שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.
»
«
גרף צפלין
האם נועדה הקומה ה-103 לעגינת ספינות אוויר?
הקומה ה-103 של בניין אמפייר סטייט היא קומה שלא משתמשים בה כיום. לדעת רבים מאוהבי ההיסטוריה של התעופה, הסיבה היא שקומה זו תוכננה במקור כמקום עגינה לספינות אוויר. הם יודעים לומר שהבניין, שנבנה בשנות ה-30 כמגדל הגבוה בעולם, לקח בחשבון את עולם התעופה בזמנו ושספינות אוויר שהיו אז כלי הטיס המצליח להטסת המונים. התכנית הייתה שהקומה ה-103 תהיה שדה התעופה של נוסעיהן. ספינות האוויר הללו היו אמורות להיקשר בחבל אל תורן הבניין והנוסעים היו אמורים לעלות ולרדת אל הטרמינל שבקומה זו, שהכיל מרפסת מעגלית.
ובכן, זה נשמע מדהים אבל פשוט שגוי. מעולם ועד היום, שום ספינת אוויר לא עגנה על ראש האמפייר סטייט בילדינג, כשהיא קשורה לתורן ההוא. המומחים ומנהלי הבניין מסבירים שגם מבחינת המבנה של הקומה העליונה וגם מבחינת הרוחות הנושבות בגובה הזה, לא הייתה אפשרית בכלל עגינה מסוג זה. ספינת אוויר שהייתה נקשרת אל המגדל, הייתה ניצבת על ראשה בתוך שניות, כמו נר חנוכה, כשתא הנוסעים "שופך" את כל האנשים והמטען אל החלק הקדמי שלה.
במקום מנחת הצפלינים מוצבת אנטנה בראש המגדל, שמטרתה המקורית הייתה פשוט להפוך את בניין האמפייר סטייט בילדינג למגדל הגבוה בעולם. הקומה ה-103 משמשת עד היום בעיקר לתחזוקת אנטנה זו.
הנה הסיפור האמיתי של "תחנת העגינה לצפלינים" שבקומה ה-103:
http://youtu.be/_wimlrgwhgg
ובסוף הסרטון הבא, הנה קומה 103:
http://youtu.be/3XLjLx5fvsM
הקומה ה-103 של בניין אמפייר סטייט היא קומה שלא משתמשים בה כיום. לדעת רבים מאוהבי ההיסטוריה של התעופה, הסיבה היא שקומה זו תוכננה במקור כמקום עגינה לספינות אוויר. הם יודעים לומר שהבניין, שנבנה בשנות ה-30 כמגדל הגבוה בעולם, לקח בחשבון את עולם התעופה בזמנו ושספינות אוויר שהיו אז כלי הטיס המצליח להטסת המונים. התכנית הייתה שהקומה ה-103 תהיה שדה התעופה של נוסעיהן. ספינות האוויר הללו היו אמורות להיקשר בחבל אל תורן הבניין והנוסעים היו אמורים לעלות ולרדת אל הטרמינל שבקומה זו, שהכיל מרפסת מעגלית.
ובכן, זה נשמע מדהים אבל פשוט שגוי. מעולם ועד היום, שום ספינת אוויר לא עגנה על ראש האמפייר סטייט בילדינג, כשהיא קשורה לתורן ההוא. המומחים ומנהלי הבניין מסבירים שגם מבחינת המבנה של הקומה העליונה וגם מבחינת הרוחות הנושבות בגובה הזה, לא הייתה אפשרית בכלל עגינה מסוג זה. ספינת אוויר שהייתה נקשרת אל המגדל, הייתה ניצבת על ראשה בתוך שניות, כמו נר חנוכה, כשתא הנוסעים "שופך" את כל האנשים והמטען אל החלק הקדמי שלה.
במקום מנחת הצפלינים מוצבת אנטנה בראש המגדל, שמטרתה המקורית הייתה פשוט להפוך את בניין האמפייר סטייט בילדינג למגדל הגבוה בעולם. הקומה ה-103 משמשת עד היום בעיקר לתחזוקת אנטנה זו.
