שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.
»
«
מהי הקוניגסג אגרה משבדיה?
הכל התחיל כשכריסטיאן פון קוניגסג, נער שוודי נמרץ, החליט שבבגרותו הוא ייצר את מכונית הספורט הטובה בעולם. רבים שוכחים את חלומות הנעורים, או מתקשים לממש אותם, אבל במקרה של פון קוניגסג, הכל התרחש לפי התכנית. הוא הקים את קוניגסג (Koenigsegg), חברה שוודית לייצור מכוניות ספורט, המתמחה ביצור של מכוניות-על יקרות ובעלות ביצועים גבוהים במיוחד.
קוניגסג אגרה (Koenigsegg Agera) היא מכונית הדגל של קוניגסג. שמה בא מהמילה השוודית "אגירה", שפירושה "לפעול". מחיר הדגם הנוכחי שלה הקוניגסג אגירה, דגם S הוא 4.2 מיליון דולר. היא מאיצה מאפס ל-100 קילומטרים לשעה בתוך 2.8 שניות ובתוך 20 שניות היא נמדדה כמגיעה למהירות של 439 קילומטרים לשעה.
המכונית הזו, מספרים כולם, מצדיקה כל מיליון דולר שלה. היא מייצרת לא פחות מ-1,160 כוחות סוס ומגיעה למהירות של 430 קילומטרים לשעה. השלדה שלה קלה ביותר, בעיקר בזכות התרכובת של סיבי הפחמן והקוולר שמהם היא עשויה. מעבר לקלות המשקל שלה, החומרים הללו מעניקים לאגרה חוזק רב ועמידות גדולה מכל הרכב חומרים ידוע אחר. לקוניגסג אגרה גג קשיח הניתן לפירוק וכנף אחורית נשלפת. בכלל, היא מהווה שילוב מטורף של יופי, מבנה אירודינמי מוצלח וביצועים וטכנולוגיה העולה על כל דמיון.
החברה יצרה מספר דגמים של האגרה. מדגם ה-R, דרך ה-S, ה-One וה-RS המוצלח, שהחברה הודיעה שייוצרו 25 יחידות ממנו. כולן, אגב, מוזמנות ומשולמות מראש - כמו תמיד במקרה של המכוניות של קוניגסג ורבות ממתחרותיהן, מכוניות העל המוכרות.
המייסד מסביר על הקוניגסג אגרה:
https://youtu.be/cFWKzeRObS0
הנה קוניגסג אגרה:
https://youtu.be/6QcYs2yZHLM
סקירה של ה-BBC:
https://youtu.be/jPeveGmeYLk
תחרות בין הקוניגסג אגרה לפרארי
https://youtu.be/qjkK5jSw4VA
תחרות בין הקוניגסג אגרה לפורשה 918 והמקלארן P1 - מי תנצח?
https://youtu.be/ByTjSCrZSus
האם היא מהירה מהבוגאטי:
https://youtu.be/RUfkyMCDYhU
וסרט תיעודי קצר על האגרה:
https://youtu.be/qp_qxKWMsVw?long=yes
הכל התחיל כשכריסטיאן פון קוניגסג, נער שוודי נמרץ, החליט שבבגרותו הוא ייצר את מכונית הספורט הטובה בעולם. רבים שוכחים את חלומות הנעורים, או מתקשים לממש אותם, אבל במקרה של פון קוניגסג, הכל התרחש לפי התכנית. הוא הקים את קוניגסג (Koenigsegg), חברה שוודית לייצור מכוניות ספורט, המתמחה ביצור של מכוניות-על יקרות ובעלות ביצועים גבוהים במיוחד.
קוניגסג אגרה (Koenigsegg Agera) היא מכונית הדגל של קוניגסג. שמה בא מהמילה השוודית "אגירה", שפירושה "לפעול". מחיר הדגם הנוכחי שלה הקוניגסג אגירה, דגם S הוא 4.2 מיליון דולר. היא מאיצה מאפס ל-100 קילומטרים לשעה בתוך 2.8 שניות ובתוך 20 שניות היא נמדדה כמגיעה למהירות של 439 קילומטרים לשעה.
