שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.
»
«
הרלי-דייווידסון
מה הופך את הארלי דייווידסון למלך האופנועים?
בין טוב להכי טוב מפריד לא פעם מרחק עצום. את הכלל הזה זוכרים על מי שניסו לעקוף אופנוע מיתולוגי ששמו הארלי דייווידסון (Harley-Davidson). במהלך השנים, זכה האופנוע הכבד הזה למעמד של אייקון תרבותי. כבר שנים, מאז הסרט "אדם בעקבות גורלו" של שנות ה-60, הוא מגלם את החופש וחוסר המחויבות המוחלט.
הוא עבר תהפוכות אינספור ועקפו אותו בסיבוב, תרתי משמע, יצרנים יפאניים עם מפלצות מודרניות של אופנועים, אבל המעמד ומראה הרטרו האייקוני שלו, ההיסטוריה האמריקאית כפי שהיא מוצגת בסרטים, ותדמית ה"דספראדוס", "מלאכי גיהנום" וה"חופשיים על גלגלים" - כל אלה ניצחו לבסוף. ממפעל אמריקאי מצליח, שהפך למפעל כושל, הוא שב והתרומם להיות שוב יצרן האופנועים האמריקאי המוביל ולהיות לאגדה.
סיפורו של ההרלי מתחיל בראשית המאה ה-20, כשהמכונאי הצעיר ויליאם הארלי ושלישיית האחים דייוידסון ממילווקי שבארצות הברית בונים את האופנוע הראשון שלהם. מדובר בלא יותר מאופניים עם מנוע עזר זעיר, אבל החבורה לא עוצרת בקטן ודי מהר הם הופכים למפעל משגשג שבשנות ה-40 כבר מייצר כמעט 100 אלף אופנועים לצבא האמריקאי הנלחם במלחמת העולם השנייה. בין השאר לומדים בהרלי אז את מבנה המנוע וגל ההינע של אופנועי BMW הגרמניים ומשפרים את האופנועים שלהם מאד.
כיום, גם אם מחירם מטורף (80־220 אלף שקל), אופנועי הארלי דיווידסון ממשיכים להיתפס כנחשקים ביותר אצל צעירים, אבל עוד יותר אצל צעירים ברוחם, גברים בגיל מעל 40...
באופן פרדוקסלי חייב ההרלי לא מעט מהפרסום שלו למועדון האופנועים המצטלם היטב של "מלאכי הגיהנום", זה שבעבר גרם לו לנזקים תדמיתיים קשים. אם פעם ניסתה החברה להתנער מכל קשר לדימוי האלים והנוקשה של אותה חבורה כוחנית וחזקה, שהתיישבה על האופנוע שלה ומתעקשת לבחור רק בו, היום היא כבר מבינה שאולי החב'רה המקועקעים האלה, על אף ריח האלכוהול והקעקועים המרתיעים, לא כל כך מזיקים לעסקים...
הנה מפעל האופנועים של הארלי דיווידסון:
https://youtu.be/rFDAzRRCu2I
תולדות אופנועי הארלי דייווידסון והמנועים המטורפים שלהם:
https://youtu.be/zwud-2RKwA0
אי אפשר להבין את הסיפור בלי לראות את הקהילות של הארלי (עברית):
https://youtu.be/WaAMgV3un7c
קטע מסרט על דגם חדש של הארלי בימי השפל הגדול:
https://youtu.be/JGhDsqo8G3M
פרסומת לדגם שמיועד לצעירים:
https://youtu.be/5ixPmvUMnkA
הרלי דייווידסון במצגת וידאו של הדגמים לאורך השנים:
https://youtu.be/gAyEwvVgI3o
המונגולים מסאן דייגו - אחד ממועדוני הרלי רבים בעולם:
https://youtu.be/bZsGXasR8zU
הצליל של ההרלי:
https://youtu.be/31GBuRHxsDo
קבוצה של 600 מלאכי גיהנום על הארלים:
https://youtu.be/8oSHV9BwPZg
קבוצת הישראלים שמטיילים על הארליז (עברית):
https://youtu.be/saW0_Jctdd8?long=yes
וסרט תיעודי על תולדות האופנוע האגדי:
https://youtu.be/OFDIZKps_VI?long=yes
בין טוב להכי טוב מפריד לא פעם מרחק עצום. את הכלל הזה זוכרים על מי שניסו לעקוף אופנוע מיתולוגי ששמו הארלי דייווידסון (Harley-Davidson). במהלך השנים, זכה האופנוע הכבד הזה למעמד של אייקון תרבותי. כבר שנים, מאז הסרט "אדם בעקבות גורלו" של שנות ה-60, הוא מגלם את החופש וחוסר המחויבות המוחלט.
