שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.
»
«
מדוע שווה להקשיב דווקא ללקוח ממורמר?
לקוחות (Customers) הם עניין מורכב וכל בעל עסק יודע שלקוחות ממורמרים הם עוד יותר מורכבים, טעונים ופחות נעימים.
ביל גייטס אמר פעם ש"הלקוחות הממורמרים ביותר שלך הם מקור הלמידה הכי טוב שיש לך". לכן, עם כל הבאסה שהלקוח המתוסכל מביא איתו, לטווח הארוך הוא שווה זהב.
כמו כולנו, מרבית בעלי העסקים שמחים לקבל מחמאות ותגובות טובות מהלקוח על המוצר או השירות שלהם. אבל מעניין הוא שהחכמים מביניהם לומדים ומשתפרים דווקא מהביקורת ומהטענות של לקוחות מתוסכלים וממורמרים.
משום כך לחברות טובות יש שירות לקוחות מתפקד, המקשיב ללקוחות הללו בסבלנות, מתעד את הביקורת שלהם ומציף את הביקורת לדרג הניהולי, על מנת לשפר בדיוק בבעיות שאותרו על ידם.
גם שימור לקוחות, אותו חלק בחברה שמנסה להשאיר מנויים ולגרום לכך שלא ינטשו את השירות שלה, גם הוא מתעד את הבעיות. לא זו בלבד שמשדלים בו את הלקוחות להישאר ואף מתגמלים אותם על הישארות ואי-נטישה, בחברות מוצלחות הם עושים הכל כדי לקבל מהם את מירב הפרטים ולתקן בעיות, כך שיימנעו תסכול ומירמור אצל לקוחות או משתמשים אחרים בעתיד.
שימור לקוחות קיימים, יודעים בכל חברה מצליחה, הוא לא רק חכם ולומד אלא גם זול בהרבה מהשגת לקוחות חדשים. ולקוח שהיו לו טענות והקשיבו לו, עד כדי שיפור ושינוי בנקודות שכאבו לו, הופך ללקוח עוד יותר נאמן.
האמת היא שהדפוס הזה הוא לא ייחודי לעולם המסחר. תלמידי אמנויות לומדים הרבה ומשפרים את עבודתם מביקורת עמיתים ומורים על יצירותיהם ואנשים בכלל לומדים ומשתפרים דווקא מהכישלונות שלהם.
אפילו בהייטק יודעים את זה. במיוחד יודעים זאת יזמים ומשקיעים שיעדיפו להשקיע ביזמים או בסטארטאפים שמנוהלים בידי מי שנכשלו במיזם קודם. הסיבה היא שלימוד וניתוח הטעויות והשגיאות, בהנחה שלמדו מהן, הם נכס ניהולי ויתרון גדול שמביאים איתם מי שנכשלו פעם ועכשיו הם חכמים ומנוסים יותר למיזם הבא.
הנה מידע שמקבלים מהלקוחות המתוסכלים ויכול לשפר את השירות (עברית):
https://youtu.be/viqcrl27TCw
מצגת וידאו על טיפול בלקוח מתוסכל:
https://youtu.be/pIU3bpyq0i0
כך מתמודדים עם הלקוחות המתוסכלים:
https://youtu.be/T20hV4ynU7o
פרסומת שמבטיחה לעשות יותר בשביל הלקוח (מתורגם):
https://youtu.be/DCfcP6nCFGc
ובחיוך - הווארד, המוקדן המאושר של מכבי, שמקשיב ללקוחה ומאשר לה שהיא חולה (עברית):
https://youtu.be/AHtV7HqhILA
לקוחות (Customers) הם עניין מורכב וכל בעל עסק יודע שלקוחות ממורמרים הם עוד יותר מורכבים, טעונים ופחות נעימים.
ביל גייטס אמר פעם ש"הלקוחות הממורמרים ביותר שלך הם מקור הלמידה הכי טוב שיש לך". לכן, עם כל הבאסה שהלקוח המתוסכל מביא איתו, לטווח הארוך הוא שווה זהב.