הנה הסיפור האמיתי של "תחנת העגינה לצפלינים" שבקומה ה-103:
http://youtu.be/_wimlrgwhgg
ובסוף הסרטון הבא, הנה קומה 103:
http://youtu.be/3XLjLx5fvsM
מי ידוע כממציא ספינת האוויר צפלין?
פרדיננד פון צפלין (1838-1917) היה מאבות ספינת האוויר. הוא היה חלוץ ספינות האוויר הקשיחות, הדור השני והמשוכלל יותר של ספינות האוויר שגם נקראו על שמו: צפלין.
מי שהיה ממשפחה גרמנית מיוחסת, משקיף במלחמת האזרחים באמריקה וגילה אז עניין בתעופה. בהמשך צפלין היה לחייל בצבא הגרמני והגיע לדרגת גנרל.
ב-1870 הוא כבר תכנן כלי טיס ובשנת 1900 הוא הצליח להטיס את הצפלין הראשון, ה-LZ1.
בזכות מסגרת האלומיניום הקשיחה של הצפלין הזה, הוא הצליח להגיע למהירות של כמעט 30 קילומטרים לשעה.
ב-1917 צפלין מת. עשרים שנה אחרי מותו יתרחש אסון ההינדנבורג, האסון שהביא לבהלה מספינות האוויר הללו. אחרי האסון המפורסם יפסיק העולם להשתמש בצפלין ומטוסי הנוסעים יילכו ויחליפו אותם.
הנה סיפורו של פרדיננד פון צפלין:
https://youtu.be/vfpv6JXMaGM
כך הוא הוליד את ספינות האוויר מדגם צפלין:
https://youtu.be/uZqqWSUirls
עוד על פיתוח ספינות האוויר של הגרף פון צפלין:
http://youtu.be/0e-Zvu_CC_Q
טיסה בחזרה של פרדיננד פון צפלין לניו-יורק בשנת 1929 כולל צילומים מתא הנוסעים של ספינת האוויר:
http://youtu.be/VG_wnJeH0fk
הלווייתו של פרדיננד צפלין ב-1917:
https://youtu.be/H9JQ-u_re3k
וסיפור עלייתו ונפילתו של הצפלין ההיסטורי (עברית):
https://youtu.be/ddL2i1wAg1g?long=yes
פרדיננד פון צפלין (1838-1917) היה מאבות ספינת האוויר. הוא היה חלוץ ספינות האוויר הקשיחות, הדור השני והמשוכלל יותר של ספינות האוויר שגם נקראו על שמו: צפלין.
מי שהיה ממשפחה גרמנית מיוחסת, משקיף במלחמת האזרחים באמריקה וגילה אז עניין בתעופה. בהמשך צפלין היה לחייל בצבא הגרמני והגיע לדרגת גנרל.
ב-1870 הוא כבר תכנן כלי טיס ובשנת 1900 הוא הצליח להטיס את הצפלין הראשון, ה-LZ1.
בזכות מסגרת האלומיניום הקשיחה של הצפלין הזה, הוא הצליח להגיע למהירות של כמעט 30 קילומטרים לשעה.
ב-1917 צפלין מת. עשרים שנה אחרי מותו יתרחש אסון ההינדנבורג, האסון שהביא לבהלה מספינות האוויר הללו. אחרי האסון המפורסם יפסיק העולם להשתמש בצפלין ומטוסי הנוסעים יילכו ויחליפו אותם.
הנה סיפורו של פרדיננד פון צפלין:
https://youtu.be/vfpv6JXMaGM
כך הוא הוליד את ספינות האוויר מדגם צפלין:
https://youtu.be/uZqqWSUirls
עוד על פיתוח ספינות האוויר של הגרף פון צפלין:
http://youtu.be/0e-Zvu_CC_Q
טיסה בחזרה של פרדיננד פון צפלין לניו-יורק בשנת 1929 כולל צילומים מתא הנוסעים של ספינת האוויר:
http://youtu.be/VG_wnJeH0fk
הלווייתו של פרדיננד צפלין ב-1917:
https://youtu.be/H9JQ-u_re3k
וסיפור עלייתו ונפילתו של הצפלין ההיסטורי (עברית):
https://youtu.be/ddL2i1wAg1g?long=yes