מה החידוש של מטוס החלל סקיילון?
כבר משחר התעופה והרבה לפני ששוגר הלוויין הראשון בשנת 1957, ליווה את מדעני החלל החלום ליצור מטוס חלל שיוכל לטוס אל החלל פעמים רבות וללא צורך במאייצים רקטיים, שיאפשרו לו לברוח מהאטמוספרה. מאז, יותר מ-50 שנה מאז הטיסה המאויישת הראשונה לחלל, עדיין לא הצליחו לייצר כלי טיס שכזה.
אולי מטוס החלל סקיילון הוא שיגשים את החלום הזה. במקום מנוע סילון, כמו שיש למטוסים המשוכללים היום, יש למטוס המהיר הזה, שמהירותו המרבית היא פי 5 ממהירות הקול, מנוע רקטי על-קולי חדשני שנקרא סאבר (SABRE). מנוע זה הוא לא רק מהיר וחזק במיוחד, אלא גם חסכוני מאד ועשוי להקטין את צריכת הדלק בעולם התעופה ביותר מ-10%. יש לו גם מערכת קירור שפותרת את בעיית ההתחממות של מנועים חזקים הפועלים בגבול החלל. כדי לקרר את הטמפרטורה, שיכולה להגיע ל-1000 מעלות צלזיוס, יצרו המנדסים רשת של צינורות דקיקים, באורך כולל של 50 קילומטרים, שמקררים את המנוע במהירות עצומה ומונעים את היווצרות מעטפת הקרח המוכרת ממערכות קירור שכאלה.
התוצאה מבטיחה להיות מטוס שיתפקד היטב הן באטמוספירה והן בגבול החלל. יכולתו של הסקיילון לטוס בקלות בגבול החלל תאפשר לו להציב לוויינים במסלול נמוך בחלל בקלות, במהירות ובזול מכל שיטת שיגור שמשמשת כיום להצבת לוויינים בחלל.
אמנם הסקיילון נמצא בפיתוח מתקדם, אך הצפי הוא שהוא יהפוך למטוס מסחרי רק אחרי שנת 2020. הוא זכה לשמו ממגדל שהוקם בלונדון ונהרס בשנה שלאחר מכן, מגדל שנקרא סקיילון.
הנה מטוס החלל המכונה סקיילון:
http://youtu.be/_pDz0p75yg8
ועוד ממטוס החלל העתידני, שמגיע לפי 5 ממהירות הקול:
http://youtu.be/k_BvzoiuoN8