כמו כולנו, מרבית בעלי העסקים שמחים לקבל מחמאות ותגובות טובות מהלקוח על המוצר או השירות שלהם. אבל מעניין הוא שהחכמים מביניהם לומדים ומשתפרים דווקא מהביקורת ומהטענות של לקוחות מתוסכלים וממורמרים.
משום כך לחברות טובות יש שירות לקוחות מתפקד, המקשיב ללקוחות הללו בסבלנות, מתעד את הביקורת שלהם ומציף את הביקורת לדרג הניהולי, על מנת לשפר בדיוק בבעיות שאותרו על ידם.
גם שימור לקוחות, אותו חלק בחברה שמנסה להשאיר מנויים ולגרום לכך שלא ינטשו את השירות שלה, גם הוא מתעד את הבעיות. לא זו בלבד שמשדלים בו את הלקוחות להישאר ואף מתגמלים אותם על הישארות ואי-נטישה, בחברות מוצלחות הם עושים הכל כדי לקבל מהם את מירב הפרטים ולתקן בעיות, כך שיימנעו תסכול ומירמור אצל לקוחות או משתמשים אחרים בעתיד.
שימור לקוחות קיימים, יודעים בכל חברה מצליחה, הוא לא רק חכם ולומד אלא גם זול בהרבה מהשגת לקוחות חדשים. ולקוח שהיו לו טענות והקשיבו לו, עד כדי שיפור ושינוי בנקודות שכאבו לו, הופך ללקוח עוד יותר נאמן.
האמת היא שהדפוס הזה הוא לא ייחודי לעולם המסחר. תלמידי אמנויות לומדים הרבה ומשפרים את עבודתם מביקורת עמיתים ומורים על יצירותיהם ואנשים בכלל לומדים ומשתפרים דווקא מהכישלונות שלהם.
אפילו בהייטק יודעים את זה. במיוחד יודעים זאת יזמים ומשקיעים שיעדיפו להשקיע ביזמים או בסטארטאפים שמנוהלים בידי מי שנכשלו במיזם קודם. הסיבה היא שלימוד וניתוח הטעויות והשגיאות, בהנחה שלמדו מהן, הם נכס ניהולי ויתרון גדול שמביאים איתם מי שנכשלו פעם ועכשיו הם חכמים ומנוסים יותר למיזם הבא.
הנה מידע שמקבלים מהלקוחות המתוסכלים ויכול לשפר את השירות (עברית):
https://youtu.be/viqcrl27TCw
מצגת וידאו על טיפול בלקוח מתוסכל:
https://youtu.be/pIU3bpyq0i0
כך מתמודדים עם הלקוחות המתוסכלים:
https://youtu.be/T20hV4ynU7o
פרסומת שמבטיחה לעשות יותר בשביל הלקוח (מתורגם):
https://youtu.be/DCfcP6nCFGc
ובחיוך - הווארד, המוקדן המאושר של מכבי, שמקשיב ללקוחה ומאשר לה שהיא חולה (עברית):
https://youtu.be/AHtV7HqhILA
איך משתמשים באאוריקה?
הנה מדריך וידאו קצר לשימוש ראשוני באנציקלופדיה שלנו אאוריקה. המדריך צולם ונערך על ידי אנשי משרד החינוך שמצאו את אאוריקה מתאים לבתי הספר בישראל.
להמשך ראו בתגית "הדרכה".
את סרטון הדרכה שהוציא משרד החינוך לאאוריקה ולמוצרי חינוך נבחרים הוא חסם לאחרונה.
תודה משרד החינוך!
http://youtu.be/M_nd_lSD5Ho
הנה מדריך וידאו קצר לשימוש ראשוני באנציקלופדיה שלנו אאוריקה. המדריך צולם ונערך על ידי אנשי משרד החינוך שמצאו את אאוריקה מתאים לבתי הספר בישראל.
