שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.
»
«
מה סיפורה של קונסולת המשחקים Xbox של מיקרוסופט?
קונסולת המשחקים Xbox (אקס-בוקס) של חברת מיקרוסופט היא המתחרה הצעירה בשוק הקונסולות. ה-Xbox יצאה לראשונה בנובמבר 2001 ובתוך זמן קצר ושיפורים שהוכנסו בה, היא הפכה לקונסולה איכותית מאד ומהמצליחות בתעשייה.
בזכות החומרה החזקה שלה, למעשה ה-Xbox היא מחשב לכל דבר, היא הפכה מיד עם יציאתה לאחת המובילות בין קונסולות המשחק והתמקמה במקום השני בשוק הקונסולות העולמי, אחרי הפלייסטיישן 2 של סוני שהובילה אותו, ולפני ה"גיימקיוב", הקונסולה של נינטנדו הוותיקה והמצליחה.
בין המשחקים ל-xBox שהפכו להצלחות אדירות ניתן למנות את סדרת המשחקים האגדית Halo, משחק היריות ההומוריסטי Conker: Live and Reload ומשחקי המרוצים בסדרת Project Gotham.
אבל על אף הצלחת ה-XBox, שליטתה של סוני בתעשייה המשיכה להיות מוחלטת. בשנת 2005 החליטה מיקרוסופט ליצור את קונסולת הדור הבא. היא השיקה את קונסולת Xbox 360, שהציעה גם חיבור לאינטרנט, לגלישה וצפייה בסרטים, משחקים נגד שחקני Xbox 360 אחרים ועוד.
בעקבות הצלחת קונסולת ה-Wii של נינטנדו פותחו כמה קונסולות חדשניות בכיוונים דומים לה. מיקרוסופט יצרה אז עבור ה-Xbox את התקן הקינקט שהקפיץ אותה בעשור השני של האלף לחזית התחום. חיישנים ייעודיים איפשרו לקינקט זיהוי תנועה של השחקן ולמעשה גופו של השחקן הפך לקונסולה החדשה שלו. יכולתם לזהות תנועות בכל אחד מחלקי הגוף של המשתמש וליצור חוויית משחק מתקדמת ביותר, הפכו את הקינקט והאקסבוקס 360 להצלחה אדירה, שהלכה והתפוגגה בהמשך.
הנה סיפורה של קונסולת האקס בוקס:
http://youtu.be/-oG7_cg_0wY
כך נכנסה חברת המחשבים לתעשיית קונסולות המשחקים:
http://youtu.be/9nXukaDXNLc
הצגת הקונסולה של מיקרוסופט בגירסתה המתקדמת Xbox 360:
http://youtu.be/p2qlHoxPioM
זו הדרך שה-Xbox עשה ב-10 שנים:
http://youtu.be/bdK2D8tEvs8
וסרט תיעודי על תולדות האקסבוקס בדרך לפסגת התעשייה:
http://youtu.be/GtejBKHVppU?long=yes
קונסולת המשחקים Xbox (אקס-בוקס) של חברת מיקרוסופט היא המתחרה הצעירה בשוק הקונסולות. ה-Xbox יצאה לראשונה בנובמבר 2001 ובתוך זמן קצר ושיפורים שהוכנסו בה, היא הפכה לקונסולה איכותית מאד ומהמצליחות בתעשייה.
בזכות החומרה החזקה שלה, למעשה ה-Xbox היא מחשב לכל דבר, היא הפכה מיד עם יציאתה לאחת המובילות בין קונסולות המשחק והתמקמה במקום השני בשוק הקונסולות העולמי, אחרי הפלייסטיישן 2 של סוני שהובילה אותו, ולפני ה"גיימקיוב", הקונסולה של נינטנדו הוותיקה והמצליחה.
בין המשחקים ל-xBox שהפכו להצלחות אדירות ניתן למנות את סדרת המשחקים האגדית Halo, משחק היריות ההומוריסטי Conker: Live and Reload ומשחקי המרוצים בסדרת Project Gotham.