הוא עבר תהפוכות אינספור ועקפו אותו בסיבוב, תרתי משמע, יצרנים יפאניים עם מפלצות מודרניות של אופנועים, אבל המעמד ומראה הרטרו האייקוני שלו, ההיסטוריה האמריקאית כפי שהיא מוצגת בסרטים, ותדמית ה"דספראדוס", "מלאכי גיהנום" וה"חופשיים על גלגלים" - כל אלה ניצחו לבסוף. ממפעל אמריקאי מצליח, שהפך למפעל כושל, הוא שב והתרומם להיות שוב יצרן האופנועים האמריקאי המוביל ולהיות לאגדה.
סיפורו של ההרלי מתחיל בראשית המאה ה-20, כשהמכונאי הצעיר ויליאם הארלי ושלישיית האחים דייוידסון ממילווקי שבארצות הברית בונים את האופנוע הראשון שלהם. מדובר בלא יותר מאופניים עם מנוע עזר זעיר, אבל החבורה לא עוצרת בקטן ודי מהר הם הופכים למפעל משגשג שבשנות ה-40 כבר מייצר כמעט 100 אלף אופנועים לצבא האמריקאי הנלחם במלחמת העולם השנייה. בין השאר לומדים בהרלי אז את מבנה המנוע וגל ההינע של אופנועי BMW הגרמניים ומשפרים את האופנועים שלהם מאד.
כיום, גם אם מחירם מטורף (80־220 אלף שקל), אופנועי הארלי דיווידסון ממשיכים להיתפס כנחשקים ביותר אצל צעירים, אבל עוד יותר אצל צעירים ברוחם, גברים בגיל מעל 40...
באופן פרדוקסלי חייב ההרלי לא מעט מהפרסום שלו למועדון האופנועים המצטלם היטב של "מלאכי הגיהנום", זה שבעבר גרם לו לנזקים תדמיתיים קשים. אם פעם ניסתה החברה להתנער מכל קשר לדימוי האלים והנוקשה של אותה חבורה כוחנית וחזקה, שהתיישבה על האופנוע שלה ומתעקשת לבחור רק בו, היום היא כבר מבינה שאולי החב'רה המקועקעים האלה, על אף ריח האלכוהול והקעקועים המרתיעים, לא כל כך מזיקים לעסקים...
הנה מפעל האופנועים של הארלי דיווידסון:
https://youtu.be/rFDAzRRCu2I
תולדות אופנועי הארלי דייווידסון והמנועים המטורפים שלהם:
https://youtu.be/zwud-2RKwA0
אי אפשר להבין את הסיפור בלי לראות את הקהילות של הארלי (עברית):
https://youtu.be/WaAMgV3un7c
קטע מסרט על דגם חדש של הארלי בימי השפל הגדול:
https://youtu.be/JGhDsqo8G3M
פרסומת לדגם שמיועד לצעירים:
https://youtu.be/5ixPmvUMnkA
הרלי דייווידסון במצגת וידאו של הדגמים לאורך השנים:
https://youtu.be/gAyEwvVgI3o
המונגולים מסאן דייגו - אחד ממועדוני הרלי רבים בעולם:
https://youtu.be/bZsGXasR8zU
הצליל של ההרלי:
https://youtu.be/31GBuRHxsDo
קבוצה של 600 מלאכי גיהנום על הארלים:
https://youtu.be/8oSHV9BwPZg
קבוצת הישראלים שמטיילים על הארליז (עברית):
https://youtu.be/saW0_Jctdd8?long=yes
וסרט תיעודי על תולדות האופנוע האגדי:
https://youtu.be/OFDIZKps_VI?long=yes
מיהו רויאל אנפילד, יצרן האופנועים הפעיל הוותיק בעולם?