להמשך ראו בתגית "הדרכה".
את סרטון הדרכה שהוציא משרד החינוך לאאוריקה ולמוצרי חינוך נבחרים הוא חסם לאחרונה.
תודה משרד החינוך!
http://youtu.be/M_nd_lSD5Ho
איך מחפשים חיפוש מתקדם ומוצאים הכל בגוגל?
החיפוש הפשוט בגוגל מנפיק תוצאות נהדרות, ודאי בהשוואה לחיפושים במנועי חיפוש מתחרים. אבל רבים לא יודעים שיש בגוגל סרץ', מנוע החיפוש הכי טוב ומבוקש בעולם, שלל כלי חיפוש שהם אפילו טובים יותר מהחיפוש הרגיל וכמובן מאפשרים חיפושים חכמים במיוחד.
הנה מדריך וידאו שימושי לחיפושים חכמים באינטרנט לצורך כתיבת מאמרים באקדמיית אאוריקה. המדריך צולם ונערך על ידי אנשי משרד החינוך.
הנה מדריך וידאו לחיפוש מתקדם בגוגל:
https://youtu.be/oHL9KnaQDfo
החיפוש הפשוט בגוגל מנפיק תוצאות נהדרות, ודאי בהשוואה לחיפושים במנועי חיפוש מתחרים. אבל רבים לא יודעים שיש בגוגל סרץ', מנוע החיפוש הכי טוב ומבוקש בעולם, שלל כלי חיפוש שהם אפילו טובים יותר מהחיפוש הרגיל וכמובן מאפשרים חיפושים חכמים במיוחד.
הנה מדריך וידאו שימושי לחיפושים חכמים באינטרנט לצורך כתיבת מאמרים באקדמיית אאוריקה. המדריך צולם ונערך על ידי אנשי משרד החינוך.
הנה מדריך וידאו לחיפוש מתקדם בגוגל:
https://youtu.be/oHL9KnaQDfo
איך לחפש במנוע החיפוש של אאוריקה?
באאוריקה יש כמה צורות למצוא כל דבר שיש לנו בשבילכם:
#חיפוש בתיבת החיפוש - במחרוזות
הכי פשוט למצוא מידע זה במנוע החיפוש שלנו. אבל הוא מעט שונה מגוגל. שם אתם יכולים לרשום כל שאלה והוא מוצא תמיד. ככה זה כשאתה חברה של גאונים שיוצרים את מנוע החיפוש הטוב בעולם ובנוסף מפעילים בינה מלאכותית (לנו עדיין אין).
אז אצלנו מחפשים מושג או נושא, במילה אחת או שתיים. ההשלמה האוטומטית שלנו תסייע ותנסה "לנחש" מה אתם מחפשים. אם ראיתם את מה שאתם מחפשים בהצעות שצצות לכם - בחרו בזה ותקבלו אותו מיד ורק אותו.
אוקיי? היעזרו בהשלמה האוטומטית הנהדרת שלנו והיא תסייע לכם.
רוצים לנסות? - במקום לרשום החיפוש "מהו כוכב הלכת הגדול ביותר?" חפשו "כוכבי לכת" ותגלו את הפלנטות הללו, מה שיאפשר לכם לזהות את האחד. על הדרך תגלו המון דברים אחרים שלא חיפשתם ואולי יעניינו אתכם ויתכן שיתנו לכם רעיון מטורף למשהו - כך בדיוק חוקרים מגלים דברים מרתקים שיהפכו לעתים לתגליות ענקיות וכך מהנדסים חושבים לפתע על המצאה חדשה שתשנה את החיים למיליארדי אנשים. אתם בחברה טובה!
#חיפוש חיתוכים
באאוריקה תוכלו לחפש חיתוך של נושאים. כדי למצוא את האדם הגבוה בעולם תוכלו לחפש את שתי התגיות "גובה" ו"אנשים", עם פסיק ביניהן.
