» «
שוק הוודו
מהו שוק הווּדוּ של טוגו?



אם תגיעו פעם לטוגו שבאפריקה חשבו פעמיים לפני שתגיעו לראות את השוק המפחיד מכולם. בטוגו קיים שוק הווּדוּ (Voodou) הגדול בעולם, שוק הפטיש (Fetish Market), או שוק אקודסאווה (Akodessewa). זהו שוק שבו תהיו מוקפים ביצורים מתים, בשלדים, ראשים כרותים של בעלי חיים, קמעות מפחידים וחלקי גופות מסודרות בשורות מאיימות ומטילות אימה.

המראות המפחידים הללו הם חלק ממסחר ער שנהוג במערב אפריקה כבר מאות ואלפי שנים. באזורים אלו רבים נוהגים לתרגל וודו ולפנות אל מכשפים שמשתמשים בחלקי גופות של בעלי חיים לצרכי קללה וכישוף, וגם ריפוי ומציאת מזור לחולים ולסובלים.

בשוק אקודסאווה קונים מתרגלי וודו ומי שיהיו מכשפים מקצועיים בעתיד מוצרים שבהם משתמשים לוודו. יש כאן הכל והמראות קשים - ראשי תנינים לצד איברי קופים, נחשים שלמים וגולגלות ועצמות כל בעלי החיים האפשריים, ציפורים מתות וגופות יונקים וזוחלים ועוד ועוד. ביחד איתם מוכרים כאן שיקויים, עשבים סודיים, צמחי מרפא ותרכיזים לא ברורים - הכל למכשף הצעיר. זהו בית מרקחת טבעי שאין בו הנחות לאיש.


הנה מראות ראשונים משוק הוודו של מערב אפריקה:

https://youtu.be/fcKBSkvdtW8


על שוק הוודו בטוגו:

https://youtu.be/5VPYyH_whDw


עוד משוק המוות של הוודו:

https://youtu.be/TBywwYfH7kk


עם ראשי-אדם כרותים, זה ללא ספק אחד השווקים המפחידים בכדור הארץ:

https://youtu.be/-xB5skyOkxQ


וסרט תיעודי על שוק הוודו שבטוגו:

https://youtu.be/bYbigNWFCuw?long=yes?t=6m31s
שוק מקלונג
איפה יש שוק שלם על פסי רכבת?



בשוק מקלונג (Maeklong market) שבתאילנד, בעיר התאילנדית סמוט סונגקהרם, כשעה נסיעה מבנגקוק, אחת לכמה שעות, שמונה פעמים ביום, מקפלים המוכרים את כל הדוכנים והרכבת עוברת במרכז השוק, מעל לפירות ולירקות המונחים במקביל לפסים. דוכנים גבוהים מגולגלים על גלגלים לצדדים ואם מישהו שוכח - הדוכן הולך!

איך זה התחיל? - השוק היה שם קודם וכשהחליטו שפסי הרכבת יעברו שם, הוא פשוט לא עבר מקום והמוכרים התרגלו להתקפל לקראת בוא הרכבת ולחזור לעבודה, לאחר שהיא עוברת.


הנה סרטון של שוק מקלונג המעניין:

https://youtu.be/2sxuAm569IY


כך השוק מתארגן לקראת בוא הרכבת ואחריה:

http://youtu.be/UqUafue6vBE
בורסת הפרחים
מהי בורסת הפרחים באלסמיר?



בורסת הפרחים של אלסמיר היא בורסת הפרחים הגדולה בעולם. היא שוכנת במבנה ענק, שאלפי תיירים מגיעים אליו בכל שנה כדי לצפות במסחר ובמכירות הפומביות של הפרחים. המכירות הפומביות מתקיימות שם בצורה הפוכה למה שמקובל במכירה פומבית. המחיר בהתחלה הוא המחיר הגבוה ביותר ובהדרגה הוא יורד על המסך, עד שאחד הקונים בוחר לקנות את הפרחים והשעון נעצר על המחיר שבו בחר לקנות את הפרחים.

