» «
סטנדאפ
מהו הרובוט הסטנדאפיסט שיודע לשחק ולהצחיק קהל?



הרובוט הסטנדאפיסט שפותח בארה"ב פותח בהתחלה כשחקן תיאטרון. הוא השתתף בכמה מחזות של ממש ואז משהו קרה לו.. בחברה התקינו לו תוכנה לזיהוי פנים והוא החל להתייחס למי שעומדים מולו, לזהות את הבעת פניהם, את המחוות שלהם, את גילם והאם הם גבר או אישה ואז הוא מגיב בהתאם ונוהג באופן שמזכיר בני אנוש - הוא עוקב במבטו או מקשיב ומגיב למדברים איתו..

ואז הציע אחד מעובדי החברה שהרובוט יהפוך לבדרן, יספר בדיחות, ימתין עד שיסיימו לצחוק או למחוא כפיים ויגיב לקהל המגיב לו.

והבדיחות שמספר הרובוט הן כאב ראש לא קטן - אם סטנדאפיסט ובדרן רגיל מחבר בדיחות ו"פאנצ'ים" על דברים מצחיקים שקורים בחייו ועם משפחתו, הרובוט אינו יכול לעשות זאת. לכן בונים לו חוויות אחרות שיצחיקו את הצופים.

האמת היא שיש כבר כמה רובוטים מצחיקים בעולם והמפגש ביניהם יהיה בהחלט אחד הדברים המצחיקים (או המציקים) שיכול להיות.


הנה סרטון של הרובוט המשעשע בעולם כרגע:

http://youtu.be/iLjQZsypGv0


והנה הרובוטספיאן משחק תפקידים דרמטיים:

http://youtu.be/e2jbQ8IRVZA
שחר חסון
מה מיוחד בסטנדאפיסט שחר חסון?



שחר חסון הוא סטנדאפיסט מצליח שעוסק בתחומים רבים באמנות הבמה. ללא ספק הוא מהבולטים ביותר בתחומם בישראל. העובדה שהוא גם שחקן מצוין (בוגר בית ספר למשחק), מאלתר בחסד, בעל זיכרון מעולה ויכולת תגובה בימתית מהירה היא שהופכת אותו לעיפרון המצחיק והחד בקלמר של הסטנדאפ בישראל...

שחר חסון עסק גם בתחומים רבים אחרים, כמו שירה, היפ-הופ, משחק והגשת תכניות טלוויזיה, אבל דווקא ההתרכזות בסטנדאפ מיטיבה איתו.


הנה קטע של שחר חסון על בית הספר:

http://youtu.be/4tPztG4JqAs


סטנדאפ חתונות:

http://youtu.be/vzzdzKKZUWI


ושיר בביצועו של שחר חסון:

http://youtu.be/S71c_pqFUeA
ירון ברלד
מה עומד מאחרי ההומור הקיצוני של ברלד?



ירון ברלד הוא ללא ספק מהקומיקאים המקוריים בישראל. ברלד הוא אדם שכל כולו אהבת הבמה. החגיגה של שטויות, חיקויים משוגעים והומור פרוע, היא רק חלק מגאונותו הקומית. הוא ידוע במיוחד ביכולתו להשתמש בהופעותיו, בעזרים שהוא מוצא בחנויות זולות ובפחי זבל. עזרים אלה משמשים לו כדי לחקות דמויות מוכרות בצורה רעשנית וקיצונית.

שפת הגוף של ברלד, איש גדול ורחב מידות, היא כולה חגיגה של אהבת גופו. בשביל קטע טוב או חיקוי מושלם, הוא לא מתבייש לחשוף את הכרס הגדולה שלו (ולפעמים גם את אחוריו.), לקפוץ ולדדות בצורות מגוחכות, לעמוד בפוזות בלתי-אפשריות ולעשות פרצופים שקשה לדמיין אמנים אחרים עושים.

לאחר שנים שדיברו עליו גדולות במיוחד האמנים המוכרים בתחום, הוא פרץ לתודעה הציבורית בתכניות טלוויזיה כמו "בובה של לילה" בערוץ הספורט ו"ארץ נהדרת" בערוץ 2.


הנה כתבה על חייו של ירון ברלד:

http://youtu.be/QaJakvvs7qE


הנה חיקוי מטורף של ברלד את הסטנדאפיסט נאור ציון:

http://youtu.be/midjZbipguA
ישראל קטורזה
מה מצחיק בישראל קטורזה?