רוצים לנסות? - במקום לחפש "מי האיש הגבוה ביותר בעולם?" כדאי לחפש משהו כמו "גובה, אנשים".
#חיפוש באינדקס
אינדקס הוא רשימת כל הנושאים באנציקלופדיה שלנו. האינדקס כולל את כל הנושאים באאוריקה, אבל שימו לב שבו תמצאו בעיקר נושאים שלמים. יש אלפים כאלו ואנו קוראים להן "תגיות" (תוכלו לראות אותן גם בתחתית כל ערך - נסו ללחוץ ותגלו עולם מרתק של ערכים הקשורים לערך בו אתם נמצאים). לאינדקס תגיעו בלחיצה על "אינדקס" שבראש תפריט הנושאים שלנו (שבו יש רק את הנושאים המרכזיים והגדולים), או בתפריט הצד ובחיפוש, בתור "אינדקס".
שווה לדעת שכל נושאי האינדקס מופיעים גם בהשלמה האוטומטית של החיפוש שלנו.
#איתור אקראי של נושאים
אחד הכיפים הגדולים באאוריקה, לפחות בעינינו, זה לקבל מעין אוסף של ערכים מוגרלים באקראי. ל"הגרלת ערכים" פשוט לחצו על אייקון קוביית המשחק שבראש האתר בטלפון ובטאבלט או במחשב. כל לחיצה תיתן לכם עוד "אשכול ערכים" כזה ותוכלו לשייט בהנאה באוקיינוס הידע שבראנו בשבילכם, באקראיות מוחלטת.
#דפדוף
כמובן שתמיד אפשר פשוט לדפדף ולעלעל, כמו שההורים שלכם וההורים שלהם עשו באנציקלופדיית "תרבות" המיתולוגית או בקלפי "העולם המופלא" הנהדרים שהם אספו בילדותם. כיף לקחת נושא שמעניין, כמו "תעופה" או "חלל" למשל, ולחקור אותו בדפדוף, ערך אחרי ערך.
איך לדפדף? - במחשב אפשר לדפדף גם באמצעות החיצים של המקלדת, ימינה ושמאלה. או עם הגלגלת של העכבר בתשיעיות. בטלפון ובטאבלט תוכלו לדפדף בלחיצה על החיצים שבתחתית הערך, על המסך.
באאוריקה יש כמה צורות למצוא כל דבר שיש לנו בשבילכם:
#חיפוש בתיבת החיפוש - במחרוזות
הכי פשוט למצוא מידע זה במנוע החיפוש שלנו. אבל הוא מעט שונה מגוגל. שם אתם יכולים לרשום כל שאלה והוא מוצא תמיד. ככה זה כשאתה חברה של גאונים שיוצרים את מנוע החיפוש הטוב בעולם ובנוסף מפעילים בינה מלאכותית (לנו עדיין אין).
אז אצלנו מחפשים מושג או נושא, במילה אחת או שתיים. ההשלמה האוטומטית שלנו תסייע ותנסה "לנחש" מה אתם מחפשים. אם ראיתם את מה שאתם מחפשים בהצעות שצצות לכם - בחרו בזה ותקבלו אותו מיד ורק אותו.
אוקיי? היעזרו בהשלמה האוטומטית הנהדרת שלנו והיא תסייע לכם.
רוצים לנסות? - במקום לרשום החיפוש "מהו כוכב הלכת הגדול ביותר?" חפשו "כוכבי לכת" ותגלו את הפלנטות הללו, מה שיאפשר לכם לזהות את האחד. על הדרך תגלו המון דברים אחרים שלא חיפשתם ואולי יעניינו אתכם ויתכן שיתנו לכם רעיון מטורף למשהו - כך בדיוק חוקרים מגלים דברים מרתקים שיהפכו לעתים לתגליות ענקיות וכך מהנדסים חושבים לפתע על המצאה חדשה שתשנה את החיים למיליארדי אנשים. אתם בחברה טובה!
