שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.
»
«
מהי המרצדס T80 האגדית?
מבין כל הפספוסים המגלומניים של המשטר הנאצי, ה"מרצדס T80" משנת 1939 (Mercedes T80) הייתה אולי הפספוס המוטורי הצורב מכולם.
המרצדס טי 80 תוכננה על-ידי פרדיננד פורשה והייתה אמורה להיות הרכב היבשתי המהיר ביותר אי-פעם. מכיוון שהייתה הוכחה לעליונות של ההנדסה הגרמנית, זכתה המכונית הזו לעידודו הנמרץ של הפיהרר הגרמני אדולף היטלר.
שנות ה-30 היו עידן של פיתוח מואץ בפיתוח המכונית. מרוצי המכוניות והספורט המוטורי בכלל, יצרו בגרמניה מפלצות מוטוריות שעברו את מהירות ה-400 קילומטרים לשעה. אבל באותה. תקופה מי שהובילו בשיאי המהירות היו דווקא נהגים בריטיים שונים, כמו מלקולם קמפבל, ג'ורג' אייסטון וג'והן קוב. השיאים הללו נקבעו בארצות הברית. הנהגים הבריטיים הללו שברו אותם בדייטונה-ביץ' ובהמשך גם באגם המלח בונוויל שבמדינת יוטה.
היטלר, שרצה להפגין את העליונות הארית גם בתחום המוטורי עודד את החברות לפתח מכוניות מהירות במיוחד. בהמשך העשור הוא אף הנהיג ''שבוע מהירות'', שבו ניסו נהגי מרוצים לשבור את שיאי המהירות העולמיים, על האוטוסטרדות הגרמניות, שנסגרו לשם כך.
ככל שהפרויקט נמשך עלה יעד המהירות שלה, עד למהירות של 750 קמ''ש. המרכב שתוכנן עבורה על ידי מומחה לכלי טיס בשם יוזף מיקל, היה סופר-אוירודינמי. כדי שתהיה יציבה גם במהירויות אולטרא-גבוהות, הוא תכנן עבורה כנפיים משני הצדדים.
גם המנוע שנבחר להניע את 2.7 הטונות של ה-T80 היה עצום. הוא היה בעל נפח ענק של 44.5 ליטרים ולמעשה היה הגדלה של מנוע ה-V12 של מטוס-הקרב הגרמני, המסרשמידט 109.
ב-1939 הייתה המכונית המכונפת של מרצדס מוכנה. הגרמנים תכננו לערוך את אירוע שבירת השיא העולמי בשבוע המהירות של 1940 וכהרגלם להפוך את האירוע לחגיגה של תעמולה נאצית נלהבת. אבל פריצת המלחמה ב-1939 הובילה לכך שהאירוע מעולם לא התקיים מעולם.
היחידה הבודדת של ה-T80 שנבנתה אי פעם, הצליחה לשרוד את המלחמה, אך מעולם לא נבחנה יכולתה להגיע למהירות שעליה חלמו פרדיננד פורשה והצמרת הנאצית. כיום היא ניצבת במוזיאון מרצדס שבעיר שטוטגרט ונראית, כמו אז, יותר כחללית חוצנים מאשר כמכונית היסטורית שכמעט וזכתה בבכורה העולמית.
הנה סיפורה של המרצדס T80:
https://youtu.be/Q4lxZHDCd-w
מרצדס T80 בשלבי הניסוי:
https://youtu.be/cKNfGim6WeA
מצגת וידאו של תמונותיה:
https://youtu.be/_zvSJIV1hgg
מבין כל הפספוסים המגלומניים של המשטר הנאצי, ה"מרצדס T80" משנת 1939 (Mercedes T80) הייתה אולי הפספוס המוטורי הצורב מכולם.
המרצדס טי 80 תוכננה על-ידי פרדיננד פורשה והייתה אמורה להיות הרכב היבשתי המהיר ביותר אי-פעם. מכיוון שהייתה הוכחה לעליונות של ההנדסה הגרמנית, זכתה המכונית הזו לעידודו הנמרץ של הפיהרר הגרמני אדולף היטלר.