את קטורזה, טכנאי אלקטרוניקה בחיל האוויר שהפך לסטנדאפיסט ובדרן מוביל בישראל, כמעט כולם מכירים. אם אמני סטנדאפ אחרים מכוונים את עצמם לצעירים יותר, היכולת של קטורזה להציץ לחיינו ולהציג באופן קומי את חיי הנישואין, המשפחה, הילדים וההורים שאנחנו - כל אלה הפכו אותו לסטנדאפיסט לכל הקהל והמשפחה.

הוא מצחיק מאד, במיוחד את המבוגרים שבנו. האירוניה העצמית שלו והיכולת להסתכל בעיניים משונות על מה שכל כך התרגלנו אליו, הם הסוד והנשק שלו. הוא יודע להיתמם ולשאול על הדברים הכל כך רגילים ולמצוא בהם את החיוך והקסם.


הנה סטנד אפ של ישראל קטורזה:

http://youtu.be/uUiDv6G1maw

סטנדאפ

שגיב פרידמן
מה סוד ההומור של שגיב פרידמן?



יכולתו של סטנדאפיסט להבחין בדברים שכולם רואים, אבל הוא מאבחן, היא מה שהופך את בעלי המקצוע הזה למצחיקים כל כך. שגיב פרידמן מוסיף לאבחנות הדקות שלו את הנוסח היבש, המיתמם, של מי שפשוט תוהה לגבי ההיגיון שבדברים שסובבים את כולנו.

פרידמן, בוגר משפטים באוניברסיטה, הוא דוגמה מצוינת למי ששומר על היכולת הקלאסית של סטנדאפיסטים לתקשר עם קהל במופעים ולהגיב באופן מיידי, בשנינות, חדות ועוקצנות סטנדאפיסטית.


הנה אחד הקטעים עם ההומור היבש של שגיב פרידמן:

http://youtu.be/QPad-UGhFuw


הנה עוד קטע של שגיב פרידמן, גם הוא עם הומור מאבחן ודקיק:

http://youtu.be/gfrD4DNbPnM
אורי חזקיה
למה אורי חזקיה מזוהה עם מקש הקפסלוק?



אורי חזקיה אינו שונה מאמני סטנד אפ אחרים. גם הוא מדבר על הדברים הקטנים והמצחיקים שקורים לכולנו ומאתר דפוסים חברתיים מעוררי חיוך. בין השאר הוא "מנתח" את ענייני הפייסבוק והאינטרנט והטכנולוגיה אצל הצעירים. באחד מהקטעים שלו הוא מדבר על ההורים שרואים בבנם "אשף מחשבים" כי הוא ידע ללחוץ על מקש ה-Caps Lock ברגע הנכון, שבו לא הייתה עברית...

מאז הוא מוזכר בנשימה אחת עם שמו של המקש הזעיר אך חשוב הזה, להתפתחות גאוני הייטק... במילים אחרות, הוא קפסלוקאי ראשי!


הנה אורי חזקיה בסטנדאפ על פייסבוק ומקש ה-Caps Lock:

http://youtu.be/pX-A8SrA_R0
עפר שכטר
האם כל אחד יכול להיות סטנדאפיסט?



בשביל סטנדאפ, כמו לכל אמנות אחרת, צריך כישרון. אבל לא פעם נוכחנו שאם אתה חרוץ ורציני ויש לך יכולות במה מעולות, כמו לעופר שכטר למשל, תוכל לעשות סטנדאפ בצורה מצוינת, גם אם רק התחלת.

בשנת 2012, עשר שנים אחרי שפרץ לתחום הבידור והטלוויזיה, החליט עופר שהוא מעוניין לעשות סטנדאפ והוא הצליח בכך לא רע. הוא גם הצטרף לתכנית הטלוויזיה "צחוק מעבודה", שכולה סטנדאפ מקצועי.

אז כן, כל אחד יכול לעשות סטנדאפ - לגבי ההצלחה, זה כבר תלוי בכישרון והעבודה הקשה..


הנה דוגמה לסטנד אפ טלוויזיוני של עופר שכטר:

http://youtu.be/Kw6BBWgwWqc


והנה סטנד אפ על ספורט של עפר שכטר:

http://youtu.be/id2YxtDYL6Q
ג'רי סיינפלד
מה גדולתה של הסדרה סיינפלד?



