» «
ריטוש תמונות
מה זה ריטוש תמונות?



ריטוש של תמונה הוא תיקון שלה, כדי לשפר ולתקן אותה. מעבר לשימושים רגילים של שיפור תמונות ויצירת שילובים שונים, קולאז'ים, ריטוש התמונות זכה לפרסום בזכות השימוש הרב שעושים בו לשיפור המראה של דמויות המופיעות בפרסומות ובמגזינים של אופנה וסגנון. הדמויות מתוקנות לא אחת כדי להפוך את הדוגמנים והדוגמניות ליפים הרבה יותר וחסרי פגמים. בשנים האחרונות יש גם ביקורת לא קטנה על הריטושים האלה, משום ההשפעה שלהם על אנשים, במיוחד צעירים, שמאמינים שגופם אינו מספיק יפה, כיוון שלהם יש פגמים, בניגוד לדמויות המושלמות והמרוטשות הללו. קראו על כך בתגית "פוטושופ".

יש גם מקרים שבהם ריטוש של תמונות משמש כדי לשנות את ההיסטוריה. דיקטטורים ושליטים רבים משתמשים בעיבוד של צילומים כדי להקרין תדמית אמיצה, סמכותית וחכמה. התמונה של מוסוליני למשל, כשהוא מסתער על הסוס בקרב, רוטשה מתמונה עם סייס שאחז בסוס כדי שלא יפיל את הדיקטטור העלוב.


הנה סרטון שמראה אילו שינויים ריטוש תמונות מסוגל לחולל:

http://youtu.be/P4wI_o8gyxA


והנה מה שקורה כשיכולת ריטוש הופכת לכישרון ומתיחה משעשעת וכיפית לעוברי אורח תמימים:

http://youtu.be/BRAM8MpqIeA
סלפי
מהו סלפי?



סֶלפִי הוא תמונה עצמית שהמצלם בה מצלם את עצמו. את הסלפי מצלמים בטלפון סלולרי או במצלמה דיגיטלית. צילום הסלפי מתבצע כשהמצלם מרחיק את המצלמה או הסמארטפון כמה שיותר מפניו או באמצעות צילום אל המראה שניצבת למולו.

צילומי סלפי כוללים לרוב את המצלם לבד, או אותו ביחד עם כמה אנשים לידו. צילומים אלו נפוצים בשנים האחרונות מאד, בעיקר בשל כמות המצלמות בסמארטפונים ושיתוף התמונות ברשתות החברתיות, כמו פייסבוק ואינסטגרם. בטקס פרסי האוסקר של שנת 2014 הועלה צילום סלפי של כמה מהכוכבים הגדולים של עולם הקולנוע והטלוויזיה והוא הפך לתמונה הפופולארית ביותר ברשת החברתית טוויטר.

המושג 'סלפי' הפך כה פופולארי, עד שבשנת 2013 הוא הפך ל'מילת השנה'. הקשר האסוציאטיבי בין הסלפי למילה האנגלית 'סלפיש' (Selfish), שמשמעותה אנוכי, מעורר מחשבה על הצורך שלנו להנציח את עצמנו, עד כדי הגזמה, סוג של נרקיסיזם ואפילו התמכרות.

מצד שני הוביל מוט הסלפי, אותו מתקן שנמכר במיליונים ברחבי העולם, את השדרוג של צילומי הסלפי לצילומים קבוצתיים. באופן אירוני הפך מוט הסלפי לכלי של הנצחה חברתית, שגם אם היא משמרת את הנרקיסיזם, היא גם הופכת אותו לקבוצתי.


הנה קליפ שמדגים עד כמה הפך הסלפי לחלק מהתרבות המודרנית:

http://youtu.be/kdemFfbS5H0


הנה סלפי וידאו של חיפאים:

http://youtu.be/il1P_HQOBnc
פריים
מה זה פריים בקולנוע?



פריים בסרט הוא תמונה בודדת. כדי ליצור אשליה של תנועה מציאותית, מציגים סרטים מודרניים לפחות 24 פריימים בכל שניה.


הנה קליפ נחמד שמשתמש בצורה יפה בפריימים גם במובן של מסגרת (באנגלית המלה פריים משמשת לשני המובנים):

http://youtu.be/akGlXk9-sRA

תמונות עתיקות
למה אנשים לא חייכו בתמונות ישנות?