בשוק הפרחים הגדול של אירופה, שנמצא בעיר אאלסמיר שבהולנד, נמכרים מדי שנה מאות מיליוני טונות של פרחים. אלסמייר נמצאת במרחק של כ-15 ק"מ דרומית לאמסטרדם ובה מתקיים הרבה מהסחר האירופי בפרחים. כ-14 מליון פרחים וכמיליון צמחים נמכרים בשוק ענקי זה בכל יום! - מרבית הפרחים הללו נמכרים ליצוא לכל העולם.


הנה בורסת הפרחים של אלסמיר:

http://youtu.be/av6VFmMckyw


ומכירה פומבית בבורסת הפרחים של אלסמיר:

http://youtu.be/QK6agFlTz0c?t=1m12s
מרקטו
מהו השוק הפתוח הגדול באפריקה?



מרקטו (Mercato) הוא השוק של אדיס אבבה ורבים רואים בו את השוק הגדול ביותר באפריקה. גם אם אינו הכי גדול ביבשת, מדובר עדיין בשוק ענק באורח לא אופייני לשווקים שבה.

מגמלים ובדים ועד טלפונים חכמים ומחשבים משומשים - בשוק הזה אפשר לקנות הכל. יש כאן ממוכרי מחצלת של ירקות או פירות מגידולים עצמיים ועד חנויות של ממש ואפילו גדולות. המוצרים הפופולריים כוללים תיקים, כלי עץ, תכשיטים, פסלונים ומוצרי קפה שונים - כיאה למולדת הקפה.

למעשה, שוק הוא לא הגדרה מדויקת למה שרואים בו. המרקטו כולל רחובות על רחובות, מעין עיר ענקית של בנייני ענק, הכוללים מאות דוכנים כל אחד, בריכוזי דוכנים לפי תחומי המסחר. יש אזור של דוכני מזכרות, אזור בגדים שבתוכו חלוקה לבגדי גברים, נשים או ילדים וכן הלאה.

תיירים שמגיעים לכאן יודעים שכמו בכל שוק גדול וצפוף, חשוב לשמור היטב על החפצים האישיים, מפני כייסים וגנבים. ארנקים ודברי ערך או שנשארו במלון או שהם בחגורת כסף או בכיס הקדמי.


הנה ביקור בשוק הענקי של אדיס אהבה (עברית):

https://youtu.be/imgrxOGG0YM


המרקטו במבט מהאוויר:

https://youtu.be/HfvHwkhcZ68


סיפורו של השוק הפתוח הכי גדול באפריקה:

https://youtu.be/SjjIkJ-WB8s


מבט מהיר:

https://youtu.be/9vNA4NKabhg


בואו לשוטט בו:

https://youtu.be/r4_QTcAlJYc


טקס מוכרי הקפה במרקטו:

https://youtu.be/lCrYLQgQANo


ושיטוט ארוך בשוק הגדול של אפריקה:

https://youtu.be/l2ImBc8Mx_8

שווקים

בורסה
מהי הבורסה ולמה היא דומה לשוק?



הבורסה לניירות ערך היא מעין שוק שבו מוכרים וקונים ניירות ערך. ניירות ערך הן מניות ואגרות חוב ששוות כסף.

הבורסה מאפשרת לאנשים להשקיע את החסכונות שלהם בחברות מסחריות. ככל שהחברה שווה יותר - השווי של המניות גדול יותר ואם מחזיקי המניות ירצו למכור אותן - הם יוכלו להרוויח כסף מהמניות שרכשו במחיר נמוך יותר.

אם שווי המניה של חברה קטן ואדם נאלץ למכור את המניות שבידיו - הוא עלול להפסיד כסף, מכיוון שמכר במחיר נמוך יותר מהמחיר שקנה את המניות הללו.

המסחר בבורסה נעשה לרוב באמצעות חברי בורסה שקונים ומוכרים זה לזה נייירות ערך, בשביל הלקוחות שהם מייצגים. סוכנים אלה נקראים "ברוקרים" והם מתפרנסים מעמלה שהם גובים מהלקוחות עבור השירותים שלהם.

כיום מרבית העסקאות נעשות בצורה ממוחשבת ושקטה, אך בעבר הבורסה התנהלה ממש כמו שוק. ה"ברוקרים", אותם אנשים שסחרו בה, נהגו אז לפעול כמו תגרנים בשוק. אפילו יותר מבעלי בסטות - הם צרחו ובצעו עסקאות בקולי קולות, במתחם שהזכיר שוק של ממש וגם נשמע כך.