אופנועי רויאל אנפילד (Royal Enfield) הבריטיים מיוצרים מאז 1901, כמה שנים לפני כל חברה אחרת שעדיין פעילה.
החברה שמייצרת היום רק בהודו והיא גם בבעלות הודית, מתרכזת באופנועי רטרו. אלה מזכירים את האופנועים שייצרה בשנות ה-40 וה-50 של המאה הקודמת, גם כשהם חדשים לחלוטין.
אם ב-1901 רויאל אנפילד ייצרה גם כלי רכב, אופניים ונשק, מ-1933 היא התחילה בייצור של ה"בולט", האופנוע ששרד הכי הרבה זמן, עד 2020 הוא יוצר על ידה. ב-1971 היא נסגרה לרגע, כמו מותגים מוטוריים רבים בבריטניה, אבל בתת היבשת הענקית של הודו היא המשיכה לפעול ובשנות ה-90 אף עברה לבעלות של ענקית הרכב ההודית אייכר (Eicher).
בשנים האחרונות רויאל אנפילד התאימה את עצמה לסטנדרטים הבטיחותיים האירופיים, כדי להפוך לחברה עולמית שתתחרה במותגים היפניים עם תמורה מעולה למחיר, או במילים פשוטות - עם מוצרי איכות הנמכרים במחירים נגישים במיוחד.
ההיסטוריה של רויאל אנפילד מעניינת. היא לא הייתה האופנוע הראשון שנמכר בעולם, תואר שמחזיקה "הילדברנד-וולפמילר" הגרמנית. היא הקדימנ את רויאל אנפילד בשנים בודדות, אבל לא שרדה את השנים.
אגב, חברת "הרלי-דייווידסון" האמריקאית עתידה להפוך לגדולה בעולם בשנת 1920 וגם היא פעילה עד היום. גם הרלי מייצרת אופנועי רטרו, יוקרתיים ומוחמאים אף יותר, אבל היא החלה את פעילותה שנתיים אחרי אנפילד, בשנת 1903.
הנה סרטון לרגל 120 שנים למותג רויאל אנפילד:
https://youtu.be/oa07dF4LZWU
האופנוע הקלאסי שולט בהודו (עברית):
https://youtu.be/wFMfFXXFqLE
כשהגיע לארץ ב-2010 (עברית):
https://youtu.be/qpE6zBuxY28
הקונטיננטל 650 מהאופנועים הידועים של רויאל אנפילד:
https://youtu.be/DjkJXsGzndY
הרויאל אנפילד מטאור 350 - רטרו חדש יחסית ומוחמא (עברית):
https://youtu.be/FWSVi3v4E9w
נזיר דתי בהודו מברך רויאל אנפילד חדש:
https://youtu.be/Z_DDIpbizMQ
כך הפכה רויאל אנפילד להארלי דיווידסון של הודו:
https://youtu.be/T9KPIJSmtpc?long=yes
וסרטון תיעודי על אופנועים רויאל אנפילד:
https://youtu.be/xxdF6KTPYZE?long=yes
אופנועי רויאל אנפילד (Royal Enfield) הבריטיים מיוצרים מאז 1901, כמה שנים לפני כל חברה אחרת שעדיין פעילה.
החברה שמייצרת היום רק בהודו והיא גם בבעלות הודית, מתרכזת באופנועי רטרו. אלה מזכירים את האופנועים שייצרה בשנות ה-40 וה-50 של המאה הקודמת, גם כשהם חדשים לחלוטין.