המכונית הזו, מספרים כולם, מצדיקה כל מיליון דולר שלה. היא מייצרת לא פחות מ-1,160 כוחות סוס ומגיעה למהירות של 430 קילומטרים לשעה. השלדה שלה קלה ביותר, בעיקר בזכות התרכובת של סיבי הפחמן והקוולר שמהם היא עשויה. מעבר לקלות המשקל שלה, החומרים הללו מעניקים לאגרה חוזק רב ועמידות גדולה מכל הרכב חומרים ידוע אחר. לקוניגסג אגרה גג קשיח הניתן לפירוק וכנף אחורית נשלפת. בכלל, היא מהווה שילוב מטורף של יופי, מבנה אירודינמי מוצלח וביצועים וטכנולוגיה העולה על כל דמיון.
החברה יצרה מספר דגמים של האגרה. מדגם ה-R, דרך ה-S, ה-One וה-RS המוצלח, שהחברה הודיעה שייוצרו 25 יחידות ממנו. כולן, אגב, מוזמנות ומשולמות מראש - כמו תמיד במקרה של המכוניות של קוניגסג ורבות ממתחרותיהן, מכוניות העל המוכרות.
המייסד מסביר על הקוניגסג אגרה:
https://youtu.be/cFWKzeRObS0
הנה קוניגסג אגרה:
https://youtu.be/6QcYs2yZHLM
סקירה של ה-BBC:
https://youtu.be/jPeveGmeYLk
תחרות בין הקוניגסג אגרה לפרארי
https://youtu.be/qjkK5jSw4VA
תחרות בין הקוניגסג אגרה לפורשה 918 והמקלארן P1 - מי תנצח?
https://youtu.be/ByTjSCrZSus
האם היא מהירה מהבוגאטי:
https://youtu.be/RUfkyMCDYhU
וסרט תיעודי קצר על האגרה:
https://youtu.be/qp_qxKWMsVw?long=yes
מהי מכונית-העל מקלארן P1?
מרגע שהתיישבו מהנדסי החברה לצייר אותה, תוכננה המקלארן P1 (ה-McLaren P1) להיות מכונית-העל הטובה ביותר בכל הזמנים. זו שתחליף את הדגם המיתולוגי של החברה, מכונית-העל שנחשבת למכונית הטובה בכל הזמנים – מקלארן F1.
כך יצאה לדרך מי שתיחשב ליורשת הרוחנית של ה-F1 האגדית. נאמנים למסורת שהנהיג מהיום הראשון של החברה, מייסד הניו-זילנדי שלה, ברוס מקלארן, כל מכונית נתפרה במידה רבה לפי דרישותיו של הנהג המזמין.
בתוך שנתיים, בין 2013 ל-2015, ייצרה מקלארן לא פחות מ-375 יחידות של ה-P1. היא מכרה את כולן מראש במחיר עגלגל של מיליון דולר.
אבל היא לא הייתה סתם עוד מכונית-על. כאלה יש לא מעט כיום. המקלרן F1 נועדה להיות מכונית-על היברידית, שנוסעת גם על חשמל.
וכך, אם בשנות ה-90 של המאה הקודמת הציבה המקלארן F1 את הרף העליון בקבוצת מכוניות העל, ה-P1 הבטיחה לעשות זאת שוב.
וכך, רגע לפני שהפסיקו לייצר אותה, ירדה המקלרן פי1 האחרונה, מכונית מספר 375, מרצפת ההרכבה. הגוון שנבחר עבורה היה כתום פנינה, בתור מחווה לצבעה של המכונית האחרונה בסדרת מקלארן F1 המיתולוגית.