זוהי הבורסה וכך היא פועלת עם שוק המניות (מתורגם):

https://youtu.be/p7HKvqRI_Bo


כך פועלת הבורסה, שהתחילה בכלל כשוק רעשני (עברית):

https://youtu.be/5Q7AmzyiLPE


והסבר לילדים - מהי בורסה? (עברית)

https://youtu.be/NUw7no2Hz7I?t=2s


זוהי הבורסה (מתורגם):

https://youtu.be/F3QpgXBtDeo


והסברים פשוטים על הבורסה וחשיבותה למשק:

http://youtu.be/zuwYxfZR5xA
אמזון
כיצד הפכה חברת אמזון לחנות הגדולה בעולם?



חברת המסחר האלקטרוני הגדולה בעולם אמזון. קום היא מחלוצות המסחר המקוון באינטרנט. אמזון נוסדה על ידי ג'ף בזוס בשנת 1994. בתחילה היא נקראה Cadabra.com, אבל בזוס שינה את שמה במהרה לאמזון - על שם נהר האמזונאס. בזוס משמש מאז ועד היום יו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה והוא הביא אותה לשווי של מאות מיליארדי דולרים.

אמזון היא הדוגמה הקלאסית לחנות שמספקת את "הזנב הארוך" של המוצרים. אם עד שנות ה-90 מכרו חנויות הספרים מעט רבי מכר להמוני אנשים, אמזון הציעה המוני כותרים וספרים למכירה, רובם ספרים שמעניינים מעט מאד לקוחות וששום חנות פיזית לא הייתה יכולה להציע למכירה.

החברה גם הצטיינה במכירות חכמות. היא הייתה הראשונה להציג ללקוחות המלצה בנוסח שאף רשמה עליו פטנט של דרך לעשיית עסקים: "אנשים שקנו מוצר זה, קנו גם את אלו"... והציגה פריטים נוספים.

אמזון נוסדה ב-1994 והתפרסמה בראשיתה במכירת ספרים. האתר עצמו נפתח ב-1995 ובתחילה פעל רק בארה"ב. בהדרגה פתח בזוס אתרים נפרדים עבור מדינות שונות.

בהמשך, אחרי שהפכה לחנות הספרים הגדולה בעולם והפכה לחברת ענק, החלה אמאזון למכור גם מוצרים נוספים כמו דיסקים, סרטים, מוצרי אלקטרוניקה, בגדים ועוד.

ואמזון גם הבינה כמה חשוב להיות ספקית אונליין מהירה ופשוטה לקנייה. אם פעם לקח לה 48 שעות לספק את הסחורה ללקוחות, כיום היא מספקת בערים הגדולות, בתוך שעתיים. היא מתעתדת להפעיל רחפנים שיספקו את המוצרים מתוך המחסן, ישירות אל פתח הבית.

אחרי שהפכה עם השנים לחברה טכנולוגית מהמובילות בתחומים כמו שירותים לחברות אינטרנט, חוות שרתי ענן ענקיות, פרסום מקוון לעסקים ועוד, כיום יצאה מעצמת המסחר האלקטרוני הזו מילולית לרחובות.

היא מפעילה רשת חנויות אוטונומיות, שאליהן נכנסים, נוטלים את המוצרים ויוצאים, מבלי לעמוד בקופה או לפגוש קופאים. מצלמות רואות מה אספתם והחיוב מגיע ישירות לחשבון הטלפון הנייד שלכם. זוהי רשת מסחר שהבינה את דור ה-Y ומספקת את צרכיו בפשטות, במהירות ובכל שעה - בלי תור ובלי שעות פתיחה או סגירה.


הנה סרטון קצר על ההיסטוריה של אמאזון:

http://youtu.be/_Ej4CvUv9iY


סרטון ארוך יותר על תולדותיה של אמזון:

http://youtu.be/ragPsesuk5U


הדרך שעושה חבילה של אמזון, בדרכה אל הלקוח:

http://youtu.be/8-DgmfMa5Zk


ממה עושה כיום אמזון את הרווחים העצומים שלה?

https://youtu.be/3nGAQWyzY94


ותכניות העתיד של החברה על הליקופטרים זעירים שיביאו את החבילות אל הלקוחות בעתיד:

http://youtu.be/f2kfl4j42ac?t=3s
הפורום הרומי
מהו הפורום הרומי?