אם בימינו לחייך בזמן צילום, זו כמעט פעולה אוטומטית, הרי שבתמונות ישנות מהמאה ה-19 לא תראו חיוכים. גם בדיוקנאות וגם בתמונות קבוצתיות מהתקופה ההיא, תראו תמיד פרצופים רציניים וחמורי סבר.

הסיבה הטכנולוגית למחסור בחיוכים באותם ימים, היא שהצילום אז חייב חשיפה ארוכה. המצולמים נדרשו שלא לזוז למשך זמן ארוך יחסית, עד שהתמונה הוטבעה על לוחות הצילום. קשה מאד להחזיק חיוך למשך זמן ארוך, כששרירי הפנים לא נעים וזזים. קשה עוד יותר שלא להיראות מטופש בצילום כזה. מי שניסו אז לחייך גילו לא פעם שהחיוך שלהם גם נראה מטושטש, וגם תרם להבעה שנראית קצת מרושעת...

אבל מעניינת לא פחות הסיבה התרבותית להיעדר החיוכים בתצלומים הללו. בעת ההיא, קובע במאמר מרתק פרופסור ניקולס ג'יוויס, חוקר מבית הספר לאמנות קיימברידג', חשבו על חיוכים בתמונות כדבר טיפשי. מרק טוויין, הסופר המפורסם, הרי אמר אז שתצלום הוא מסמך חשוב מאד ולעבור בו לדורות הבאים כשאתה מחייך חיוך מטופש, זה עונש...

פרופסור ג'יוויס אף מציין שאת הנוהג הזה ירשו המצטלמים מעידן הדיוקנאות המצוירים. באלו לא נראו אנשים בעלי מעמד כשהם מחייכים וזה היה הרבה לפני עידן לוחות הצילום. בציורים מאירופה של המאה ה-17, למשל, היחידים שחייכו חיוך רחב היו שוטים, סוטים, עניים או מוקיונים. הדיוקן אז לא היה "לכידה של הרגע", כמו שהוא היום, אלא העברה של מסר מוסרי לדורות הבאים. חיוך, לפי הגישה ה"נכונה" של אותם ימים, היה עבירה וטמטום של ממש.

ויש, אגב, גם סיבה אסתטית להיעדר החיוכים אז. בעידן שבו אין עדיין מודעות להגיינת הפה ודברים כמו צחצוח, שתלים או יישור שיניים, לאנשים היו בדרך כלל שיניים מכוערות. בני המעמד הגבוה נהגו אז לחייך מעט מאד בפני זרים ולעולם לא חייכו בציורים או בצילומים. כשהצטלמת או צויירת באותה תקופה, רצית להיות מונצח במיטבך. כמו בימינו, שיניים מוזנחות לא היו אז משהו לחשוף בצילום, לכן מרגע שהצלם התייצב ממול, קפצת את הפה היטב והסתרת את השיניים.


הנה ההסבר של החיוכים שלא קיימים בתמונות מהמאה ה-19 למשל:

http://youtu.be/ocUNn6KUN6k

תמונות

אאוריקה
מה תורמים הוידאו והתמונות לאאוריקה?


אנשים אוהבים תמונות ווידאו. אם פעם אמרו שתמונה שווה לאלף מילים, היום יודעים שתמונה וסרטון שווים זהב. מסתבר שהמוח האנושי מעבד מידע ויזואלי כמוהם פי 60,000 יותר מהר מאשר הוא מעבד מלל.


הנה סרטון שמציג את היתרונות של הוידאו להעברת מסרים:

http://youtu.be/ymCmL2h6xUQ


ואפילו בעסקים זה חשוב מאד:

http://youtu.be/kFdUBCezcRM
אדובי פוטושופ
כיצד הפכה פוטושופ לעניין תרבותי-חברתי?
מהי תוכנת פוטושופ?


אין כמו תוכנת "פוטושופ" (Photoshop) בכדי להדגים עד כמה תוכנה טובה יכולה להפוך לקונצנזוס, משהו שכולם מסכימים עליו, ובו-זמנית גם להפוך לתופעה תרבותית של ממש ולהשפיע על החברה באופן משמעותי.

אדובי פוטושופ היא תוכנת עריכה גרפית שפותחה לצרכי עריכת תמונות ומרכיבים גרפיים. בתור התוכנה הפופולארית ביותר בקרב צלמים, משמשת פוטושופ הכלי העיקרי לליטוש תמונות, תחליף ל"חדר החושך" של צילומי הפילם. בעזרת פוטושופ יכולים הצלמים לשנות את בהירות התמונות, לחדד, לטשטש דברים שראוי להסתיר, לתקן את צבעיהן, לשנות גודל ולחתוך אותן. כך יכול הצלם לתקן בעיות שנוצרו בעת צילום התמונה ובמרכיבים השונים שלה.