הנה מקלארן P1 בפרסומת הראשונה שלה:
https://youtu.be/6QcYs2yZHLM
תחרות בין ה לפורשה 918 והקוניגסג אגרה - מי תנצח?
https://youtu.be/ByTjSCrZSus
גרסת ה-GTR שלה:
https://youtu.be/4pDwmMruOtA
וסרט תיעודי קצר על מקלארן P1:
https://youtu.be/OL_eIZjiLUk?long=yes
מהסרטון האחרון יש המון מכוניות על נוספות
מרגע שהתיישבו מהנדסי החברה לצייר אותה, תוכננה המקלארן P1 (ה-McLaren P1) להיות מכונית-העל הטובה ביותר בכל הזמנים. זו שתחליף את הדגם המיתולוגי של החברה, מכונית-העל שנחשבת למכונית הטובה בכל הזמנים – מקלארן F1.
כך יצאה לדרך מי שתיחשב ליורשת הרוחנית של ה-F1 האגדית. נאמנים למסורת שהנהיג מהיום הראשון של החברה, מייסד הניו-זילנדי שלה, ברוס מקלארן, כל מכונית נתפרה במידה רבה לפי דרישותיו של הנהג המזמין.
בתוך שנתיים, בין 2013 ל-2015, ייצרה מקלארן לא פחות מ-375 יחידות של ה-P1. היא מכרה את כולן מראש במחיר עגלגל של מיליון דולר.
אבל היא לא הייתה סתם עוד מכונית-על. כאלה יש לא מעט כיום. המקלרן F1 נועדה להיות מכונית-על היברידית, שנוסעת גם על חשמל.
וכך, אם בשנות ה-90 של המאה הקודמת הציבה המקלארן F1 את הרף העליון בקבוצת מכוניות העל, ה-P1 הבטיחה לעשות זאת שוב.
וכך, רגע לפני שהפסיקו לייצר אותה, ירדה המקלרן פי1 האחרונה, מכונית מספר 375, מרצפת ההרכבה. הגוון שנבחר עבורה היה כתום פנינה, בתור מחווה לצבעה של המכונית האחרונה בסדרת מקלארן F1 המיתולוגית.
הנה מקלארן P1 בפרסומת הראשונה שלה:
https://youtu.be/6QcYs2yZHLM
תחרות בין ה לפורשה 918 והקוניגסג אגרה - מי תנצח?
https://youtu.be/ByTjSCrZSus
גרסת ה-GTR שלה:
https://youtu.be/4pDwmMruOtA
וסרט תיעודי קצר על מקלארן P1:
https://youtu.be/OL_eIZjiLUk?long=yes
מהסרטון האחרון יש המון מכוניות על נוספות
מהי מקלארן המכונית עם הכנפיים?
אם צריך היה להגדיר את מכוניות המקלארן, המכוניות של העשירים ביותר, אז כנראה שלפני הכל מדובר היה בביצועים שיוצרים יוקרה מהרמה הגבוהה ביותר. אין מכונית שמדגימה יותר ממקלארן כלשהי את הצלחתו של המצליחן האמיתי, זה שעשה המון כסף והצליח מעל למשוער - זה שנמצא במיליונון העליון של הכלכלה האישית.
מי שתהיה לאחד השמות הגדולים והמפורסמים ביותר בעולם ה"הייפר-קארס", עולם מכוניות-העל, הייתה קודם כל יצרנית של מכוניות מרוץ קיצוניות, אלופות עולם במדרגה הגבוהה ביותר של הספורט המוטורי העולמי. רק אחר-כך היא "התפנתה" לשבת ולנסח מחדש את החוקים של מכוניות הכביש (מכוניות שרשאיות לנסוע על כבישים רגילים).