פורום הוא אזור ציבורי מרכזי בערים הרומיות, שעוצב בצורת כיכר או כמה כיכרות מחוברות. כמעט כל עיר רומית נבנתה עם פורום משלה, אך כשמדברים על "הפורום הגדול" מתכוונים למתחם עתיק ברומא, אחד האתרים הארכאולוגיים המפורסמים בעולם, שנקרא בתקופה הרומית "פורום מגנום" (forum magnum).

בתקופת האימפריה הרומית הפורום היה אזור מרכזי שבו התקיימו עיקר חיי העיר. המקום אז היווה את מרכז החיים הפוליטיים, הכלכליים, החברתיים והדתיים של האימפריה הרומית.

בפורום מגנום ניצבה אז כיכר שוק הומה אדם ועתירת חנויות מקורות ובה בתי משפט פומביים, מקדשים, שערי ועמודי ניצחון, בית הנבחרים ועוד. בימי הרפובליקה הרומית הוא שימש גם מרכז לאסיפות עם ולקרבות גלדיאטורים.

הרבה נושאים ציבוריים עלו כאן על סדר היום הרומי. תהלוכות ניצחון צעדו כאן, נישאו הספדים ונאומים של מנהיגים ואנשי דת ועוד.

הפורום ממוקם בין גבעת קפיטולין, מקום מושבם של הקיסרים והאצולה הרומית, לבין גבעת פלטין (Palatino), ביתם של עשירי ושליטי רומא.

בין המבנים העתיקים שבו נמצא שער טיטוס המפורסם, שהוקם לאחר מות הקיסר טיטוס ולציון ניצחון הרומאים על היהודים בהנהגתו וכיבוש ירושלים.

עוד בפורום גם ביתו של הקיסר אוגוסטוס, ששיקומו ושחזורו נמשכו לא פחות מ-40 שנה ומקדש יוליוס קיסר.

במרכז הפורום עברה מה שנקראה אז "ויה סקרה", "הדרך קדושה" שבה עברו התהלוכות הדתיות ותהלוכות הניצחון.


#תולדות הפורום הרומי
כבר בתקופת האבן, התקופה הראשונה של הפרהיסטוריה, היה הפורום הרומי, שניזון ממימי הטיבר, מאוכלס בבני אדם. זאת למרות שבפועל הוא ניצב אז מחוץ לאזורי ההתיישבות באזור.

בתקופת הברזל, התקופה בה אפשרה היכולת הטכנולוגית של האדם לייצר כלים מברזל, היו כאן בתי קברות של התושבים המקומיים.

בתקופת האימפריה הרומית, בה האזור נוקז מביצות והזיהומים נוקו, הפך האזור למרכז היצירה והמסחר של העיר והזמין תושבים מכל רחבי האימפריה להגיע אליו.

אך כמו העלייה של המקום, כך הגיעה גם הירידה. עם בניית המרכז הדתי והשלטוני במרכז הפאלאטין, מעמדו של הפורום החל לרדת. הצורך במקדשים, התחזקות הנצרות ובכלל - זניחת אורח החיים הרומי, הביא להזנחה קשה של האזור והמבנים התמוטטו והתכסו בחול. זו הייתה התקופה בה קיבל הפורום את הכינוי "שדה הבשר" - בגלל גופותיהם של בעלי החיים שהושלכו לכאן.

במאה ה-19 החלו החפירות והשחזורים שהפכו אותו למקום שבו אתם עומדים היום. התנופה המשמעותית ביותר התבצעה בימי שלטונו של הרודן הפשיסטי מוסוליני, במאה ה-20.


הנה סרטון שמציג את הפורום הרומי:

http://youtu.be/TPVvXvf4xRc


כך נראה הפורום בתקופת האימפריה הרומית:

http://youtu.be/S4PACYJKxic


ומצגת וידאו שמסבירה על הפורום הרומי וחשיבותו:

http://youtu.be/0HTeWERWaJ4
השוק הצף
איפה נמצא השוק הצף?