ג'רי סיינפלד היה סטנדאפיסט, בדרן מצליח בניו יורק. יום אחד הוא קיבל הצעה מרשת טלוויזיה, להציג קומדיית מצבים בטלוויזיה. ביחד עם חבר בדרן נוסף, לארי דיוויד, הוא יצר את קומדיית המצבים הפופולרית "סיינפלד", שעסקה כאילו בחייו שלו. הסדרה הזו הצליחה בצורה לא רגילה והיא נחשבת לקומדיית המצבים, הסיטקום, הטובה בכל הזמנים.

הדבר הבסיסי והמיוחד בסדרה היא קודם כל ההומור המשובח שלה והשחקנים המוכשרים והמצחיקים שבה. אך מעבר לזה היא נחשבת מיוחדת מבחינות נוספות. קודם כל העובדה שהסדרה עסקה בחבורת צעירים שמתעסקת בדברים טפלים, ממש דברים שקורים לכולנו ועושה מהם עניין רב. מעולם לא נראו בטלוויזיה נושאים שטותיים אך מדויקים כל כך. הם עושים ומתעסקים בשלל מעשים שלא מקובל להראות בטלוויזיה, על אף שהם עצמם אנשים רגילים. הם הכניסו לשפה ולהווי המון ביטויים ושלל דמויות ציוריות והזויות, החל מה"נאצי של המרק", השכן ניומן ועד ל"תעשיות ונדליי" - חברה לא הייתה קיימת מעולם. שקרים, המצאות מוזרות, ריבים ובעיות ביחסים - הכל מוצג שם באופן עמוק ומצחיק גם יחד.

ניתן לומר שה"סדרה על כלום" חקרה את אבני הבניין של ההתנהגות החברתית ומה זה להיות בן-אדם בחברה המודרנית. סיינפלד עסקה בשלל נושאים, כולל בנימוס, בתחמנות, במה נכון לומר, איך נכון להתנהג, מה שוויין האמיתי של הנורמות החברתיות ומהי זוגיות ראויה. היא גם ניסתה להתמודד עם סוגיות של תקשורת המונים, האם תכנית טלוויזיה מעניינת רק "בגלל שהיא בטלוויזיה" או שצריך להיות בה תוכן. המראה החברתית ההומוריסטית שהיא העמידה לפני החברה האנושית, הייתה קודם כל מצחיקה ואחר-כך מעוררת מחשבה. זו הסיבה שלומדים עליה באוניברסיטה ונכתבו עליה ספרי פילוסופיה ומחקר שונים.

ואלה רק חלק קטן מהסיבות שהסדרה הזו נחשבת גאונית ומשודרת באינספור שידורים חוזרים. כמעט בכל רגע ביממה, מוצג פרק של סיינפלד איפה שהוא בעולם.


הנה אוסף של ציטוטים מהסדרה סיינפלד:

http://youtu.be/mKsUlf20DF0


הנה סרטון על הסדרה סיינפלד:

http://youtu.be/XRQP9NbI15Y


הנה קטע סטנדאפ של ג'רי סיינפלד:

http://youtu.be/NUWIcx9sylQ


ילדים סורגים לאלוהים
למה הפסיקו הילדים לסרוג לאלוהים?



הסיפור הבימתי של אבי גרייניק ועידן אלתרמן מתחיל במופע ששמו "פגע וברח". המופע הוצג במועדון ה"דומינו גרוס" בתל אביב. לאחר ששונה שמו של המופע ל"ילדים סורגים לאלוהים" הוא זכה להצלחה גדולה והשניים התפרסמו והפכו לאמני בידור מהמצליחים בישראל. הדמויות הנלעגות אבל נעימות וילדותיות, הפכו לאהובות מאד בארץ והשניים הגיעו במהירות לתכניות טלוויזיה מצליחות. במקביל המשיך המופע לרוץ במשך שנים.

חדי העין הבחינו ששנים מספר לאחר מכן שונה שם המופע ל"ילדים סורגים". הסיפור הלא ידוע מאחרי השינוי היה שאחד מהשניים, אבי גרייניק, החל להתקרב לדת וראה בעירוב אלוהים בסיפור בעיה של טעם טוב. אז הילדים המשיכו לסרוג אבל לכולם..

כיום, שנים לאחר שהצמד הפסיק להופיע ולסרוג ביחד, גרייניק עוסק במיוחד במוסיקה ואלתרמן בטלוויזיה.




הנה קטע של "ילדים סורגים לאלוהים":

http://youtu.be/SxdGnDUKH30





הנה כוכבי השכונה מתוך התכנית "פלטפוס":

http://youtu.be/C0JvIGM_PAc



אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.