שוב ושוב זכו המכוניות של מקלארן במרוצי הפורמולה 1 של שנות ה-80. הן היו שיאניות ומנצחות קבועות במרוצים הקשים והתחרותיים ביותר בעולם. אבל היא לא הסתפקה במסלול המרוצים. מקלארן הולידה שוב ושוב דגמי קיצון מיתולוגיים. אם זו המקלארן F1, מכונית העל שנחשבת הטובה בכל הזמנים. היא הוצגה ב-1992 ולקחה אל הקצה את הביצועים של מכוניות הכביש, כמו גם את המחיר, או ה-P1, שירשה אותה אחרי 20 שנה בהצלחה רבה. עם מכוניות למרוצי הפורמולה 1 של שנות ה-80, דוגמת ה-MP4 שהקדימה והכינה את הקרקע להופעת ה-F1, עשור לפניה - מקלארן לא יודעת שובעה ומייצרת שוב ושוב דגמים קיצוניים ביכולות ובדמיון של מהנדסיה.
החברה נקראת על שמו של ברוס מקלארן, נהג פורמולה מניו-זילנד, שבשנת 1963 הקים קבוצת מירוצים מעולה, אבל נהרג שנים ספורות לאחר מכן, על מסלול המרוצים. הדמות שעמדה במרכז החברה במשך שנים רבות הוא רון דניס, לשעבר המנהל של קבוצת הגרנד-פרי. דניס התפרסם כמנהל בעל הבנה טכנולוגית מעולה ויכולת לסחוף את המהנדסים שלו אל קצה היכולת. הוא יצר חברה עם DNA פורץ דרך, שלא חושש להציב שוב ושוב שיאים. אם זה בטכנולוגיה של המכוניות שלה, בנוחות הנסיעה המדהימה, בחומרים החדשניים שהיא הביאה מעולם הטיס (כמו שלדת סיבי הפחמן הקלה של המקלארנים, או שימוש באלומיניום וקרבון בדגמים חדשים יותר), או בתמחור הקיצוני ששוב ושוב העלה את הרף של המחירים בעולם רכבי-העל.
הנה מקלארן המכונית עם הכנפיים:
https://youtu.be/3cHOTDXZ-wo?t=4s
ועוד הצגה שלה:
https://youtu.be/Xo3kfQgB2EU
הנה מבחן שעורכים לה:
https://youtu.be/uc1Eaiu1nls?t=35s
כך היא מתעצבנת או לפחות מאיצה:
https://youtu.be/DVX4OrjOTcQ
והנה סרט תיעודי על היצרנית המופלאה של המקלארן:
https://youtu.be/h7-e1iNFFCI?long=yes
אם צריך היה להגדיר את מכוניות המקלארן, המכוניות של העשירים ביותר, אז כנראה שלפני הכל מדובר היה בביצועים שיוצרים יוקרה מהרמה הגבוהה ביותר. אין מכונית שמדגימה יותר ממקלארן כלשהי את הצלחתו של המצליחן האמיתי, זה שעשה המון כסף והצליח מעל למשוער - זה שנמצא במיליונון העליון של הכלכלה האישית.
מי שתהיה לאחד השמות הגדולים והמפורסמים ביותר בעולם ה"הייפר-קארס", עולם מכוניות-העל, הייתה קודם כל יצרנית של מכוניות מרוץ קיצוניות, אלופות עולם במדרגה הגבוהה ביותר של הספורט המוטורי העולמי. רק אחר-כך היא "התפנתה" לשבת ולנסח מחדש את החוקים של מכוניות הכביש (מכוניות שרשאיות לנסוע על כבישים רגילים).
שוב ושוב זכו המכוניות של מקלארן במרוצי הפורמולה 1 של שנות ה-80. הן היו שיאניות ומנצחות קבועות במרוצים הקשים והתחרותיים ביותר בעולם. אבל היא לא הסתפקה במסלול המרוצים. מקלארן הולידה שוב ושוב דגמי קיצון מיתולוגיים. אם זו המקלארן F1, מכונית העל שנחשבת הטובה בכל הזמנים. היא הוצגה ב-1992 ולקחה אל הקצה את הביצועים של מכוניות הכביש, כמו גם את המחיר, או ה-P1, שירשה אותה אחרי 20 שנה בהצלחה רבה. עם מכוניות למרוצי הפורמולה 1 של שנות ה-80, דוגמת ה-MP4 שהקדימה והכינה את הקרקע להופעת ה-F1, עשור לפניה - מקלארן לא יודעת שובעה ומייצרת שוב ושוב דגמים קיצוניים ביכולות ובדמיון של מהנדסיה.