תאילנד היא המקום לראות בו שווקים צפים. אלה הם שווקים שבהם נמכרת הסחורה במקום בדוכנים הניצבים על פני האדמה, בסירות הצפות על פני המים. המים הללו הם מי ים, או אגם גדול.

רוב התיירים בתאילנד מגיעים לשוק הצף והממוסחר "דמנואן סדואק" שבבנגקוק הבירה. השוק הזה נחשב לשוק הכי מרשים וצבעוני ומן הסתם גם הכי תיירותי.

בעיירה אמפווה, שנמצאת כ-80 קילומטרים מהבירה בנגקוק, יש שוק צף מקומי וללא תיירים. השוק הזה פועל בשעות אחר הצהריים והערב, בסופי שבוע (ימי שישי עד ראשון) בלבד. הוא נחשב הרבה יותר אותנטי, כי התיירים המעטים שמגיעים אליו, עוד לא שינו את אופיו והוא משרת בעיקר את המקומיים. המחירים גם הם נמוכים, בהתאם.

בשוק הצף של אמפווה מוכרים עבודות יד, צעצועים, מזכרות, תכשיטים, בגדים ועוד.


הנה השוק הצף המתויר ביותר:

https://youtu.be/mwIIuSvu8CE


הסבר על השוק הצף של בנגקוק:

https://youtu.be/TMXZA5gVx5s?t=50s


השוק הצף באמפווה באנגלית:

http://youtu.be/hkGfKfSkyIk


והשוק הצף בתאילנד:

http://youtu.be/YVOlUt_2tmw


ג'ף בזוס
איך הקים ג'ף בזוס בחניית ביתו את החנות הגדולה בעולם?



מקצוען המסחר האלקטרוני מספר 1 בעולם, מנהל קשוח עם התפרצויות זעם, האיש שהדיח את ביל גייטס מראש רשימת האיש העשיר בהיסטוריה המודרנית, הוא בעל אורח חיים צנוע ומי שמזהה חידושים הרבה לפני כולם. אבל מי האיש הזה שהקים את אימפריית המסחר הגדולה בהיסטוריה והביא את העולם כולו לעידן המסחר המקוון בלבד?

השנה היא שנת 1994, כשבוגר אוניברסיטת פרינסטון, ג'ף בזוס (Jeff Bezos), הקים בחניית ביתו, הגראז' של הבית, אתר קטן למכירת ספרים באינטרנט בשם אמזון.

האתר הזה עתיד להפוך ברבות הימים לחברת המסחר האלקטרוני הגדולה בעולם, אבל בשלב הראשון הוא מתבסס על "תכמון" פקחי מאין כמותו, שעתיד להפוך את בזוס בעתיד לאיש העשיר בעולם.

הרעיון המבריק של בזוס עתיד לזכות בכינוי "הזנב הארוך". בזוס זיהה שהאינטרנט עומד להשתלט על העולם וחשב לעצמו, שאם יקים חנות מקוונת לספרים, הוא לא חייב לנהוג כמו חנות פיזית, חנות "אמיתית", ולהחזיק את המלאי בחנות. הוא הציג באתר עשרות אלפי ספרים, שלא היו ברשותו. כשהוזמנו ספרים שונים, הוא היה רוכש אותם מהמוציאים לאור, מקבל אותם במשלוח ושולח ישר ללקוחות. זול יותר, כי לא צריך מחסנים ומאפשר למכור הרבה יותר כותרים.

כך הוא שינה למעשה, את עולם המסחר בספרים. במקום למכור מעט רבי מכר, ספרים מצליחים וטרנדיים, שהחנויות הרגילות מחזיקות רק אותם על המדפים ומוכרות להמונים, הוא הצליח להפוך את המשוואה. הוא מכר המון ספרים, שכל אחד מהם נמכר למעט אנשים ואולי אף לקונה אחד. כך הוא בעצם הציע מקום שבו ניתן למצוא כמעט כל ספר אפשרי. הוא מכר המון. ממש המון!