אך במהלך השנים הפכה פוטושופ מכלי טכני בלבד לחלק מהתרבות המודרנית, המשפיע על האופן שבו חיים רבים בעולם. "לעשות פוטושופ" כיום הוא מושג מקביל לריטוש של תמונה ושיפור המצולם בה, כך שייראה טוב ממה שהוא באמת. עולם הפרסום משתמש בפוטושופ כדי להציג מוצרים יפים ומושלמים ממה שהם באמת.

כך למשל מעובדות תמונות דוגמנות, כמעט תמיד בפוטושופ או לפחות בתוכנות דוגמת תוכנת ה-Photoshop, כדי להציג דוגמניות רזות, נקיות מפצעונים ופגמי עור או כל סממן אחר של אנושיות. הבעיה היא שהצרת היקפים באופן גרפי יצר דימוי גוף רזה, שגרם לבנות ונשים רבות לדיאטות קשות ולהפרעות אכילה, שלא פעם מסתיימות בנזק בריאותי ואף במוות.

עד כדי כך הוחמרה התופעה, עד שבמספר מדינות בעולם התקבל חוק הדוגמניות, או בשמו העממי "חוק הפוטושופ". זהו חוק האוסר על הצרת ממדי גופן של דוגמניות באופן גרפי.

מפתחי הפוטושופ היו אנשי חברת אדובי מערכות (Adobe Systems), שאחראית למהפכת ה"הוצאה לאור שולחנית", אותה מהפכה שאפשרה לבעלי מחשב אישי להפיק בעצמם פרסומים ומוצרי דפוס, שבעבר נדרשו מערכות יקרות ומסורבלות כדי להפיקם. אגב, "אדובי" הוא שמו של נחל קטן (Adobe Creek) שזורם מאחורי ביתו של אחד ממייסדי החברה והוא נכלל בשמות כל מוצריה.


הנה תוכנת פוטושופ בגרסה 1.0:

https://youtu.be/Bhf8q3THToI


המפתחים המקוריים נזכרים איך הצבע הגיע לפוטושופ:

https://youtu.be/Tda7jCwvSzg


כמה מהדברים שניתן לעשות בפוטושופ:

https://youtu.be/3G7YBBi1s_U


חוק הפוטושופ והדעות לגביו:

https://youtu.be/z-K6cFNImqs


הנה הסיפור של פוטושופ:

https://youtu.be/Ldr55H3NVIo


כך נולדה פוטושופ:

https://youtu.be/EtzFvRjrvXM?long=yes
מצלמת 360 מעלות
איך מצלמים וידאו ב-360 מעלות?



צילום סרט במצלמת 360 מעלות (VR 360 camera) הוא צילום במצלמה שמכוונת לכל הכיוונים ולא רק לכיוון מסוים, כמו במצלמות הוותיקות. מצלמה כזו בדרך כלל מורכבת ממספר מצלמות. כל אחת מצלמת לכיוון מסוים מסביב לה והטכנולוגיה המצורפת, לרוב בתוכנות המרה לסרטי 360, מחברת בין הסרטונים לרצף של 360 מעלות, של הנוף או האזור המצולם שמסביב למצלמה.

למעשה, בצילום ב-360 מעלות דבר לא נסתר מהצופה. הכל גלוי מכיוון שהמצלמה מצלמת לכל הכיוונים. אם בתמונה רגילה הצלם מתמקד בנקודת מבט מסוימת ומכוון את המצלמה לכיוון ספציפי, בצילום 360 רואים הכל ואין צורך של ממש לכוון לזווית מסוימת. הצופה, כשמשקפי 360 על עיניו, או כשהוא אוחז בטאבלט או בסמארטפון וצופה בתמונה או בסרטון VR 360, יכול להפנות את מבטו כרצונו, לכל כיוון ובכל רגע, ולראות מה שקורה בכיוון שבחר.