החברה נקראת על שמו של ברוס מקלארן, נהג פורמולה מניו-זילנד, שבשנת 1963 הקים קבוצת מירוצים מעולה, אבל נהרג שנים ספורות לאחר מכן, על מסלול המרוצים. הדמות שעמדה במרכז החברה במשך שנים רבות הוא רון דניס, לשעבר המנהל של קבוצת הגרנד-פרי. דניס התפרסם כמנהל בעל הבנה טכנולוגית מעולה ויכולת לסחוף את המהנדסים שלו אל קצה היכולת. הוא יצר חברה עם DNA פורץ דרך, שלא חושש להציב שוב ושוב שיאים. אם זה בטכנולוגיה של המכוניות שלה, בנוחות הנסיעה המדהימה, בחומרים החדשניים שהיא הביאה מעולם הטיס (כמו שלדת סיבי הפחמן הקלה של המקלארנים, או שימוש באלומיניום וקרבון בדגמים חדשים יותר), או בתמחור הקיצוני ששוב ושוב העלה את הרף של המחירים בעולם רכבי-העל.
הנה מקלארן המכונית עם הכנפיים:
https://youtu.be/3cHOTDXZ-wo?t=4s
ועוד הצגה שלה:
https://youtu.be/Xo3kfQgB2EU
הנה מבחן שעורכים לה:
https://youtu.be/uc1Eaiu1nls?t=35s
כך היא מתעצבנת או לפחות מאיצה:
https://youtu.be/DVX4OrjOTcQ
והנה סרט תיעודי על היצרנית המופלאה של המקלארן:
https://youtu.be/h7-e1iNFFCI?long=yes
מהן מכוניות-על?
מכוניות-העל (Hypercar) הן מכוניות יקרות להחריד, בעלות ביצועים מטורפים ואף קיצוניים ומיוצרות בכמות קטנה מאוד. הן נחשבות לסמלי מעמד עבור אנשים עשירים במיוחד וכוללות את שיא ההישגים של עולם הרכב.
הראשונה שהמציאה את המושג "הייפר-קאר", מכונית-על, הייתה המקלארן F1 האגדית, שתיזכר בתולדות ימי הרכב כמכונית שבשנות ה-90 של המאה ה-20 סימנה רף חדש של ביצועים ושל מחיר.
בייצור של מכוניות על שכאלה משתמשים בטכנולוגיות הרכב העדכניות ביותר, כולל חומרים מתקדמים, עיצובים אווירודינמיים חדשניים ומרהיבים במיוחד.
מכוניות העל מוצגות לא פעם כשיאי היצירה של העולם המוטורי ובעיני חובבי רכב הן יצירות אמנות ניידות של ממש.
לצד מקלארן, מייצרות כיום הייפר קארס רק היצרניות המעולות ביותר ובייצור מוגבל. ביניהן תמצא שמות כמו כמו אסטון מרטין, קוניגסג, אגרה, פורשה, מייבאך, בוגאטי, למבורגיני ופגאני.
הדגמים המעודכנים של מכוניות הייפר קאר הם בעלי הספק שעולה על 1,000 כוחות סוס וכוללים לא פעם הנעה היברידית או חשמלית מתקדמת במיוחד. הם עולים כמה מיליוני דולרים למכונית ועליהם נמנים כמה ממכוניות העל המטורפות ביותר בעולם.