שנות ה-30 היו עידן של פיתוח מואץ בפיתוח המכונית. מרוצי המכוניות והספורט המוטורי בכלל, יצרו בגרמניה מפלצות מוטוריות שעברו את מהירות ה-400 קילומטרים לשעה. אבל באותה. תקופה מי שהובילו בשיאי המהירות היו דווקא נהגים בריטיים שונים, כמו מלקולם קמפבל, ג'ורג' אייסטון וג'והן קוב. השיאים הללו נקבעו בארצות הברית. הנהגים הבריטיים הללו שברו אותם בדייטונה-ביץ' ובהמשך גם באגם המלח בונוויל שבמדינת יוטה.
היטלר, שרצה להפגין את העליונות הארית גם בתחום המוטורי עודד את החברות לפתח מכוניות מהירות במיוחד. בהמשך העשור הוא אף הנהיג ''שבוע מהירות'', שבו ניסו נהגי מרוצים לשבור את שיאי המהירות העולמיים, על האוטוסטרדות הגרמניות, שנסגרו לשם כך.
ככל שהפרויקט נמשך עלה יעד המהירות שלה, עד למהירות של 750 קמ''ש. המרכב שתוכנן עבורה על ידי מומחה לכלי טיס בשם יוזף מיקל, היה סופר-אוירודינמי. כדי שתהיה יציבה גם במהירויות אולטרא-גבוהות, הוא תכנן עבורה כנפיים משני הצדדים.
גם המנוע שנבחר להניע את 2.7 הטונות של ה-T80 היה עצום. הוא היה בעל נפח ענק של 44.5 ליטרים ולמעשה היה הגדלה של מנוע ה-V12 של מטוס-הקרב הגרמני, המסרשמידט 109.
ב-1939 הייתה המכונית המכונפת של מרצדס מוכנה. הגרמנים תכננו לערוך את אירוע שבירת השיא העולמי בשבוע המהירות של 1940 וכהרגלם להפוך את האירוע לחגיגה של תעמולה נאצית נלהבת. אבל פריצת המלחמה ב-1939 הובילה לכך שהאירוע מעולם לא התקיים מעולם.
היחידה הבודדת של ה-T80 שנבנתה אי פעם, הצליחה לשרוד את המלחמה, אך מעולם לא נבחנה יכולתה להגיע למהירות שעליה חלמו פרדיננד פורשה והצמרת הנאצית. כיום היא ניצבת במוזיאון מרצדס שבעיר שטוטגרט ונראית, כמו אז, יותר כחללית חוצנים מאשר כמכונית היסטורית שכמעט וזכתה בבכורה העולמית.
הנה סיפורה של המרצדס T80:
https://youtu.be/Q4lxZHDCd-w
מרצדס T80 בשלבי הניסוי:
https://youtu.be/cKNfGim6WeA
מצגת וידאו של תמונותיה:
https://youtu.be/_zvSJIV1hgg
מהי מכונית המרצדס החץ הכסוף?
"החץ הכסוף" (Silver Arrows) היא סדרת מכוניות המרוץ של היצרנית "מרצדס בנץ" בשנות ה-30. היא נקראה על שם צבע הכסף שלה, מה שיהפוך לסימן ההיכר של המרצדס הכסופה הזו. לא רבים יודעים שבמרוצים הללו היו צבעים מסורתיים לכל מדינה. אם לאיטלקים היה הצבע האדום, לצרפתים כחול ולבריטים ירוק, אז הגרמנים, שבתחילה השתמשו בעיקר בצבע לבן, נטלו אז את הצבע הכסוף.
רק 3 שנים יצרו ומכרו בחברת מרצדס בנץ (Mercedes-Benz) את דגם "החץ הכסוף" W25 Silberpfeil. ה-W25 הייתה מכונית מרוץ גרנד פרי משנת 1934, שהוצגה לראשונה בתחרות של אותה שנה. זו הייתה אותה תחרות גרנד פרי היסטורית, שלא נקבעו בה מנצחים.
אבל בשנה שאחריה הגיעה מרצדס "חץ כסוף" למקום הראשון. בתוכה ישב נהג המרוצים הגרמני האגדי רודולף קרקיולה, מי שניצח באותן שנים כמעט בכל תחרות גדולה ואף ניצח שלוש פעמים באליפות אירופה, שקדמה לפורמולה 1.