זה חידוש משמעותי, שאם יתפתח, הוא עשוי לשנות את עולם הקולנוע והווידאו. מצלמות 360 כיום נמכרות במחירים מגוונים. הצילום הדיגיטלי כל כך התקדם בשנים האחרונות שמצלמת VR פשוטה, מסוגלת לצלם סרטי 360 באיכות גבוהה של HD. כמובן שבצד המצלמות הפשוטות, יש גם מצלמות 360 מקצועיות, באיכויות מטורפות ועם חיישנים מעולים על כל אחת ממצלמות המערכות הללו.


הנה מצלמת ה-360:

https://youtu.be/Cc8aJmAC_XU


מצלמת הבועה:

https://youtu.be/puNepKjwHJM


ומערך מצלמות של 52 מצלמות GoPro, המשלימות 360 מעלות ומצלמות מדהים:

https://youtu.be/zKtAuflyc5w


וכך הופכים את סרטון הוידאו לעולם חדש:

https://youtu.be/J4QbQooHKmg
חוק הגבלת משקל בתעשיית הדוגמנות
מה המשמעות של חוק הדוגמניות?
מהו חוק הדוגמניות?


במדינות שונות חוקקו בשנים האחרונות חוקים שאוסרים על העסקת דוגמניות רזות מדי. החוקים הללו שנחקקו במדינות כמו ישראל, צרפת וספרד, הם חלק מניסיון לשים קץ לתופעה של רזון קיצוני של דוגמניות ושל עיבוד התמונות שלהן בתוכנת "פוטושופ" בכדי להצר את היקפי גופן.

מי שהחל את המסע אל החוק הזה הוא עדי ברקן הישראלי, צלם אופנה נודע שנפשו קצה בזיוף ובפער המסוכן שנוצר בין תעשיית האופנה לעולם האמיתי. לאחר ישראל הוא הצליח להשפיע על חוקים דומים גם במדינות האחרות.

כוונת החוקים הללו היא למנוע מבחורות צעירות ונערות להגיע לתת-משקל ולהפרעות אכילה דוגמת אנורקסיה ובולימיה. הדרך היא למנוע העסקה של דוגמנים ודוגמניות רזים במיוחד, בכדי שלא יהוו מודל לחיקוי בקרב האוכלוסייה.

החוק שמכונה בארץ באופן רשמי "חוק הגבלת משקל בתעשיית הדוגמנות", זכה לשמות עממיים שונים, דוגמת "חוק הפוטושופ" ו"חוק הדוגמניות". בין השאר קובע החוק את המשקל המינימלי הנדרש לעיסוק בדוגמנות. המטרה היא להפנות את הדוגמניות והדוגמנים לבדיקות רפואיות שיקבעו למשל שאינם יורדים ממסת גוף (BMI) של 18.


חוק הדוגמניות עבר הרבה משוכות פוליטיות לפני שהתקבל:

https://youtu.be/pJ26SYD1Zd0


הנה הסבר חוק הדוגמניות:

https://youtu.be/AOGh1vfyse0


כך יוצא חוק הדוגמניות מישראל לחו"ל:

https://youtu.be/AlENYLLeqM4


קטע מסרט שמדגים את הלך המחשבה של בנות:

https://youtu.be/wY_w9lMkfuo


כך בנויה תעשיית הדוגמנות:

https://youtu.be/YP31r70_QNM


כך מציגה הדוגמנית נינט את הנימוקים בעד:

https://youtu.be/F0cyvBYk05s


תינוק
איך משחקים במשחק 'זהה את התינוק'?



כך משחקים במשחק 'זהה את התינוק':

מבקשים מכל משתתף מבעוד מועד או כאשר מגיעים לאירוע להביא תמונה מימי ילדותו או ינקותו. מאחרי כל תמונה רושמים בקטן את שם בעל התמונה ומניחים את כל התמונות בסלסלה או קופסא אותה מעבירים מיד ליד. כל אחד בתורו שולף תמונה ומנסה לזהות מי התינוק שבתמונה, אם צדק (בעל התמונה צריך לאשר) הוא לוקח תמונה נוספת, אם לא התמונה והניחוש עוברים לבא בתור. הזוכה הוא מי שהצליח לצבור הכי הרבה ניחושים.

המשחק מתאים לילדים, אך גם לערבי חברה וגיבוש של מבוגרים.
איך צילמו פעם תמונות?



אצל ההורים שלנו הצילום לא היה כמו היום. הוא לא היה דיגיטלי ואי אפשר היה מיד להשתמש בתמונות, להעלות למחשב, לעשות שינויים ותיקונים לתמונה בעזרת תוכנות ועוד.