הנה הסבר על מכוניות-על:
https://youtu.be/AyKSjQh3qfs
שתי מכוניות-העל המקלארן F1 אל מול היורשת שלה - הבוגאטי ויירון:
https://youtu.be/JdVZU96gkDM
תחרות בין מקלארן ספיד טייל ומטוס F35 - מי ינצח?
https://youtu.be/ROOeGPrC1Do
עוד תחרות בין מכוניות על חדשות: הקוניגסג אגרה, הפורשה 918 והמקלארן P1:
https://youtu.be/ByTjSCrZSus
ואוסף של מכוניות על:
https://youtu.be/75gcmy0Zo4Q?long=yes
מכוניות-העל (Hypercar) הן מכוניות יקרות להחריד, בעלות ביצועים מטורפים ואף קיצוניים ומיוצרות בכמות קטנה מאוד. הן נחשבות לסמלי מעמד עבור אנשים עשירים במיוחד וכוללות את שיא ההישגים של עולם הרכב.
הראשונה שהמציאה את המושג "הייפר-קאר", מכונית-על, הייתה המקלארן F1 האגדית, שתיזכר בתולדות ימי הרכב כמכונית שבשנות ה-90 של המאה ה-20 סימנה רף חדש של ביצועים ושל מחיר.
בייצור של מכוניות על שכאלה משתמשים בטכנולוגיות הרכב העדכניות ביותר, כולל חומרים מתקדמים, עיצובים אווירודינמיים חדשניים ומרהיבים במיוחד.
מכוניות העל מוצגות לא פעם כשיאי היצירה של העולם המוטורי ובעיני חובבי רכב הן יצירות אמנות ניידות של ממש.
לצד מקלארן, מייצרות כיום הייפר קארס רק היצרניות המעולות ביותר ובייצור מוגבל. ביניהן תמצא שמות כמו כמו אסטון מרטין, קוניגסג, אגרה, פורשה, מייבאך, בוגאטי, למבורגיני ופגאני.
הדגמים המעודכנים של מכוניות הייפר קאר הם בעלי הספק שעולה על 1,000 כוחות סוס וכוללים לא פעם הנעה היברידית או חשמלית מתקדמת במיוחד. הם עולים כמה מיליוני דולרים למכונית ועליהם נמנים כמה ממכוניות העל המטורפות ביותר בעולם.
הנה הסבר על מכוניות-על:
https://youtu.be/AyKSjQh3qfs
שתי מכוניות-העל המקלארן F1 אל מול היורשת שלה - הבוגאטי ויירון:
https://youtu.be/JdVZU96gkDM
תחרות בין מקלארן ספיד טייל ומטוס F35 - מי ינצח?
https://youtu.be/ROOeGPrC1Do
עוד תחרות בין מכוניות על חדשות: הקוניגסג אגרה, הפורשה 918 והמקלארן P1:
https://youtu.be/ByTjSCrZSus
ואוסף של מכוניות על:
https://youtu.be/75gcmy0Zo4Q?long=yes
מכוניות על
מהן מפלצות המהירות של בוגאטי?
בוגאטי ויירון (Bugatti Vayron) היא הייפרקאר, או מכונית-על. בתוך שנים ספורות היא הפכה לאייקון מוטורי נחשק וידוע בכל העולם. צוות התכנון של בוגאטי תכנן אותה בצורה אירודינמית שתאפשר לה להיות מהירה במיוחד ולייצר התנגדות מועטה. כמו כן פותחו בשבילה צמיגים מיוחדים ומערכת בלמים בקוטר גדול, כדי להאט בתום הנסיעה המטורפת שהיא יודעת לייצר. כך יכולה הייתה הבוגטי ויירון להגיע לשיאי מהירות בתקופתה והצליחה להגיע למהירות של 407 קילומטרים לשעה!
בשנים האחרונות יצאה לה מחליפה חדשה וייצור הוויירון הופסק. אבל את המפלצת הזו, על 1000 כוחות הסוס שלה, קשה לשכוח. במקומה יצאה לשוק מכונית-העל של העתיד - בוגאטי שירון. המפלצת המעודכנת הזו לוקחת את ההישגים של קודמתה ומציעה לא פחות מ-1500 כוחות סוס ומהירות בלתי נתפסת למכונית פרטית - 420 קילומטרים לשעה!