במרוצי הגרנד פרי של שנת 1937 לקחו מכוניות המרצדס בנץ W125 את כל ארבעת המקומות הראשונים. הן הפכו לאגדה. מאז, במשך שלושה עשורים, נחשבה המרצדס W125 Silver Arrow למכונית המרוץ החזקה ביותר בעולם. רק באמצע שנות השישים יחליפו אותה מכוניות מרוץ אמריקאיות שונות.
בשנת 1954 החזירה מכונית הפורמולה 1, מרצדס-בנץ W196 Silver Arrow את מרצדס למירוצי הגרנד פרי ב-1954, כשהיא משאירה את היריבים שלה המומים, גם מהביצועים המדהימים שלה וגם מהמראה הנפלא, שהקנתה לה הצביעה המיוחדת למסלולים מהירים.
כיום המכוניות הללו הן זכרונות מתוקים של חובבי תולדות מרוצים הגדולים. את "החצים הכסופים" החליפו עם השנים מכוניות הספורט והמרוצים מדגמי 300SL ו-SLR. עד ימינו נחשבות השתיים ההן למכוניות האספנות, מהנדירות והיקרות בתבל.
הנה סיפורה של סדרת המרוץ של מרצדס בנץ "החץ הכסוף":
https://youtu.be/RPrgPWKm5mU
עוד על החיצים הכסופים של מרצדס בנץ:
https://youtu.be/s2VweOS3YIM
והדגם W196 מכונית הפורמולה 1 שהחזירה ב-1954 את סדרת "החיצים הכסופים" של מרצדס בנץ למירוצי הגרנד פרי:
https://youtu.be/Zu19pg5vr1c
ומרצדס חץ כסוף קונספט, בן ימינו:
https://youtu.be/xK4tRhHI48A
גם היום, בין חובבי האספנות, הן עדיין סנסציה:
https://youtu.be/5Z5FCADOX_Q
וסט תיעודי על המכוניות המעולות הללו והשימוש בהן בתעמולה הנאצית:
https://youtu.be/E8bxqBEHE8A?long=yes
"החץ הכסוף" (Silver Arrows) היא סדרת מכוניות המרוץ של היצרנית "מרצדס בנץ" בשנות ה-30. היא נקראה על שם צבע הכסף שלה, מה שיהפוך לסימן ההיכר של המרצדס הכסופה הזו. לא רבים יודעים שבמרוצים הללו היו צבעים מסורתיים לכל מדינה. אם לאיטלקים היה הצבע האדום, לצרפתים כחול ולבריטים ירוק, אז הגרמנים, שבתחילה השתמשו בעיקר בצבע לבן, נטלו אז את הצבע הכסוף.
רק 3 שנים יצרו ומכרו בחברת מרצדס בנץ (Mercedes-Benz) את דגם "החץ הכסוף" W25 Silberpfeil. ה-W25 הייתה מכונית מרוץ גרנד פרי משנת 1934, שהוצגה לראשונה בתחרות של אותה שנה. זו הייתה אותה תחרות גרנד פרי היסטורית, שלא נקבעו בה מנצחים.
אבל בשנה שאחריה הגיעה מרצדס "חץ כסוף" למקום הראשון. בתוכה ישב נהג המרוצים הגרמני האגדי רודולף קרקיולה, מי שניצח באותן שנים כמעט בכל תחרות גדולה ואף ניצח שלוש פעמים באליפות אירופה, שקדמה לפורמולה 1.
במרוצי הגרנד פרי של שנת 1937 לקחו מכוניות המרצדס בנץ W125 את כל ארבעת המקומות הראשונים. הן הפכו לאגדה. מאז, במשך שלושה עשורים, נחשבה המרצדס W125 Silver Arrow למכונית המרוץ החזקה ביותר בעולם. רק באמצע שנות השישים יחליפו אותה מכוניות מרוץ אמריקאיות שונות.
בשנת 1954 החזירה מכונית הפורמולה 1, מרצדס-בנץ W196 Silver Arrow את מרצדס למירוצי הגרנד פרי ב-1954, כשהיא משאירה את היריבים שלה המומים, גם מהביצועים המדהימים שלה וגם מהמראה הנפלא, שהקנתה לה הצביעה המיוחדת למסלולים מהירים.