אם ב-1901 רויאל אנפילד ייצרה גם כלי רכב, אופניים ונשק, מ-1933 היא התחילה בייצור של ה"בולט", האופנוע ששרד הכי הרבה זמן, עד 2020 הוא יוצר על ידה. ב-1971 היא נסגרה לרגע, כמו מותגים מוטוריים רבים בבריטניה, אבל בתת היבשת הענקית של הודו היא המשיכה לפעול ובשנות ה-90 אף עברה לבעלות של ענקית הרכב ההודית אייכר (Eicher).
בשנים האחרונות רויאל אנפילד התאימה את עצמה לסטנדרטים הבטיחותיים האירופיים, כדי להפוך לחברה עולמית שתתחרה במותגים היפניים עם תמורה מעולה למחיר, או במילים פשוטות - עם מוצרי איכות הנמכרים במחירים נגישים במיוחד.
ההיסטוריה של רויאל אנפילד מעניינת. היא לא הייתה האופנוע הראשון שנמכר בעולם, תואר שמחזיקה "הילדברנד-וולפמילר" הגרמנית. היא הקדימנ את רויאל אנפילד בשנים בודדות, אבל לא שרדה את השנים.
אגב, חברת "הרלי-דייווידסון" האמריקאית עתידה להפוך לגדולה בעולם בשנת 1920 וגם היא פעילה עד היום. גם הרלי מייצרת אופנועי רטרו, יוקרתיים ומוחמאים אף יותר, אבל היא החלה את פעילותה שנתיים אחרי אנפילד, בשנת 1903.
הנה סרטון לרגל 120 שנים למותג רויאל אנפילד:
https://youtu.be/oa07dF4LZWU
האופנוע הקלאסי שולט בהודו (עברית):
https://youtu.be/wFMfFXXFqLE
כשהגיע לארץ ב-2010 (עברית):
https://youtu.be/qpE6zBuxY28
הקונטיננטל 650 מהאופנועים הידועים של רויאל אנפילד:
https://youtu.be/DjkJXsGzndY
הרויאל אנפילד מטאור 350 - רטרו חדש יחסית ומוחמא (עברית):
https://youtu.be/FWSVi3v4E9w
נזיר דתי בהודו מברך רויאל אנפילד חדש:
https://youtu.be/Z_DDIpbizMQ
כך הפכה רויאל אנפילד להארלי דיווידסון של הודו:
https://youtu.be/T9KPIJSmtpc?long=yes
וסרטון תיעודי על אופנועים רויאל אנפילד:
https://youtu.be/xxdF6KTPYZE?long=yes
מה הנציח הסרט "אדם בעקבות גורלו"?
שנת 1969 הביאה לעולם שלושה אירועים תרבותיים מעצבים של ממש. גם פסטיבל וודסטוק המיתולוגי, גם את הנחיתה על הירח וגם את הסרט "אדם בעקבות גורלו" (Easy Rider) - סרט שייצג באופן מבריק את תרבות ההיפים ותרבות הנגד אבל בדגש על החופש והכיף שבחוויה הזו, מה שהפך אותו לחלק מסרטי המיינסטרים המצליחים של התקופה.
בהיותו סרט עצמאי וללא תמיכת האולפנים, זה היה סרט דל-תקציב ופורץ מוסכמות מאותה שנה, המספר את סיפורם של שני צעירים אופנוענים שחוצים את ארצות הברית של שנות ה-60.
הסרט אמנם סיפר את סיפורם של שני הגברים, אבל בעצם הציג את הרעיונות המהפכניים של הדור ששינה את ערכיה של אמריקה.
הסרט ספוג ברוח הסיקסטיז ומתאר היטב את ההוויי של שנות השישים באמריקה. הוא היה לסרט שייצג דור שלם ובמרכזו אווירת החופש ההיפית הזכורה כל כך מהתקופה, על השיתוף בקומונות של ההיפים, הסמים, המוסיקה וההתחברות לטבע. הוא מציג את האנשים המיוחדים, חלקם מיוחדים באופן מוזר, שהתגלו לשניים ברחבי אמריקה.