התמונות אז צולמו ונאגרו במצלמה על גבי פילם (Film). זה היה מעין סרט ששמר את כל התמונות עליו. כשנגמר הפילם היו לוקחים אותו לפיתוח במעבדה. המעבדה פיתחה את התמונות ורק אז היה הצלם רואה אותן לראשונה.


הנה סרטון על המצלמות של פעם:

http://youtu.be/sSrAgJ17nyI


"קודאכרום" היה סרט הצילום הצבעוני הראשון, שיצא בשנת 1935 על ידי חברת קודאק:

https://youtu.be/Pv41B3jvY0A


פרסומת לקודאכרום בצרפתית:

https://youtu.be/HIVwUWeOMKc


גם היום ניתן להרכיב מצלמת פילם בעצמכם:

https://youtu.be/nClx_Kgxdns?t=19m16s&end=22m43s
מהי המצלמה האוטומטית?



בשנת 1959 נולדה המצלמה שתהפוך את כולנו לצלמים. זה קרה כשחברת אגפא הוציאה את המצלמה האוטומטית המלאה הראשונה שלה. במצלמה הזו לא נדרש הצלם לעשות דבר כדי לצלם תמונה אלא לכוון וללחוץ.

עם הזמן הטכנולוגיה התפתחה והמצלמה האישית לצלמים החובבים הלכה ונעשתה קטנה וקלה. אבל המצלמה האוטומטית הייתה עוד שלב באבולוציה של הצילום, שבו הצלם אפילו לא נדרש ליכולת צילום. כל מיני פרטים כמו פוקוס, צמצם או כמות אור, לא היו הכרחיים יותר במצלמה הזו. היא הוציאה תמונות בינוניות ולא מקצועיות, אבל צבעוניות ונחמדות לאלבום הפרטי של המשפחה.

וזו לא הייתה רק האוטומציה שהפכה אותה למבוקשת כל כך. המצלמה האוטומטית הייתה קלה ונוחה, אפשרה להחליף את הפילם במהירות (הפילם הפך מהר מאד לקלטת קטנה ונוחה), לחלקן היה פלאש, מבזק מובנה במצלמה שנשלף בקלות. רוצים צילום במסיבה או בחשיכה? - לוחצים על הכפתור, הפלאש יוצא ומצלמים. גם אם התמונות היו בינוניות, הן הספיקו כדי להנציח רגעים שמחים ומאושרים..

המצלמה האוטומטית הייתה מצלמה פשוטה שאפשרה לצלם בקלות ובכל מקום. אבל היא הייתה עדיין מרובעת ויקרה יחסית. בשנות ה-70 יצאה מצלמת האינסטמטיק של קודאק. אלו היו מצלמות פוקט שטוחות, קלות וזולות להפליא. את הפילם החליפה בהן קלטת קלה ומהירה להחלפה, שבתוכה הפילם היה כבר מכוון להפעלה. האינסטמטיק הפכו במהירות ללהיט ענק ושוק המצלמות האוטומטיות הצליח מאד, כשחברות רבות החלו לייצר מצלמות כאלה.

המצלמות האוטומטיות שלטו שנים רבות והיו מתנה מבוקשת לצעירים ומתבגרים, שלא התיימרו להיות חובבי צילום. בעידן המצלמות הדיגיטליות, הן גם הפכו דיגיטליות ועד היום הן ממשיכות להימכר בכמויות עצומות בעולם כולו.


הנה המצלמה האוטומטית של אגפא:

https://youtu.be/pWbU9TwCDY8


אוסף של מצלמות פוקט אוטומטיות ישנות:

https://youtu.be/JnEBeVHE2LQ


הפוקט אינסטמטיק של קודאק עם הפלאש לתאורה:

https://youtu.be/Uhg0UpFziQU


והמצלמה האוטומטית של סוף עידן הפילם:

https://youtu.be/MVga4TGLYEc?t=10s
מהי מצלמת 360 מעלות?



מצלמת 360 מעלות היא מצלמה המאפשרת יצירת תמונה או סרטון היקפיים, המציגים את כל מה שקורה מסביבה.

צילום של תמונה ב-360 מעלות התבצע בעבר על ידי מערך מצלמות וכיום על ידי מצלמה אחת הכוללת מספר חיישנים המצלמים מסביב לה.