#חיפוש חיתוכים
באאוריקה תוכלו לחפש חיתוך של נושאים. כדי למצוא את האדם הגבוה בעולם תוכלו לחפש את שתי התגיות "גובה" ו"אנשים", עם פסיק ביניהן.
רוצים לנסות? - במקום לחפש "מי האיש הגבוה ביותר בעולם?" כדאי לחפש משהו כמו "גובה, אנשים".
#חיפוש באינדקס
אינדקס הוא רשימת כל הנושאים באנציקלופדיה שלנו. האינדקס כולל את כל הנושאים באאוריקה, אבל שימו לב שבו תמצאו בעיקר נושאים שלמים. יש אלפים כאלו ואנו קוראים להן "תגיות" (תוכלו לראות אותן גם בתחתית כל ערך - נסו ללחוץ ותגלו עולם מרתק של ערכים הקשורים לערך בו אתם נמצאים). לאינדקס תגיעו בלחיצה על "אינדקס" שבראש תפריט הנושאים שלנו (שבו יש רק את הנושאים המרכזיים והגדולים), או בתפריט הצד ובחיפוש, בתור "אינדקס".
שווה לדעת שכל נושאי האינדקס מופיעים גם בהשלמה האוטומטית של החיפוש שלנו.
#איתור אקראי של נושאים
אחד הכיפים הגדולים באאוריקה, לפחות בעינינו, זה לקבל מעין אוסף של ערכים מוגרלים באקראי. ל"הגרלת ערכים" פשוט לחצו על אייקון קוביית המשחק שבראש האתר בטלפון ובטאבלט או במחשב. כל לחיצה תיתן לכם עוד "אשכול ערכים" כזה ותוכלו לשייט בהנאה באוקיינוס הידע שבראנו בשבילכם, באקראיות מוחלטת.
#דפדוף
כמובן שתמיד אפשר פשוט לדפדף ולעלעל, כמו שההורים שלכם וההורים שלהם עשו באנציקלופדיית "תרבות" המיתולוגית או בקלפי "העולם המופלא" הנהדרים שהם אספו בילדותם. כיף לקחת נושא שמעניין, כמו "תעופה" או "חלל" למשל, ולחקור אותו בדפדוף, ערך אחרי ערך.
איך לדפדף? - במחשב אפשר לדפדף גם באמצעות החיצים של המקלדת, ימינה ושמאלה. או עם הגלגלת של העכבר בתשיעיות. בטלפון ובטאבלט תוכלו לדפדף בלחיצה על החיצים שבתחתית הערך, על המסך.
תמיכה
איך לפסק ולכתוב נכון בעברית?
הנה הסבר של השימוש הנכון ברווחים ובסימני פיסוק בכתיבה באאוריקה:
רווח
====
אין לכתוב רווח לפני סימן פיסוק.
אחרי כל סימן פיסוק, לעומת זאת, חייב להיות רווח!
דוגמאות: אני נכון. אני לא נכון. וגם אני לא נכון.
נקודה
======
בכל סוף משפט חייבת להיות נקודה. מטרתה היא לחייב את הקורא לעצור לרגע ואז להמשיך לקרוא. אחרי נקודה יכול לבוא משפט עם ו' החיבור בתחילתו, גם אם זה נדיר.
דוגמאות: בסוף משפט נכון תבוא נקודה. ואז יתחיל משפט חדש בנושא חדש.
שלוש נקודות (..)
=================
משתמשים בהן כדי להבהיר שיש המשך למשפט, אך הוא אינו גלוי כאן (הקורא יכול לחשוב לבד. זה פתוח למחשבה..).
דוגמאות: לפעמים יש המשך למשפט אבל...
שתי נקודות
===========
לא קיימות בדקדוק העברי.
דוגמאות לא טובות: אנחנו לא קיימות..