אבל על אף הצלחת ה-XBox, שליטתה של סוני בתעשייה המשיכה להיות מוחלטת. בשנת 2005 החליטה מיקרוסופט ליצור את קונסולת הדור הבא. היא השיקה את קונסולת Xbox 360, שהציעה גם חיבור לאינטרנט, לגלישה וצפייה בסרטים, משחקים נגד שחקני Xbox 360 אחרים ועוד.
בעקבות הצלחת קונסולת ה-Wii של נינטנדו פותחו כמה קונסולות חדשניות בכיוונים דומים לה. מיקרוסופט יצרה אז עבור ה-Xbox את התקן הקינקט שהקפיץ אותה בעשור השני של האלף לחזית התחום. חיישנים ייעודיים איפשרו לקינקט זיהוי תנועה של השחקן ולמעשה גופו של השחקן הפך לקונסולה החדשה שלו. יכולתם לזהות תנועות בכל אחד מחלקי הגוף של המשתמש וליצור חוויית משחק מתקדמת ביותר, הפכו את הקינקט והאקסבוקס 360 להצלחה אדירה, שהלכה והתפוגגה בהמשך.
הנה סיפורה של קונסולת האקס בוקס:
http://youtu.be/-oG7_cg_0wY
כך נכנסה חברת המחשבים לתעשיית קונסולות המשחקים:
http://youtu.be/9nXukaDXNLc
הצגת הקונסולה של מיקרוסופט בגירסתה המתקדמת Xbox 360:
http://youtu.be/p2qlHoxPioM
זו הדרך שה-Xbox עשה ב-10 שנים:
http://youtu.be/bdK2D8tEvs8
וסרט תיעודי על תולדות האקסבוקס בדרך לפסגת התעשייה:
http://youtu.be/GtejBKHVppU?long=yes
מי המציא את קונסולת המשחקים?
קראו לה "הקופסה החומה" (Brown box) והיא נחשבת לקונסולת המשחקים הראשונה בהיסטוריה. פיתח אותה ראלף בר, שבדיעבד יצר סוג של אבטיפוס לקונסולה המסחרית הראשונה שתיוולד ממנה.
אותו ראלף בר היה איש חברת "סאנדרס אסוסיאייטס". הוא פיתח ב-1967 את "הקופסה החומה". זו הייתה קונסולה דיגיטלית, עם יציאה אנלוגית, כדי שתוכל להתחבר למסך טלוויזיה אופייני של אותם ימים. בקרוב היא תהפוך לאב הטיפוס של הקונסולה הפופולארית הראשונה בהיסטוריה - האודיסי.
את זכויות הייצור והשיווק של הטכנולוגיה של "הקופסה החומה", מכרה חברת סאנדרס למגנווקס. האחרונה הייתה חברת אלקטרוניקה חדשנית שנחשבת לחלוצה בתחום האלקטרוניקה. בשנת 1917 היא חידשה בתחום הרמקולים וב-1960 הוציאה את מסכי הפלזמה הראשונים. בשנת 1972 המשיכה מגנווקס את רוח החדשנות שלה והוציאה את קונסולת משחקי הוידאו הראשונה אי פעם - האודיסי.
המשחק היחיד על האודיסי היה פונג. הקונסולה הזו אמנם לא הפכה להצלחה של ממש, אבל יצרה תעשייה חדשה של קונסולות חיקוי, עם חומרה דומה לאודיסי ומשחק אחד בלבד. את כל הקונסולות הללו כינו אז "קונסולות פונג" וכולן נאלצו לשלם תמלוגים, לאחר שנתבעו בבתי משפט, על ידי מגנווקס, והפסידו.
הנה סיפורו של מפתח קונסולת משחקי המחשב הראשונה בעולם:
http://youtu.be/-I73oK9q-jk
כאן הוא משחק 'פונג' עם עמית לעבודה:
http://youtu.be/1LsRGUODHlQ
הנה סיפורה של "הקופסה החומה":
http://youtu.be/44i4LQbCIzM
והאודיסי פורצת הדרך שתיוולד ממנה:
https://youtu.be/0MnRkPvIjKE
קראו לה "הקופסה החומה" (Brown box) והיא נחשבת לקונסולת המשחקים הראשונה בהיסטוריה. פיתח אותה ראלף בר, שבדיעבד יצר סוג של אבטיפוס לקונסולה המסחרית הראשונה שתיוולד ממנה.