כיום המכוניות הללו הן זכרונות מתוקים של חובבי תולדות מרוצים הגדולים. את "החצים הכסופים" החליפו עם השנים מכוניות הספורט והמרוצים מדגמי 300SL ו-SLR. עד ימינו נחשבות השתיים ההן למכוניות האספנות, מהנדירות והיקרות בתבל.
הנה סיפורה של סדרת המרוץ של מרצדס בנץ "החץ הכסוף":
https://youtu.be/RPrgPWKm5mU
עוד על החיצים הכסופים של מרצדס בנץ:
https://youtu.be/s2VweOS3YIM
והדגם W196 מכונית הפורמולה 1 שהחזירה ב-1954 את סדרת "החיצים הכסופים" של מרצדס בנץ למירוצי הגרנד פרי:
https://youtu.be/Zu19pg5vr1c
ומרצדס חץ כסוף קונספט, בן ימינו:
https://youtu.be/xK4tRhHI48A
גם היום, בין חובבי האספנות, הן עדיין סנסציה:
https://youtu.be/5Z5FCADOX_Q
וסט תיעודי על המכוניות המעולות הללו והשימוש בהן בתעמולה הנאצית:
https://youtu.be/E8bxqBEHE8A?long=yes
למה מכונית הסמארט חונה בניצב למדרכה?
עם מימדים קטנים, המון סטייל, אבזור ושיק מדהים, מכונית המיני המודרנית סמארט (Smart) הולכת ותופסת בערי העולם.
זוהי מכונית זעירה אך לא בסיסית, שנולדה ב-1994 כרכב עירוני וקומפקטי במיוחד ויצרה חידוש בניידות העירונית המודרנית. בעולם המערבי לא נדיר לראות מכונית פאר ענקית, שממנה יוצאים עשירים ומתיישבים בסמארט שתשרת אותם בנסיעות העירוניות שלהם.
אנחנו מכירים אותה בתור הרכב הזעיר שחונה בעיר הגדולה בניצב למדרכה, במקום לידה. ואכן, רכב הסמארט הזעיר והיוקרתי הוא מכונית מיני אורבנית, כזו שנבראה ומיועדת במיוחד לעיר, מכונית חכמה ומאוד קומפקטית.
הסמארט משלבת טכנולוגיה מתקדמת עם גודל מינימלי, מה שמקנה לה יתרון ברחובות ערים צפופות. גודלה הקומפקטי מאפשר לסמארט לתמרן בקלות ברחובות ובסימטאות צרות ולצד זה גם לחנות במהירות, גם במקומות הצפופים ביותר.
במקור נולדה הסמארט כמכונית של עשירים, מה שהקנה לה עיצוב מלוטש ומראה מעט עתידני. כמכונית שנייה או שביעית לאנשים עשירים או לפחות אמידים, הסמארט בצד האסתטי שלה, היא יפה ובעיקר מיוחדת, המציעה גם חלל פנים מעוצב היטב.
עם אפשרויות קישוריות, חיישנים מתקדמים ובמצבים מסוימים אף יכולת נהיגה אוטונומית, היא מפגינה לא מעט תכונות חכמות. זו מכונית המציעה לנהג מסלולים מומלצים שיחסכו זמן ודלק וכך מקלה מערכת הניווט המובנית שלה על ניווט בתנועה כבדה.
אבל מכונית המיני החכמה הזו, שגם קודם הצטיינה בתצרוכת דלק נמוכה, מצוידת כיום בהנעה חשמלית, עם אפס פליטה של פחמן דו-חמצני מזיק ולפיכך גם ידידותית לסביבה.
למכונית הזו גם מערכות בטיחות מושקעות, כולל אזהרות בעת סטייה מנתיב, מערכות למניעת התנגשות ובקרת שיוט המתאימה את עצמה לנהג ותנאי הנהיגה, הסמארט מציעה טכנולוגיה מתקדמת המאפשרת לנהג להרגיש ביטחון על הכביש, אפילו ברחובות העיר העמוסה.
הנה הסמארט המתקדמת:
https://youtu.be/z_GV-3iE27s
אולי פחות גדולה בשטח:
https://youtu.be/LyzbWY6YHSk
הסמארט החשמלית:
https://youtu.be/iwSMQxeCYtI
סמארט מרוץ:
https://youtu.be/XsrtJjATgug
והיום היא ממש לא לבד (עברית):
https://youtu.be/tQXvP-M25p8
עם מימדים קטנים, המון סטייל, אבזור ושיק מדהים, מכונית המיני המודרנית סמארט (Smart) הולכת ותופסת בערי העולם.