הנה הבוגאטי ויירון:
https://youtu.be/ah9pjWFmOSY
הנה הווירון בישראל:
https://youtu.be/UcE5jOo_AhA?t=9s
וכך אנשים מגיבים כשהם נוסעים במפלצת הויירון:
https://youtu.be/UylcIJrtamI
ועם המחליפה שלה, הבוגאטי שירון:
https://youtu.be/KHCLeRhlg1o
בוגאטי ויירון (Bugatti Vayron) היא הייפרקאר, או מכונית-על. בתוך שנים ספורות היא הפכה לאייקון מוטורי נחשק וידוע בכל העולם. צוות התכנון של בוגאטי תכנן אותה בצורה אירודינמית שתאפשר לה להיות מהירה במיוחד ולייצר התנגדות מועטה. כמו כן פותחו בשבילה צמיגים מיוחדים ומערכת בלמים בקוטר גדול, כדי להאט בתום הנסיעה המטורפת שהיא יודעת לייצר. כך יכולה הייתה הבוגטי ויירון להגיע לשיאי מהירות בתקופתה והצליחה להגיע למהירות של 407 קילומטרים לשעה!
בשנים האחרונות יצאה לה מחליפה חדשה וייצור הוויירון הופסק. אבל את המפלצת הזו, על 1000 כוחות הסוס שלה, קשה לשכוח. במקומה יצאה לשוק מכונית-העל של העתיד - בוגאטי שירון. המפלצת המעודכנת הזו לוקחת את ההישגים של קודמתה ומציעה לא פחות מ-1500 כוחות סוס ומהירות בלתי נתפסת למכונית פרטית - 420 קילומטרים לשעה!
הנה הבוגאטי ויירון:
https://youtu.be/ah9pjWFmOSY
הנה הווירון בישראל:
https://youtu.be/UcE5jOo_AhA?t=9s
וכך אנשים מגיבים כשהם נוסעים במפלצת הויירון:
https://youtu.be/UylcIJrtamI
ועם המחליפה שלה, הבוגאטי שירון:
https://youtu.be/KHCLeRhlg1o
מהי המכונית הכי יקרה בעולם?
למכונית הבוגאטי 57 SC יש מראה מדהים, מהירות של כמעט 200 קילומטרים לשעה ומנוע של 200 כוחות סוס, שב-1936 נחשב מנוע חזק במיוחד.
הבוגאטי נחשבת מכונית-העל הראשונה בהיסטוריה, רכב ששילב יופי ייחודי וביצועי-על לתקופתו.
ה-57SC של בוגאטי היא המכונית היקרה בתבל. בתור אחת המכוניות היקרות בעולם, רק לאספנים בעלי ממון כבד יש אחת כזו.
מעצב העל האמריקני ראלף לורן החזיק את הבוגאטי היקרה ביותר שנמכרה אי-פעם, מדגם SC57 אטלנטיק, שיוצרו רק 3 ממנו. היא נמכרה לו במחיר של 40 מיליון דולר. זהו מחיר של 23 מכוניות בוגאטי וויירון החדשות ממנה, או 139 מכוניות פרארי נחשקות, או 2500 מכוניות משפחתיות רגילות.
הנה סיפורה של הבוגאטי 57 SC:
http://youtu.be/6vk16a8Cp1A
ומכונית הבוגאטי 57 SC אטלנטיק, של מעצב העל האמריקני ראלף לורן:
http://youtu.be/HUpoU0ZOhak
למכונית הבוגאטי 57 SC יש מראה מדהים, מהירות של כמעט 200 קילומטרים לשעה ומנוע של 200 כוחות סוס, שב-1936 נחשב מנוע חזק במיוחד.