פסיק (,)
========
בא בין נושא לנושא, אם המשפט עוסק בכמה נושאים. כך יבוא בין כל נושא ונושא סימן פסיק, שיפריד ביניהם.
דוגמאות: אני כותב עם פסיק, מפסק עם פסיק, שותה קצת פסיקים ובסוף הולך לישון.
ו' החיבור
=========
אין לכתוב ו' החיבור אחרי פסיק או נקודה. כלומר, לפני ו' החיבור אין לכתוב פסיק. או שכותבים ו' או שכותבים פסיק. כנ"ל אין לכתוב ו' החיבור אחרי נקודה.
חשוב: אמנם האקדמיה ללשון עברית מתירה זאת בשניהם, אבל רק במקרים מסוימים, נדירים יחסית, כמו נושא ונשוא חדשים אחרי פסיק או בשפה גבוהה (עם לגיטימציה מהתנ"ך) למקרה של ו' החיבור אחרי נקודה. אנחנו באאוריקה עדיין לא שם אז לא!
דוגמאות: זה, וזה, וזה. וגם זה - כולם אסורים כאן בתכלית האיסור.
סימן שאלה
=========
בסוף שאלה יבוא תמיד סימן שאלה (?)
דוגמאות: אתם הבנתם שתמיד בסוף שאלה יבוא סימן קריאה?
סימן קריאה
==========
בסוף הבעת רגש יכול לבוא סימן הקריאה (!). מבחינתנו, נשמח שיהיו כמה שפחות סימני קריאה.
דוגמאות: אל תשכחו שאיכפת לנו מסימני הקריאה כאן!
סימן שאלה וסימן קריאה (?!)
==========================
אם אתם גם שואלים שאלה וגם מביעים רגש, רק אז תוכלו להשתמש בשניהם (?!).
דוגמאות: אתם מודעים לזה שאנחנו דואגים לכם?!
הערה: יש שמשתמשים בצורה הפוכה בשניהם, (עם סיום בסימן שאלה -!?) לתיאור הפתעה או הלם.
דוגמאות: זה מדהים שאתם לא מסוגלים לפסק נכון!?
מקפים
=====
במידה ואחרי אותיות החיבור (ב כ ל מ) יבואו מספר או מילה בשפה זרה, יבוא תמיד מקף ביניהם.
דוגמאות: ב-2 אני הולך, אולי אסע מחר ל-New York.
נקודותיים
==========
כשעומדת לבוא רשימה יוצגו לפניה הנקודותיים (:) - הרשימה תבוא תמיד בשורה הבאה ובין הפריטים בשורה יבואו פסיקים ().
דוגמאות לסימני פיסוק: פסיק, נקודה, נקודותיים, סימן שאלה וסימן קריאה.
גרשיים
=======
נהוג להכניס ציטטות בתוך "גרשיים כפולים".
מחשבות נהוג להכניס לתוך 'גרשיים בודדים'.
דוגמאות אמיתיות לשאלות שכתובות רע:
==================================
נכתב: מאמינים במזלות? אסטרולוגיה, התאמה לפי מזלות..?
הנכון: מאמינים במזלות, אסטרולוגיה והתאמה לפי מזלות?
והנה סרטון שמסביר יפה את השימוש בסימן הפסיק (עם תרגום לעברית):
https://youtu.be/GHnl1O3NGJk
הנה הסבר של השימוש הנכון ברווחים ובסימני פיסוק בכתיבה באאוריקה:
רווח
====
אין לכתוב רווח לפני סימן פיסוק.
אחרי כל סימן פיסוק, לעומת זאת, חייב להיות רווח!
דוגמאות: אני נכון. אני לא נכון. וגם אני לא נכון.
נקודה
======
בכל סוף משפט חייבת להיות נקודה. מטרתה היא לחייב את הקורא לעצור לרגע ואז להמשיך לקרוא. אחרי נקודה יכול לבוא משפט עם ו' החיבור בתחילתו, גם אם זה נדיר.