זוהי מכונית זעירה אך לא בסיסית, שנולדה ב-1994 כרכב עירוני וקומפקטי במיוחד ויצרה חידוש בניידות העירונית המודרנית. בעולם המערבי לא נדיר לראות מכונית פאר ענקית, שממנה יוצאים עשירים ומתיישבים בסמארט שתשרת אותם בנסיעות העירוניות שלהם.
אנחנו מכירים אותה בתור הרכב הזעיר שחונה בעיר הגדולה בניצב למדרכה, במקום לידה. ואכן, רכב הסמארט הזעיר והיוקרתי הוא מכונית מיני אורבנית, כזו שנבראה ומיועדת במיוחד לעיר, מכונית חכמה ומאוד קומפקטית.
הסמארט משלבת טכנולוגיה מתקדמת עם גודל מינימלי, מה שמקנה לה יתרון ברחובות ערים צפופות. גודלה הקומפקטי מאפשר לסמארט לתמרן בקלות ברחובות ובסימטאות צרות ולצד זה גם לחנות במהירות, גם במקומות הצפופים ביותר.
במקור נולדה הסמארט כמכונית של עשירים, מה שהקנה לה עיצוב מלוטש ומראה מעט עתידני. כמכונית שנייה או שביעית לאנשים עשירים או לפחות אמידים, הסמארט בצד האסתטי שלה, היא יפה ובעיקר מיוחדת, המציעה גם חלל פנים מעוצב היטב.
עם אפשרויות קישוריות, חיישנים מתקדמים ובמצבים מסוימים אף יכולת נהיגה אוטונומית, היא מפגינה לא מעט תכונות חכמות. זו מכונית המציעה לנהג מסלולים מומלצים שיחסכו זמן ודלק וכך מקלה מערכת הניווט המובנית שלה על ניווט בתנועה כבדה.
אבל מכונית המיני החכמה הזו, שגם קודם הצטיינה בתצרוכת דלק נמוכה, מצוידת כיום בהנעה חשמלית, עם אפס פליטה של פחמן דו-חמצני מזיק ולפיכך גם ידידותית לסביבה.
למכונית הזו גם מערכות בטיחות מושקעות, כולל אזהרות בעת סטייה מנתיב, מערכות למניעת התנגשות ובקרת שיוט המתאימה את עצמה לנהג ותנאי הנהיגה, הסמארט מציעה טכנולוגיה מתקדמת המאפשרת לנהג להרגיש ביטחון על הכביש, אפילו ברחובות העיר העמוסה.
הנה הסמארט המתקדמת:
https://youtu.be/z_GV-3iE27s
אולי פחות גדולה בשטח:
https://youtu.be/LyzbWY6YHSk
הסמארט החשמלית:
https://youtu.be/iwSMQxeCYtI
סמארט מרוץ:
https://youtu.be/XsrtJjATgug
והיום היא ממש לא לבד (עברית):
https://youtu.be/tQXvP-M25p8
מי נחשב ממציא המכונית והאם זה בצדק?
קארל בנץ (Karl Benz) הגרמני היה מהנדס גאון ששקד שנים על פיתוח כלי רכב בעל הנעה עצמית והמציא את המכונית הראשונה בהיסטוריה שהפכה למוצר ונמכרה לקונים.
זה היה בשנת 1885. היא נסעה לאט מאד, 15 קילומטרים לשעה, היו לה 3 גלגלים בלבד והמנוע היה בה מאחור. אבל היא הייתה מכונית לכל דבר.
הקדים אותו ב-20 שנה גאון יהודי בשם זיגפריד מרכוס, שהצליח להניע ולנסוע כבר ב-1864 על עגלת יד שעליה התקין מנוע בעירה פנימית, שהונע בעזרת דלק. אותו מרכוס נסע על רכבו ברחובות וינה ונעצר על ידי המשטרה המקומית. מרכוס היה האדם הראשון שהניע כלי תחבורה בעזרת בנזין.