הבוגאטי נחשבת מכונית-העל הראשונה בהיסטוריה, רכב ששילב יופי ייחודי וביצועי-על לתקופתו.
ה-57SC של בוגאטי היא המכונית היקרה בתבל. בתור אחת המכוניות היקרות בעולם, רק לאספנים בעלי ממון כבד יש אחת כזו.
מעצב העל האמריקני ראלף לורן החזיק את הבוגאטי היקרה ביותר שנמכרה אי-פעם, מדגם SC57 אטלנטיק, שיוצרו רק 3 ממנו. היא נמכרה לו במחיר של 40 מיליון דולר. זהו מחיר של 23 מכוניות בוגאטי וויירון החדשות ממנה, או 139 מכוניות פרארי נחשקות, או 2500 מכוניות משפחתיות רגילות.
הנה סיפורה של הבוגאטי 57 SC:
http://youtu.be/6vk16a8Cp1A
ומכונית הבוגאטי 57 SC אטלנטיק, של מעצב העל האמריקני ראלף לורן:
http://youtu.be/HUpoU0ZOhak
מהי המכונית האוטונומית של מרצדס?
על אף שרבים חושבים עליה כחברה שמרנית ועשירה, אחת שלא צריכה להתאמץ, חברת המכוניות הגרמנית מרצדס היא אחת החברות החדשניות בעולם.
מכונית הקונספט שלה, מכונית שפותחה כדי לבחון טכנולוגיות ועיצוב לעתיד כלי הרכב של החברה, היא F 015 המעניינת.
מרצדס F015 הוא רכב אוטונומי, רכב ללא נהג. רכב כזה יודע להסיע נוסעים באמצעות יכולותיו הטכנולוגיות ויכולות הבינה המלאכותית המוטמעות במערכות שבו.
בזמן הנסיעה יודעת המכונית האוטונומית של מרצדס לחולל הרבה קסמים נוספים. מזיהוי הולכי רגל שרוצים לחצות את הכביש והקרנה של פסי מעבר חצייה זמניים על הכביש, דרך מערכות תקשורת ואינטרנט, עם מסכי מגע שמתמזגים עם הדלתות, כורסאות סלון מסתובבות ומתכווננות, מתקנים שמזנקים מכל כיוון ובעת הצורך ועוד.
הנה מכונית העתיד האוטונומית של מרצדס בעיר לאס וגאס:
http://youtu.be/VfbJYWrXS9I
וכך היא נוסעת ועוצרת להולכי רגל שרוצים לחצות כבישים:
http://youtu.be/_cVN1yMJgWs
על אף שרבים חושבים עליה כחברה שמרנית ועשירה, אחת שלא צריכה להתאמץ, חברת המכוניות הגרמנית מרצדס היא אחת החברות החדשניות בעולם.
מכונית הקונספט שלה, מכונית שפותחה כדי לבחון טכנולוגיות ועיצוב לעתיד כלי הרכב של החברה, היא F 015 המעניינת.
מרצדס F015 הוא רכב אוטונומי, רכב ללא נהג. רכב כזה יודע להסיע נוסעים באמצעות יכולותיו הטכנולוגיות ויכולות הבינה המלאכותית המוטמעות במערכות שבו.
בזמן הנסיעה יודעת המכונית האוטונומית של מרצדס לחולל הרבה קסמים נוספים. מזיהוי הולכי רגל שרוצים לחצות את הכביש והקרנה של פסי מעבר חצייה זמניים על הכביש, דרך מערכות תקשורת ואינטרנט, עם מסכי מגע שמתמזגים עם הדלתות, כורסאות סלון מסתובבות ומתכווננות, מתקנים שמזנקים מכל כיוון ובעת הצורך ועוד.
הנה מכונית העתיד האוטונומית של מרצדס בעיר לאס וגאס:
http://youtu.be/VfbJYWrXS9I
וכך היא נוסעת ועוצרת להולכי רגל שרוצים לחצות כבישים:
http://youtu.be/_cVN1yMJgWs