בניגוד למצלמה רגילה שבה בוחר הצלם נקודת מבט בעת הצילום, מצלמה כזו מייצרת תמונות היקפיות או סרטונים היקפיים, כך שאפשר להביט בהם אל כל הכיוונים. כך למעשה הצופה הוא שמחליט בכל רגע על נקודת המבט שמעניינת אותו ועל הפריים הנכון. באופן מסוים הוא "הופך" לעיניה של הדמות בסרט.

בכך שהיא מעניקה לצופים הזדמנות לחוות את סרט מכל זווית צפייה, מאפשרת מצלמת ההיקף התבוננות לכל הכיוונים וחוויה של מעין היטמעות במציאות. מצלמות כאלה הופכות כיום לפופולריות ומאפשרות לצלם סרטונים שצופים בהם במשקפי מציאות מדומה.


הנה הצילומים במצלמות 360 מעלות:

https://youtu.be/nt1I5inXE4I?t=17s


הנה התחומים שבהם ניתן לצלם להשתמש במצלמות כאלה:

https://youtu.be/3dhFr6U4dY8


כך משווקים אותן:

https://youtu.be/hWd3U0sQxbc
איפה נצפה בסרט בבית העתיד?



בבית העתיד יהיו מגוון של מסכים שיוטמעו בקירות הבית, השיש במטבח ואפילו המראה שבחדר הרחצה, כמו גם על מכשירים כמקרר, המחשבים והמכשירים החכמים האחרים שיקיפו את האדם.

חלקם יהיו טפטים שיודבקו על הקירות, מסכים גמישים וענקיים שיגיעו בגלילים להדבקה. אחרים יורכבו אולי, כבר במפעל, על קירות להרכבה לבניית בתים.

כל המסכים הללו יוכלו להציג סרטים ותמונות ומכולם תהיה גישה לרשת. כשנעבור מחדר לחדר יעבור המידע ויוצג בחדר שאליו נעבור, כך שנוכל להתחיל לצפות בסרט בסלון ולהמשיך לצפות בו בחדר הרחצה ולסיים בחדר השינה. הכל רציף והכל מתחבר - הנוחות מעל לכל..


הנה סרטון על המסכים שיקיפו את אנשי העתיד בביתם החכם:

https://youtu.be/CPH1sAY8Vhg


חברות הטכנולוגיה של ימינו כבר עושות צעדים ראשונים לשם:

https://youtu.be/hGvMfe85i30


קירות אינטראקטיביים כבר קיימים:

https://youtu.be/BrqfPzhSYys


גם מסכים נגללים יש:

https://youtu.be/KHSdObeUdxI


והם נראים כמו טאפט וידאו:

https://youtu.be/f6K_bQcSUY8


ואם כך ייראה מטוס הנוסעים של העתיד:

https://youtu.be/afGL5GX6avs


אז את קיר הווידאו שלכם תוכלו ליצור כבר היום:

https://youtu.be/Yo4LjMd4G6Q


ואולי זה יהיה הבית שלכם בתוך שנים אחדות:

https://youtu.be/d36M4CCCXRw
איך לצפות בסרטון וידאו ב-360 מעלות?



צפיה בסרט ב-360 מעלות מתחילה בבחירת הסרטון. באאוריקה יש המון סרטוני 360 מעלות, שבהם תוכלו לצפות על ידי לחיצה על הקישור, אם אתם בטלפון, או סריקה בטלפון של קוד ה-qr שאתם רואים במחשב או בטאבלט.

עכשיו סובבו את הטלפון לכל הכיוונים ותראו שהוא מתנהג כמו חלון למציאות תלת-ממדית. זה כיף, לא?

אם תרצו, תוכלו לקנות משקפי תלת ממד בגרושים. מכניסים לתוכם את הטלפון החכם שלכם ואז הוא מציג את הסרטונים הללו בצורה מדהימה עוד יותר! - כשמשתמשים בו כדאי לחבר אליו גם אוזניות ולשמוע ביחד עם החוויה התלת-ממדית.


הנה הצפיה ב-360 עם מציאות מדומה בקלות:

http://youtu.be/X44F6ROnuH4


רוצים לנסות? - בואו להכיר חוויות שלא היכרתם בצלילה בשונית הגדולה ליד אוסטרליה:

https://youtu.be/lJype_TafRk?qr=yes


או זו:

https://youtu.be/FYT8hJfRC1I?qr=yes


והנה פלייליסט שלם של מראות מדהימים:

https://youtu.be/X5GVaYYaoR4?list=PLBIsvuObDf1tPTIigjGaZrqzSfBjF9zlf?qr=yes


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.