למה בונים סוכה בחג הסוכות?
הישיבה בסוכה היא לזכר הסוכות שבהן ישבו בני ישראל כשיצאו ממצרים. יש גם טענה שהמסורת של הישיבה בסוכה בחג הסוכות החלה כשהפכו שבטי ישראל לחקלאים ובנו סוכות ליד השדות והכרמים, כדי שיוכלו לשמור עליהם ולעבוד בהם בקלות.
ואכן, הסוכה צריכה להיות מתחת לכיפת השמיים. סוכה שבנויה מתחת לגג או לתקרה אינה נחשבת לסוכה כשרה. אסור שהסכך שמכסה את הסוכה יהיה אטום מדי. להיפך - צריך להשאיר בסכך אפשרות לראות את השמיים והכוכבים מתוך הסוכה.
מצוות הישיבה בסוכה כוללת אכילה ושינה בה. על פי הדת והמסורת, ביתנו הרגיל הופך בחג הסוכות לבית זמני ואנו נמצאים בסוכה, ממש כאילו שהיא הבית האמיתי שלנו. הפסוק שאומר זאת הוא: "עשה סוכתך קבע וביתך ארעי".
הנה סרטון שמראה איך לבנות סוכה (עברית):
http://youtu.be/dpwLspS7_wQ
תכנית לילדים על חג הסוכות (עברית):
http://youtu.be/wj1d3jXfm6Y
על הסוכה והשהייה בה (עברית):
http://youtu.be/vdzq5MrSNW0
ובחיוך - איזו סוכה יש לכם? (עברית)
https://youtu.be/qeRCLSpEPIE