה, צרכנות".
הנה יזם קופיקס, שהכל בה עלה בה 5 שקלים, מסביר את השיטה:
http://youtu.be/j1_3iAXz1jg
וחברה המתמחרת שיחות סלולאר במחירים זולים ועדיין מרוויחה:
http://youtu.be/lBT8AL2sOGI
בזול

חברות הלואו-קוסט הן חברות התעופה זולות (Low cost), המציעות טיסה זולה ואת שאר האפשרויות לנוסעים בתשלום נוסף.
חברות אלה, בכך שהן כוללות פחות שירותים במחיר הכרטיס, מצליחות להציע מחירי כרטיסים נמוכים מאד, לעתים ממש מצחיקים. מהמחיר הזול נובעת הצלחתן הכלכלית, שבמיוחד בתקופה שבה סובלות חברות תעופה רבות מקשיים להתקיים, היא עובדה מדהימה.
זהו מודל עסקי המבוסס על אסטרטגיית מחיר. הםץן אומרות לנוסעים: אצלנו זול ותוכלו לקבל את המינימום של להגיע ממקום למקום בזול ממש. על השאר, אם תרצו, תשלמו.
זה מודל הכנסה הפוך מחברות התעופה הקלאסיות, שמאז ומתמיד גבו כרטיס יקר לנוסע, כשהכל נכלל בו מראש, למעט תוספות ייחודיות שעליהן גבו בנפרד.
איך הן מוזילות את הכרטיס כל כך?
הן טסות לנמלי תעופה משניים וזולים, לעיתים בסבסוד משמעותי של גופי תיירות מקומיים, מפעילות מטוסים קטנים יותר ורק סוג אחד שלהם, מה שמוזיל את התחזוקה מאד. אלה מטוסים מתוחכמים ומפנקים הרבה פחות, ששורות המושבים בהם דחוסות מעט יותר וזה מאפשר ניצול מרבי של חלל המטוס.
והנוסעים מצביעים בהמוניהם לטובתן - במקום טיסה כמותרות, רבים מהנוסעים בסך הכל רוצים לטוס ולהגיע, כמו באוטובוס או ברכבת, ממקום למקום.
#איך התחיל הכל?
הסיבה ההיסטורית להיוולדן של חברות התעופה הללו, בשיטת ה"לואו קוסט" נעוצה באירועי תחילת האלף החדש. אחרי הפיגועים ב-9/11 בארצות הברית, הלכו הטיסות והתייקרו. הדרישות הבטיחותיות הקשו על חברות התעופה והפכו את הטיסות לחו"ל ליקרות יותר ויותר. נוסעים רבים לא עמדו בעלויות הטיסה לחו"ל וצמצמו את מספר ההזמנות באופן דרסטי. לא מעט מחברות התעופה נקלעו בעקבות כך לקשיים וחלקן אף נסגרו.
בתנאים אלה נולדו חברות חדשות שהבטיחו טיסות לואו קוסט, שהן טיסות חסכוניות וזולות לנוסעים. חברות תעופה אלה היו חסכוניות במיוחד. הן קנו המון מטוסים מיצרניות המטוסים הוותיקות, שבגלל המשבר הכלכלי שלהן וירידת מספר הנוסעים, נתקעו עם מטוסים שלא הופעלו. המטוסים הללו, שקודם לא נמצאו להם קונים, נחטפו בגרושים על ידי חברות הלואו-קוסט, שמצידן הציעו כרטיסי טיסה זולים מאד, בתנאי טיסה מפנקים פחות.
הורדת תנאי הטיסה והפינוקים, שעד אז נתפסו כחובה בטיסות כאלה, כמו גם הקטנת המשכורות לאנשי צוות המטוס בחברות אלה, לעומת אלה של אנשי הצוות בחברות התעופה הרגילות - כל אלו הורידו את ההוצאות ולכן אפשרו גם את צמצום עלויות הטיסות לנוסעים והורדת מחיר הכרטיס לרצפה.
וכך, צמצום התנאים שניתנים לנוסעים, העובדה שלכל מטוס דוחסים יותר מושבים ושתנאי הטיסה בסיסיים יותר, לצד מכירת התוספות לנוסעים, כמו אוכל ושתייה בטיסה או תשלום לבעלי מזוודות גדולות ואפילו טיסה במהירות איטית יותר ממה שהמטוס יכול, כדי לחסוך בהוצאות הדלק - כל אלה הורידו את מחיר הכרטיסים הבסיסיים ואפשרו להמוני אנשים להצטרף למעגל הנוסעים השנתי לחופשה בחו"ל.
הנה הדרך שבה עובדות חברות תעופה זולות:
https://youtu.be/069y1MpOkQY
החיסכון בטיסה איטית יותר (עברית):
https://youtu.be/NUtXCUkqGfQ
הבטיחות שלהן, לדברי המומחים, לא נפגעת בשל המחירים הזולים:
https://youtu.be/C9cBlGR-Uck
ומסתבר שיש בהן גם סכנות (עברית):
https://youtu.be/aP1PXIc_Hi0

מתח רווחים נמוך הוא מכירה של כמות גדולה של מוצרים, במחיר זול במיוחד ליחידה בודדת. כך ניתן להרוויח מעט על כל מוצר, אבל ההכנסה על כל המוצרים גדלה.
חנויות משתמשות במחירים זולים מסיבות שונות. יש כאלו שנעזרים במחיר הזול, כדי לפרוץ לשוק חדש ולמכור לצרכנים שרגילים לקנות ביוקר. הללו קונים אצלם בזול והם זוכים בנתח-שוק, אחוזים מהמכירות של אותו מוצר בשוק. כך נכנסה רשת קופיקס, למשל, לשוק בתי הקפה, בתוך זמן קצר ובהצלחה מרשימה. כך הצליחו מוצרים זולים ואיכותיים כמו המכוניות מהמזרח הרחוק, להפוך את המכוניות הללו ללהיטי מכירות בשוק הרכב היקר.
לעיתים מתבסס עסק שלם על מכירות במתח רווחים נמוך. רשתות הדיסקאונט, בארץ ובעולם, מוכרות את כל המוצרים במחירים זולים יותר. הן מפנקות פחות וחוסכות בעיצוב החנויות ובשטחי המכירה, אך את החסכון הזה בתפעול החנויות הן "מגלגלות" אל הלקוח, כלומר מוזילות לו את המחירים.
תוכלו לקרוא וללמוד על זה בהרחבה באאוריקה, בתגית "מתח רווחים נמוך, יוקר המחיה, צרכנות".
הנה יזם קופיקס, שהכל בה עלה בה 5 שקלים, מסביר את השיטה:
http://youtu.be/j1_3iAXz1jg
וחברה המתמחרת שיחות סלולאר במחירים זולים ועדיין מרוויחה:
http://youtu.be/lBT8AL2sOGI