בנץ קידם את הכרכרה הממונעת של מרכוס והצליח לייצר כלי רכב של ממש. זו עתידה להיות המכונית שתהייה השראה לכל המכוניות שייווצרו מאז. היא כללה פיתוחים של מערכת חשמל, מערכת הילוכים, שאסי, מערכת קירור ועוד.
האוטו הגיע...
בנץ ייסד את מפעל בנץ, שיחל לייצר מכוניות וימכור אותם לעשירי גרמניה. עד היום מייצר המפעל את מכוניות "מרצדס בנץ", הנחשבות מהטובות בעולם. כשחבר לדיימלר, בעל מפעל שביחד עם מייבאך פיתח בשביל הכרכרה הממונעת שלו את המנוע הקומפקטי הראשון, ההצלחה הייתה מיידית. הם הקימו את חברת "דיימלר בנץ".
הנה סיפורו של קרל בנץ:
https://youtu.be/bx2G6dTdtMk
המרצדס בנץ הזו בנסיעה..
http://youtu.be/5D8Y4j0Rs_Y
וסקרנים סוקרים את המכונית הראשונה בעולם:
https://youtu.be/qVkvH0nm8pU
וכך נראות מאה שנה של התפתחות התחבורה הממונעת:
https://youtu.be/UMVnQHCtQTE
קארל בנץ (Karl Benz) הגרמני היה מהנדס גאון ששקד שנים על פיתוח כלי רכב בעל הנעה עצמית והמציא את המכונית הראשונה בהיסטוריה שהפכה למוצר ונמכרה לקונים.
זה היה בשנת 1885. היא נסעה לאט מאד, 15 קילומטרים לשעה, היו לה 3 גלגלים בלבד והמנוע היה בה מאחור. אבל היא הייתה מכונית לכל דבר.
הקדים אותו ב-20 שנה גאון יהודי בשם זיגפריד מרכוס, שהצליח להניע ולנסוע כבר ב-1864 על עגלת יד שעליה התקין מנוע בעירה פנימית, שהונע בעזרת דלק. אותו מרכוס נסע על רכבו ברחובות וינה ונעצר על ידי המשטרה המקומית. מרכוס היה האדם הראשון שהניע כלי תחבורה בעזרת בנזין.
בנץ קידם את הכרכרה הממונעת של מרכוס והצליח לייצר כלי רכב של ממש. זו עתידה להיות המכונית שתהייה השראה לכל המכוניות שייווצרו מאז. היא כללה פיתוחים של מערכת חשמל, מערכת הילוכים, שאסי, מערכת קירור ועוד.
האוטו הגיע...
בנץ ייסד את מפעל בנץ, שיחל לייצר מכוניות וימכור אותם לעשירי גרמניה. עד היום מייצר המפעל את מכוניות "מרצדס בנץ", הנחשבות מהטובות בעולם. כשחבר לדיימלר, בעל מפעל שביחד עם מייבאך פיתח בשביל הכרכרה הממונעת שלו את המנוע הקומפקטי הראשון, ההצלחה הייתה מיידית. הם הקימו את חברת "דיימלר בנץ".
הנה סיפורו של קרל בנץ:
https://youtu.be/bx2G6dTdtMk
המרצדס בנץ הזו בנסיעה..
http://youtu.be/5D8Y4j0Rs_Y
וסקרנים סוקרים את המכונית הראשונה בעולם:
https://youtu.be/qVkvH0nm8pU
וכך נראות מאה שנה של התפתחות התחבורה הממונעת:
https://youtu.be/UMVnQHCtQTE
מרצדס
מהי המרצדס הקלאסית הראשונה?
מכונית המרצדס אס אס קיי (Mercedes SSK) משנות ה-30 יוצרה במהדורה אחת בלבד. חברת מרצדס ייצרה רק 33 יחידות ממנה. מדובר במכונית כה נדירה שהיא אחת המכוניות הקלאסיות היקרות בעולם. סימן ההיכר שלה, המנוע המוארך שבסופו תא הנוסעים, בעל שני המקומות.
אחת מהן, שיוצרה עבור רוזן איטלקי, נמצאת כיום באוסף המכוניות הקלאסיות של מעצב העל האמריקני ראלף לורן.