הצלחתו הייחודית בהצגת אורח החיים ההיפי, השילוב של שירים רבים מהתקופה וסצנות נסיעה ארוכות באופנועי ההארלי דיווידסון המיתולוגיים, כל אלו הפכו אותו לשובר קופות והזניקו את הקריירה של יוצריו, שהיו גם השחקנים הראשיים, דניס הופר ופיטר פונדה.
אבל "אדם בעקבות גורלו" היה גם סרט מצוין והוא הפך לסרט מכונן, אחד החשובים ביצירת "הגל החדש האמריקני" בקולנוע ההוליוודי של סוף שנות ה-60. הוא שאב רעיונות חדשניים ומעניינים מהיוצרים של "הגל החדש הצרפתי" ושילב טכניקות צילום חדשות, כמו חיתוכים וזומים מהירים, פלש פורוורדים, הרבה שימוש בטכניקת הג'אמפ קאט וצילום מחוספס ולא מוקפד.
אהבת החופש והאופנועים שמבטאים משהו ממנה היא מהערכים של "אדם בעקבות גורלו":
https://youtu.be/J1cDECkN2xg
שיר אופייני בסצנת נסיעה מהסרט:
https://youtu.be/rMbATaj7Il8
סצנות הסמים בסרט משקפות את הבילוי האהוב על ההיפים:
https://youtu.be/RXBAgAxn1x4
ומשחק משנה מרהיב של ג'ק ניקולסון הצעיר, עורך הדין האלכוהוליסט שהתחבר אליהם בכלא:
https://youtu.be/hCb6UkQ_AnM
שנת 1969 הביאה לעולם שלושה אירועים תרבותיים מעצבים של ממש. גם פסטיבל וודסטוק המיתולוגי, גם את הנחיתה על הירח וגם את הסרט "אדם בעקבות גורלו" (Easy Rider) - סרט שייצג באופן מבריק את תרבות ההיפים ותרבות הנגד אבל בדגש על החופש והכיף שבחוויה הזו, מה שהפך אותו לחלק מסרטי המיינסטרים המצליחים של התקופה.
בהיותו סרט עצמאי וללא תמיכת האולפנים, זה היה סרט דל-תקציב ופורץ מוסכמות מאותה שנה, המספר את סיפורם של שני צעירים אופנוענים שחוצים את ארצות הברית של שנות ה-60.
הסרט אמנם סיפר את סיפורם של שני הגברים, אבל בעצם הציג את הרעיונות המהפכניים של הדור ששינה את ערכיה של אמריקה.
הסרט ספוג ברוח הסיקסטיז ומתאר היטב את ההוויי של שנות השישים באמריקה. הוא היה לסרט שייצג דור שלם ובמרכזו אווירת החופש ההיפית הזכורה כל כך מהתקופה, על השיתוף בקומונות של ההיפים, הסמים, המוסיקה וההתחברות לטבע. הוא מציג את האנשים המיוחדים, חלקם מיוחדים באופן מוזר, שהתגלו לשניים ברחבי אמריקה.
הצלחתו הייחודית בהצגת אורח החיים ההיפי, השילוב של שירים רבים מהתקופה וסצנות נסיעה ארוכות באופנועי ההארלי דיווידסון המיתולוגיים, כל אלו הפכו אותו לשובר קופות והזניקו את הקריירה של יוצריו, שהיו גם השחקנים הראשיים, דניס הופר ופיטר פונדה.
אבל "אדם בעקבות גורלו" היה גם סרט מצוין והוא הפך לסרט מכונן, אחד החשובים ביצירת "הגל החדש האמריקני" בקולנוע ההוליוודי של סוף שנות ה-60. הוא שאב רעיונות חדשניים ומעניינים מהיוצרים של "הגל החדש הצרפתי" ושילב טכניקות צילום חדשות, כמו חיתוכים וזומים מהירים, פלש פורוורדים, הרבה שימוש בטכניקת הג'אמפ קאט וצילום מחוספס ולא מוקפד.