דוגמאות: בסוף משפט נכון תבוא נקודה. ואז יתחיל משפט חדש בנושא חדש.
שלוש נקודות (..)
=================
משתמשים בהן כדי להבהיר שיש המשך למשפט, אך הוא אינו גלוי כאן (הקורא יכול לחשוב לבד. זה פתוח למחשבה..).
דוגמאות: לפעמים יש המשך למשפט אבל...
שתי נקודות
===========
לא קיימות בדקדוק העברי.
דוגמאות לא טובות: אנחנו לא קיימות..
פסיק (,)
========
בא בין נושא לנושא, אם המשפט עוסק בכמה נושאים. כך יבוא בין כל נושא ונושא סימן פסיק, שיפריד ביניהם.
דוגמאות: אני כותב עם פסיק, מפסק עם פסיק, שותה קצת פסיקים ובסוף הולך לישון.
ו' החיבור
=========
אין לכתוב ו' החיבור אחרי פסיק או נקודה. כלומר, לפני ו' החיבור אין לכתוב פסיק. או שכותבים ו' או שכותבים פסיק. כנ"ל אין לכתוב ו' החיבור אחרי נקודה.
חשוב: אמנם האקדמיה ללשון עברית מתירה זאת בשניהם, אבל רק במקרים מסוימים, נדירים יחסית, כמו נושא ונשוא חדשים אחרי פסיק או בשפה גבוהה (עם לגיטימציה מהתנ"ך) למקרה של ו' החיבור אחרי נקודה. אנחנו באאוריקה עדיין לא שם אז לא!
דוגמאות: זה, וזה, וזה. וגם זה - כולם אסורים כאן בתכלית האיסור.
סימן שאלה
=========
בסוף שאלה יבוא תמיד סימן שאלה (?)
דוגמאות: אתם הבנתם שתמיד בסוף שאלה יבוא סימן קריאה?
סימן קריאה
==========
בסוף הבעת רגש יכול לבוא סימן הקריאה (!). מבחינתנו, נשמח שיהיו כמה שפחות סימני קריאה.
דוגמאות: אל תשכחו שאיכפת לנו מסימני הקריאה כאן!
סימן שאלה וסימן קריאה (?!)
==========================
אם אתם גם שואלים שאלה וגם מביעים רגש, רק אז תוכלו להשתמש בשניהם (?!).
דוגמאות: אתם מודעים לזה שאנחנו דואגים לכם?!
הערה: יש שמשתמשים בצורה הפוכה בשניהם, (עם סיום בסימן שאלה -!?) לתיאור הפתעה או הלם.
דוגמאות: זה מדהים שאתם לא מסוגלים לפסק נכון!?
מקפים
=====
במידה ואחרי אותיות החיבור (ב כ ל מ) יבואו מספר או מילה בשפה זרה, יבוא תמיד מקף ביניהם.
דוגמאות: ב-2 אני הולך, אולי אסע מחר ל-New York.
נקודותיים
==========
כשעומדת לבוא רשימה יוצגו לפניה הנקודותיים (:) - הרשימה תבוא תמיד בשורה הבאה ובין הפריטים בשורה יבואו פסיקים ().
דוגמאות לסימני פיסוק: פסיק, נקודה, נקודותיים, סימן שאלה וסימן קריאה.
גרשיים
=======
נהוג להכניס ציטטות בתוך "גרשיים כפולים".
מחשבות נהוג להכניס לתוך 'גרשיים בודדים'.
דוגמאות אמיתיות לשאלות שכתובות רע:
==================================
נכתב: מאמינים במזלות? אסטרולוגיה, התאמה לפי מזלות..?
הנכון: מאמינים במזלות, אסטרולוגיה והתאמה לפי מזלות?
והנה סרטון שמסביר יפה את השימוש בסימן הפסיק (עם תרגום לעברית):
https://youtu.be/GHnl1O3NGJk