הנה המרצדס SSK:
http://youtu.be/F2JoIIXm6IU
הנה האוסף של ראלף לורן שכולל אותה:
http://youtu.be/x43zgvf7Bbo
הנה המרצדס SSK במשחק מחשב:
http://youtu.be/cLSp8VaKfFA
מכונית המרצדס אס אס קיי (Mercedes SSK) משנות ה-30 יוצרה במהדורה אחת בלבד. חברת מרצדס ייצרה רק 33 יחידות ממנה. מדובר במכונית כה נדירה שהיא אחת המכוניות הקלאסיות היקרות בעולם. סימן ההיכר שלה, המנוע המוארך שבסופו תא הנוסעים, בעל שני המקומות.
אחת מהן, שיוצרה עבור רוזן איטלקי, נמצאת כיום באוסף המכוניות הקלאסיות של מעצב העל האמריקני ראלף לורן.
הנה המרצדס SSK:
http://youtu.be/F2JoIIXm6IU
הנה האוסף של ראלף לורן שכולל אותה:
http://youtu.be/x43zgvf7Bbo
הנה המרצדס SSK במשחק מחשב:
http://youtu.be/cLSp8VaKfFA
מהי המכונית האוטונומית של מרצדס?
על אף שרבים חושבים עליה כחברה שמרנית ועשירה, אחת שלא צריכה להתאמץ, חברת המכוניות הגרמנית מרצדס היא אחת החברות החדשניות בעולם.
מכונית הקונספט שלה, מכונית שפותחה כדי לבחון טכנולוגיות ועיצוב לעתיד כלי הרכב של החברה, היא F 015 המעניינת.
מרצדס F015 הוא רכב אוטונומי, רכב ללא נהג. רכב כזה יודע להסיע נוסעים באמצעות יכולותיו הטכנולוגיות ויכולות הבינה המלאכותית המוטמעות במערכות שבו.
בזמן הנסיעה יודעת המכונית האוטונומית של מרצדס לחולל הרבה קסמים נוספים. מזיהוי הולכי רגל שרוצים לחצות את הכביש והקרנה של פסי מעבר חצייה זמניים על הכביש, דרך מערכות תקשורת ואינטרנט, עם מסכי מגע שמתמזגים עם הדלתות, כורסאות סלון מסתובבות ומתכווננות, מתקנים שמזנקים מכל כיוון ובעת הצורך ועוד.
הנה מכונית העתיד האוטונומית של מרצדס בעיר לאס וגאס:
http://youtu.be/VfbJYWrXS9I
וכך היא נוסעת ועוצרת להולכי רגל שרוצים לחצות כבישים:
http://youtu.be/_cVN1yMJgWs
על אף שרבים חושבים עליה כחברה שמרנית ועשירה, אחת שלא צריכה להתאמץ, חברת המכוניות הגרמנית מרצדס היא אחת החברות החדשניות בעולם.
מכונית הקונספט שלה, מכונית שפותחה כדי לבחון טכנולוגיות ועיצוב לעתיד כלי הרכב של החברה, היא F 015 המעניינת.
מרצדס F015 הוא רכב אוטונומי, רכב ללא נהג. רכב כזה יודע להסיע נוסעים באמצעות יכולותיו הטכנולוגיות ויכולות הבינה המלאכותית המוטמעות במערכות שבו.
בזמן הנסיעה יודעת המכונית האוטונומית של מרצדס לחולל הרבה קסמים נוספים. מזיהוי הולכי רגל שרוצים לחצות את הכביש והקרנה של פסי מעבר חצייה זמניים על הכביש, דרך מערכות תקשורת ואינטרנט, עם מסכי מגע שמתמזגים עם הדלתות, כורסאות סלון מסתובבות ומתכווננות, מתקנים שמזנקים מכל כיוון ובעת הצורך ועוד.
הנה מכונית העתיד האוטונומית של מרצדס בעיר לאס וגאס:
http://youtu.be/VfbJYWrXS9I
וכך היא נוסעת ועוצרת להולכי רגל שרוצים לחצות כבישים:
http://youtu.be/_cVN1yMJgWs
מהו רכב אוטונומי או המכונית האוטונומית?
המכונית האוטונומית (Autonomous vehicle), המכונית ללא נהג, היא אחד הפיתוחים החזקים ביותר בעולם הרכב של ימינו. כמעט כל יצרניות הרכב הגדולות עובדות על פיתוח של מכוניות כאלה.