אהבת החופש והאופנועים שמבטאים משהו ממנה היא מהערכים של "אדם בעקבות גורלו":
https://youtu.be/J1cDECkN2xg
שיר אופייני בסצנת נסיעה מהסרט:
https://youtu.be/rMbATaj7Il8
סצנות הסמים בסרט משקפות את הבילוי האהוב על ההיפים:
https://youtu.be/RXBAgAxn1x4
ומשחק משנה מרהיב של ג'ק ניקולסון הצעיר, עורך הדין האלכוהוליסט שהתחבר אליהם בכלא:
https://youtu.be/hCb6UkQ_AnM
מהו האופנוע ומי המציא אותו?
האופנוע הוא כלי תחבורה דו-גלגלי שיש לו מנוע. לרוב מיועד האופנוע לשאת נוסע אחד או שניים. במידה ורוצים להסיע בו יותר נוסעים, ניתן להתקין באופנוע סירה.
בשנת 1885 המציאו וילהלם מייבאך וגוטליב דיימלר הגרמניים מעין אופניים שהוצמד להם מנוע עזר קטן. זה היה מנוע בעירה פנימית שהפך את כלי הרכב הזה לאופנוע הראשון אי-פעם. אמנם 18 שנה לפני כן הוצג בארצות הברית כלי רכב דו גלגלי שהתבסס על מנוע קיטור, אבל שיטת הפעולה שלו היתה שונה ולא שימושית כמו זו של האופנוע עם מנוע הבעירה הפנימית של מייבאך.
האופנוע של דיימלר היה בעל מנוע שריפה פנימית עם צילינדר אחד. דיימלר פיתח בשבילו קרבורטור שהתיז את הדלק ישירות לתוך לוע היניקה. המנוע נישא בו על שילדת עץ שיועדה לנשיאת המנוע. אמנם לקרוא לו "אופנוע" יכול להחשב מוזר, שכן בנוסף לשני הגלגלים שלו, היו לאופנוע שלהם במרכזו שני גלגלי עזר נוספים.
עם זאת דיימלר ומייבאך היו הראשונים שעבדו על דגם של אופנוע ממונע. גם אם לא הייתה לנוהג בו יכולת של ממש להטות את האופנוע, בשל גלגלי העזר שהותקנו למנוע הכבד שלו, יכול הכלי הניסיוני שבנו ושמעולם לא יצא לשיווק מסחרי, להיחשב כאופנוע הממשי הראשון.
האופנוע הראשון שנמכר בעולם כמוצר לכל היה אופנוע מתוצרת "הילדברנד-וולפמילר" הגרמנית, שהחל להימכר בשנת 1894 ונמכרו מעל 1000 יחידות ממנו - לראשונה אופנוע בעל 2 גלגלים שנשאו מנוע ענקי והגיע למהירות של כמעט 40 קילומטרים לשעה.
בשנת 1920 הפכה חברת "הרלי-דייווידסון" האמריקאית לגדולה בעולם. חברה זו, שהחלה את פעילותה ב־1903 פעילה עד היום והאופנועים שלה נחשבים לאגדה.
היכרות עם אופנועים שונים בתגית "סוגי אופנועים".