זו הייתה הברקה מסחרית ששינתה את פני האינטרנט. הספרים הנשכחים, ספרי הנישה הללו, היו "הזנב הארוך" של שוק הספרים - בדימוי לזנב הארוך של המטאורים המשתרכים אחרי כוכב שביט.

בזוס הפך את האתר שלו די מהר לחנות הספרים הגדולה בעולם. כשהוא הגיע לשליטה מוחלטת בענף, הוא החל למכור גם דיסקים ואחר כך פתח עוד ועוד מחלקות, ואתרים נפרדים למדינות שונות בעולם. צעדים אלו הפכו את אמזון לחנות הגדולה באינטרנט. עם השנים הוא זיהה תחומים חדשניים נוספים והוא מוביל גם בתחומי הספרים האלקטרוניים, דוגמת ה"קינדל" שלו וגם בתחום האחסון ב"ענן", שבו אמזון הקדימה את כל מתחריה ובעוד אינספור תחומי מסחר ושווקים.

כיום נראה שאמזון מוכרת פשוט הכל. בזוס קנה רשת סופרמרקטים אמריקאית והוא מוכר בסניפיה ללא קופות או קופאים. אנשים באים, נוטלים מוצרים מהמדפים ויוצאים הביתה. החיוב נעשה אוטומטית.

בזוס משמש עד היום יו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. שווייה של אמזון הוא של מאות מיליארדי דולרים, עם יכולת להפוך לחברה העסקית הגדולה בעולם. הוא עצמו, אגב, נחשב ב-2018 לאדם העשיר ביותר בעולם.


הנה סיפורו של ג'ף בזוס:

https://youtu.be/T_P1D_H1et8


טיפים לניהול ממנו שווים לא מעט, לא?

https://youtu.be/-aGz0FnoMgU


קווים לדמותו (עברית):

https://youtu.be/YlU9DqxMcvE


ראיון בתחילת הדרך ב-1997:

https://youtu.be/rWRbTnE1PEM


ועובדות מעניינות על בזוס:

https://youtu.be/JEA5saVv4Ek?long=yes
איך צמחה eBay מזירת מכירות פומביות לאימפריה?



האתר איביי (eBay) הוקם בשנת 1995 כאתר מכירות פומביות באינטרנט. שמו היה אז AuctionWeb והוא הוקם על ידי מתכנת איראני שנולד בצרפת. לאחר שנתיים שונה שם האתר והעתיד החל להיות ורוד יותר.

ההצלחה המסחררת של איביי כפלטפורמת מסחר עולמית לא קרתה ביום אחד. מאתר מכירות פומביות מקוונות הוא הפך לשוק עולמי אונליין שמאפשר לכל אחד למכור לכל העולם. היות והמסחר בו אפשרי גם כמסחר מקומי וגם למסחר בינלאומי, הפך איביי למתחרה של כל הסוחרים בכל מקום בעולם ובכל תחום בעולם. למעשה איביי הפך להיות זירת המכירה והקנייה של "הזנב הארוך" של המוצרים, שכן ניתן לקנות בו כמעט כל מה שעולה על הדעת, כולל דברים שאף סוחר או חנות רגילים לא היו מוכרים, כמו כפתורים של חליפות חלל, או נשל של נחש..

המוכרים באיביי הם גם אנשים פרטיים וגם עסקים קטנים. הם מציעים מיליוני פריטים ושירותים דרך האתר ובעצם הפלטפורמה המקוונת הזו היא היום זירת מסחר שמאפשרת לכל אדם להקים עסק משלו, כמעט ללא הוצאות. במובן הזה, המצטרפים לאיביי הם אנשים שבאים אל עולם חדש והסוחרים הטובים שבהם כבר הפכו מזמן לאנשים מסודרים.

אגב, השם של איביי נבחר בשל בעיה - מקים האתר רצה את שם המתחם echobay.com. מפני שהדומיין היה תפוס, הוא החליט על שם מקוצר שיהפוך להיסטוריה - השם eBay.


הנה סרטון על תולדות חברת המכירות המקוונות eBay:

http://youtu.be/gbEJL40bV0o


וחוויות של אחד מהמוכרים שהצליחו לבנות עסק מצליח למכירה ב-eBay:

http://youtu.be/GTnl0YiRXwM


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.