חברות טכנולוגיה כמו טסלה וינדקס כבר בעניין ומפתחות במרץ מכוניות ללא נהג ולצידן גם יצרניות רכב ותיקות ומובילות בעולם, דוגמת טויוטה, פולקסווגן, ג'נרל מוטורס, שברולט, ניסאן ומרצדס. כולן עוסקות במרץ בפיתוח של מכוניות אוטונומיות, מתחרות ביניהן מי תהיה הראשונה שמציגה לשוק מכונית אוטונומית פעילה ומאושרת לנהיגה ותוביל את המהפכה המוטורית החשובה ביותר מאז המצאת המכונית.
בתחילה הייתה הבולטת מכולן דווקא חברת האינטרנט "גוגל", שהפכה את ה"גוגל קאר", מכונית אוטונומית מתוצרתה, ל"נערת הפוסטר" של התחום ולאחר שהיעדים לא הושגו מבחינתה היא הפסיקה את הפיתוח.
גוגל, אגב, היא גם המפתחת המתקדמת ביותר בתחום מערכות ההפעלה למכונית האוטונומית. כמו בעולם הסמארטפונים, ה"אנדרואיד אוטו" שלה מתחרה כאן במערכת ה"קאר פליי" של חברת Apple.
מהי הבעיה המוסרית אתית של המכונית הזו (מתורגם):
https://youtu.be/ixIoDYVfKA0
המכונית האוטונומית כבר חשמליות (עברית):
https://youtu.be/3Wx6IWVhGPk
הקונספט האוטונומי של מרצדס (עברית):
https://youtu.be/xvXcQ5970zk
כך מרגישה הנסיעה ברכב אוטונומי:
https://youtu.be/L1Bmc61l99A
כתבת חדשות על המכונית של גוגל (עברית):
http://youtu.be/xHejpYITUoU?t=2s
והסיכוי לתחבורה ציבורית אוטונומית ממש בקרוב (עברית):
https://youtu.be/TDyyC6tExHQ
המכונית האוטונומית (Autonomous vehicle), המכונית ללא נהג, היא אחד הפיתוחים החזקים ביותר בעולם הרכב של ימינו. כמעט כל יצרניות הרכב הגדולות עובדות על פיתוח של מכוניות כאלה.
חברות טכנולוגיה כמו טסלה וינדקס כבר בעניין ומפתחות במרץ מכוניות ללא נהג ולצידן גם יצרניות רכב ותיקות ומובילות בעולם, דוגמת טויוטה, פולקסווגן, ג'נרל מוטורס, שברולט, ניסאן ומרצדס. כולן עוסקות במרץ בפיתוח של מכוניות אוטונומיות, מתחרות ביניהן מי תהיה הראשונה שמציגה לשוק מכונית אוטונומית פעילה ומאושרת לנהיגה ותוביל את המהפכה המוטורית החשובה ביותר מאז המצאת המכונית.
בתחילה הייתה הבולטת מכולן דווקא חברת האינטרנט "גוגל", שהפכה את ה"גוגל קאר", מכונית אוטונומית מתוצרתה, ל"נערת הפוסטר" של התחום ולאחר שהיעדים לא הושגו מבחינתה היא הפסיקה את הפיתוח.
גוגל, אגב, היא גם המפתחת המתקדמת ביותר בתחום מערכות ההפעלה למכונית האוטונומית. כמו בעולם הסמארטפונים, ה"אנדרואיד אוטו" שלה מתחרה כאן במערכת ה"קאר פליי" של חברת Apple.
מהי הבעיה המוסרית אתית של המכונית הזו (מתורגם):
https://youtu.be/ixIoDYVfKA0
המכונית האוטונומית כבר חשמליות (עברית):
https://youtu.be/3Wx6IWVhGPk
הקונספט האוטונומי של מרצדס (עברית):
https://youtu.be/xvXcQ5970zk
כך מרגישה הנסיעה ברכב אוטונומי:
https://youtu.be/L1Bmc61l99A
כתבת חדשות על המכונית של גוגל (עברית):
http://youtu.be/xHejpYITUoU?t=2s
והסיכוי לתחבורה ציבורית אוטונומית ממש בקרוב (עברית):
https://youtu.be/TDyyC6tExHQ