הנה דיימלר, מי שביחד עם מייבאך נחשבים לממציאי האופנועים:
http://youtu.be/jwqghGs25cg
דגמים מוקדמים של האופנועים מסוף המאה ה-19 ותחילת ה-20:
https://youtu.be/F7TezK_4bVE
סרטון 120 שנים ליצרנית האופנועים הכי ותיקה שעוד קיימת, רויאל אנפילד:
https://youtu.be/EmYv9WY3MB0
מהאופניים עד לאופנועים המטורפים של ימינו - האבולוציה של האופנוע:
https://youtu.be/k1lw3JBnzqA
כמה סיבות למה רכיבת אופנוע היא תחליף מצוין לפסיכולוג:
https://youtu.be/1C9ik8s3lHQ
חיקוי מצחיק של צלילי האופנועים מהמותגים המובילים בעולם:
https://youtu.be/mwpKwowBuro
וכל סוגי האופנועים הקיימים:
https://youtu.be/erP9Jxr_M6w?long=yes
האופנוע הוא כלי תחבורה דו-גלגלי שיש לו מנוע. לרוב מיועד האופנוע לשאת נוסע אחד או שניים. במידה ורוצים להסיע בו יותר נוסעים, ניתן להתקין באופנוע סירה.
בשנת 1885 המציאו וילהלם מייבאך וגוטליב דיימלר הגרמניים מעין אופניים שהוצמד להם מנוע עזר קטן. זה היה מנוע בעירה פנימית שהפך את כלי הרכב הזה לאופנוע הראשון אי-פעם. אמנם 18 שנה לפני כן הוצג בארצות הברית כלי רכב דו גלגלי שהתבסס על מנוע קיטור, אבל שיטת הפעולה שלו היתה שונה ולא שימושית כמו זו של האופנוע עם מנוע הבעירה הפנימית של מייבאך.
האופנוע של דיימלר היה בעל מנוע שריפה פנימית עם צילינדר אחד. דיימלר פיתח בשבילו קרבורטור שהתיז את הדלק ישירות לתוך לוע היניקה. המנוע נישא בו על שילדת עץ שיועדה לנשיאת המנוע. אמנם לקרוא לו "אופנוע" יכול להחשב מוזר, שכן בנוסף לשני הגלגלים שלו, היו לאופנוע שלהם במרכזו שני גלגלי עזר נוספים.
עם זאת דיימלר ומייבאך היו הראשונים שעבדו על דגם של אופנוע ממונע. גם אם לא הייתה לנוהג בו יכולת של ממש להטות את האופנוע, בשל גלגלי העזר שהותקנו למנוע הכבד שלו, יכול הכלי הניסיוני שבנו ושמעולם לא יצא לשיווק מסחרי, להיחשב כאופנוע הממשי הראשון.
האופנוע הראשון שנמכר בעולם כמוצר לכל היה אופנוע מתוצרת "הילדברנד-וולפמילר" הגרמנית, שהחל להימכר בשנת 1894 ונמכרו מעל 1000 יחידות ממנו - לראשונה אופנוע בעל 2 גלגלים שנשאו מנוע ענקי והגיע למהירות של כמעט 40 קילומטרים לשעה.
בשנת 1920 הפכה חברת "הרלי-דייווידסון" האמריקאית לגדולה בעולם. חברה זו, שהחלה את פעילותה ב־1903 פעילה עד היום והאופנועים שלה נחשבים לאגדה.
היכרות עם אופנועים שונים בתגית "סוגי אופנועים".
הנה דיימלר, מי שביחד עם מייבאך נחשבים לממציאי האופנועים:
http://youtu.be/jwqghGs25cg
דגמים מוקדמים של האופנועים מסוף המאה ה-19 ותחילת ה-20:
https://youtu.be/F7TezK_4bVE
סרטון 120 שנים ליצרנית האופנועים הכי ותיקה שעוד קיימת, רויאל אנפילד:
https://youtu.be/EmYv9WY3MB0
מהאופניים עד לאופנועים המטורפים של ימינו - האבולוציה של האופנוע:
https://youtu.be/k1lw3JBnzqA
כמה סיבות למה רכיבת אופנוע היא תחליף מצוין לפסיכולוג:
https://youtu.be/1C9ik8s3lHQ
חיקוי מצחיק של צלילי האופנועים מהמותגים המובילים בעולם:
https://youtu.be/mwpKwowBuro
וכל סוגי האופנועים הקיימים:
https://youtu.be/erP9Jxr_M6w?long=yes