אותו ראלף בר היה איש חברת "סאנדרס אסוסיאייטס". הוא פיתח ב-1967 את "הקופסה החומה". זו הייתה קונסולה דיגיטלית, עם יציאה אנלוגית, כדי שתוכל להתחבר למסך טלוויזיה אופייני של אותם ימים. בקרוב היא תהפוך לאב הטיפוס של הקונסולה הפופולארית הראשונה בהיסטוריה - האודיסי.
את זכויות הייצור והשיווק של הטכנולוגיה של "הקופסה החומה", מכרה חברת סאנדרס למגנווקס. האחרונה הייתה חברת אלקטרוניקה חדשנית שנחשבת לחלוצה בתחום האלקטרוניקה. בשנת 1917 היא חידשה בתחום הרמקולים וב-1960 הוציאה את מסכי הפלזמה הראשונים. בשנת 1972 המשיכה מגנווקס את רוח החדשנות שלה והוציאה את קונסולת משחקי הוידאו הראשונה אי פעם - האודיסי.
המשחק היחיד על האודיסי היה פונג. הקונסולה הזו אמנם לא הפכה להצלחה של ממש, אבל יצרה תעשייה חדשה של קונסולות חיקוי, עם חומרה דומה לאודיסי ומשחק אחד בלבד. את כל הקונסולות הללו כינו אז "קונסולות פונג" וכולן נאלצו לשלם תמלוגים, לאחר שנתבעו בבתי משפט, על ידי מגנווקס, והפסידו.
הנה סיפורו של מפתח קונסולת משחקי המחשב הראשונה בעולם:
http://youtu.be/-I73oK9q-jk
כאן הוא משחק 'פונג' עם עמית לעבודה:
http://youtu.be/1LsRGUODHlQ
הנה סיפורה של "הקופסה החומה":
http://youtu.be/44i4LQbCIzM
והאודיסי פורצת הדרך שתיוולד ממנה:
https://youtu.be/0MnRkPvIjKE
איך הביאה קונסולת המשחקים את המשחקים לטלוויזיה?
בד בבד עם התפתחות עולם המחשבים, התפתח לו עולם קסום ומדהים של משחקי מחשב שרצים על קונסולות משחקים. הקונסולות הללו הן מכשירים ממוחשבים, למעשה מחשבים לכל דבר, שמשמשים להרצת משחקים ותוכנות שמיועדות להן ובמקום מקלדת מחשב יש בהם שלט רחוק, ג'ויסטיק וכפתורים שמפעילים את המשחקים.
משחקי הקונסולה העבירו את חוויית משחקי הוידאו מאולמות הארקייד אל הטלוויזיה הביתית. גם משחקי המחשב לא החלישו אותן, שכן המשחקים שהוקרנו על מסך הטלוויזיה הגדול העניקו בדרך כלל חוויית משחק גדולה מזו שהעניק מסך המחשב הקטן של אותם זמנים. הקונסולות גם הריצו משחקים עתירי גרפיקה מתקדמת, שאפשרו חוויה מדהימה ומתקדמת יותר משל המחשב אז, כמו משחקי מרוצים, סימולטורים מתוחכמים ועוד.
אם הקונסולות נחשבת קונסולת האטארי שנולדה בשנת 1972 והכניסה את המשחקים לטלוויזיה, עוד בטרם נולדו המחשבים האישיים. במשך שנים רבות המילה 'אטארי' הייתה מילה נרדפת לקונסולת משחקים.
בשנות ה-90 נולדה קונסולת הפלייסטיישן (PlayStation) של חברת סוני, אחת הקונסולות המצליחות בהיסטוריה.
בשנות האלפיים נולדה קונסולת ה-Xbox של יצרנית מערכות ההפעלה מיקרוסופט. הקונסולנ הזו הלכה והשתפרה, עד שהפכה לאיכותית ונחשבת. פיתוחים מתקדמים כמו הקינקט, הביאו אותה לחזית התחום.
קונסולת ה-Wii שהוציאה מלכת המשחקים נינטנדו בשנת 2006 הייתה חדשנית מאד ולראשונה פנתה לקהל יעד שאינו גיימרים, חובבי משחקי מחשב. היא כללה שלט מיוחד, שלראשונה אפשר לה להגיב לתנועות הגוף של השחקן. בעקבות הצלחת ה-Wii פיתחו יצרנים מתחרים גם הם פיתוחים דומים, כמו התקן הקינקט שפותח עבור ה-Xbox ושהכיל חיישנים ייעודיים שמטרתם לזהות תנועות בכל אחד מחלקי הגוף וליצור חוויית משחק מתקדמת ביותר.
הנה ההיסטוריה של הקונסולות:
https://youtu.be/b_T7-OQqFw8
הקונסולות הטובות ביותר בהיסטוריה של הגיימינג (עברית):
http://youtu.be/Wi7AA3U8Em8
כמה מהגרועות שבקונסולות (עברית):
http://youtu.be/5ejj0vLt1bw
וחנות קונסולות רטרו שצמחה בישראל (עברית):
http://youtu.be/YacJ_D8Z_eQ
בד בבד עם התפתחות עולם המחשבים, התפתח לו עולם קסום ומדהים של משחקי מחשב שרצים על קונסולות משחקים. הקונסולות הללו הן מכשירים ממוחשבים, למעשה מחשבים לכל דבר, שמשמשים להרצת משחקים ותוכנות שמיועדות להן ובמקום מקלדת מחשב יש בהם שלט רחוק, ג'ויסטיק וכפתורים שמפעילים את המשחקים.
משחקי הקונסולה העבירו את חוויית משחקי הוידאו מאולמות הארקייד אל הטלוויזיה הביתית. גם משחקי המחשב לא החלישו אותן, שכן המשחקים שהוקרנו על מסך הטלוויזיה הגדול העניקו בדרך כלל חוויית משחק גדולה מזו שהעניק מסך המחשב הקטן של אותם זמנים. הקונסולות גם הריצו משחקים עתירי גרפיקה מתקדמת, שאפשרו חוויה מדהימה ומתקדמת יותר משל המחשב אז, כמו משחקי מרוצים, סימולטורים מתוחכמים ועוד.
אם הקונסולות נחשבת קונסולת האטארי שנולדה בשנת 1972 והכניסה את המשחקים לטלוויזיה, עוד בטרם נולדו המחשבים האישיים. במשך שנים רבות המילה 'אטארי' הייתה מילה נרדפת לקונסולת משחקים.
בשנות ה-90 נולדה קונסולת הפלייסטיישן (PlayStation) של חברת סוני, אחת הקונסולות המצליחות בהיסטוריה.
בשנות האלפיים נולדה קונסולת ה-Xbox של יצרנית מערכות ההפעלה מיקרוסופט. הקונסולנ הזו הלכה והשתפרה, עד שהפכה לאיכותית ונחשבת. פיתוחים מתקדמים כמו הקינקט, הביאו אותה לחזית התחום.
קונסולת ה-Wii שהוציאה מלכת המשחקים נינטנדו בשנת 2006 הייתה חדשנית מאד ולראשונה פנתה לקהל יעד שאינו גיימרים, חובבי משחקי מחשב. היא כללה שלט מיוחד, שלראשונה אפשר לה להגיב לתנועות הגוף של השחקן. בעקבות הצלחת ה-Wii פיתחו יצרנים מתחרים גם הם פיתוחים דומים, כמו התקן הקינקט שפותח עבור ה-Xbox ושהכיל חיישנים ייעודיים שמטרתם לזהות תנועות בכל אחד מחלקי הגוף וליצור חוויית משחק מתקדמת ביותר.
הנה ההיסטוריה של הקונסולות:
https://youtu.be/b_T7-OQqFw8
הקונסולות הטובות ביותר בהיסטוריה של הגיימינג (עברית):
http://youtu.be/Wi7AA3U8Em8
כמה מהגרועות שבקונסולות (עברית):
http://youtu.be/5ejj0vLt1bw
וחנות קונסולות רטרו שצמחה בישראל (עברית):
http://youtu.be/YacJ_D8Z_eQ
מה סיפורו של הפלייסטיישן?
הפלייסטיישן (PlayStation) היא קונסולת המשחקים של חברת סוני, שסימן ההיכר שלה היא העיצוב בצורת הבומרנג. הפלייסטיישן נולד לאחר שנפלה התכנית של סוני לייצר קונסולת משחקים ביחד עם חברת נינטנדו. סוני שהושפלה פומבית על ידי נינטנדו, כשהאחרונה העדיפה לבחור בפיליפס לשותפה, החליטה להוציא את הפלייסטיישן לבדה ולהפוך למתחרה שלה. היא הקדימה את נינטנדו והפכה ללהיט.
היתרון של סוני היה המחיר של הפלייסטיישן, ההתבססות על משחקי התלת-ממד החדשניים שלה, כמות המשחקים המיידית שנוצרה לפלייסטיישן והדיסקים שעליהם רצו המשחקים, במקום קלטות המשחקים ששלטו עד אז אצל המתחרה.
הפלייסטיישן PS1 שיוצר לראשונה ב-1994 הפך להצלחה ומאז הוא הולך ומתפתח במהדורות מודרניות יותר.
הנה סיפורו של הפלייסטיישן (עברית):
http://youtu.be/tUc3uNTZ9hU
תולדות ה-PSP:
http://youtu.be/Y0kpYoGJE0k
והדור השני והמדהים של הפלייסטיישן:
http://youtu.be/2NovfVn9PBU
הפלייסטיישן (PlayStation) היא קונסולת המשחקים של חברת סוני, שסימן ההיכר שלה היא העיצוב בצורת הבומרנג. הפלייסטיישן נולד לאחר שנפלה התכנית של סוני לייצר קונסולת משחקים ביחד עם חברת נינטנדו. סוני שהושפלה פומבית על ידי נינטנדו, כשהאחרונה העדיפה לבחור בפיליפס לשותפה, החליטה להוציא את הפלייסטיישן לבדה ולהפוך למתחרה שלה. היא הקדימה את נינטנדו והפכה ללהיט.
היתרון של סוני היה המחיר של הפלייסטיישן, ההתבססות על משחקי התלת-ממד החדשניים שלה, כמות המשחקים המיידית שנוצרה לפלייסטיישן והדיסקים שעליהם רצו המשחקים, במקום קלטות המשחקים ששלטו עד אז אצל המתחרה.
הפלייסטיישן PS1 שיוצר לראשונה ב-1994 הפך להצלחה ומאז הוא הולך ומתפתח במהדורות מודרניות יותר.
הנה סיפורו של הפלייסטיישן (עברית):
http://youtu.be/tUc3uNTZ9hU
תולדות ה-PSP:
http://youtu.be/Y0kpYoGJE0k
והדור השני והמדהים של הפלייסטיישן:
http://youtu.be/2NovfVn9PBU
קונסולות
מה היה הנס של נינטנדו?
רבים רואים בה את הקונסולה הטובה ביותר אי-פעם וכולם גם יחד מסכימים שהיא הייתה אחת הקונסולות הטובות בכל הזמנים. עם מעל 60 מיליון יחידות שנמכרו בעולם, הנינטנדו נס (Nintendo NES) הייתה אכן נס - גם אחת הקונסולות המצליחות בשנות ה-80 וגם מוצר מצוין שהפך את נינטנדו לחברה המובילה באיכות ובהכנסות בתעשייה שלה.
ה-Nintendo Entertainment System, שזכתה לראשי התיבות NES היא קונסולת משחקי וידאו של 8 סיביות, כלומר ברזולוציה נמוכה. היום האיכות שלה הייתה משעשעת אותנו, אבל פעם הייתה שיא הטכנולוגיה.
הנס יצאה לראשונה ביפאן, בשנת 1983 והפכה מיד להצלחה עצומה. ביפאן נקראה הקונסולה Famicom, קיצור של Family computer, "מחשב משפחתי". אבל בשאר העולם היא מותגה כ-Nintendo Entertainment System או בקיצור NES.
למעשה, ה-NES כל כך הצליחה והעירה את עולם הקונסולות, שהיא סייעה להיחלצות של כל תעשיית משחקי הווידאו והקונסולות מהירידה הגדולה שחוותה ב-1983. ירידה זו הושפעה מקיפאון מסוים וחוסר חדשנות, כמו גם מפריצת המחשב האישי, שהלך והחליף את הקונסולות גם בתחום המשחקים האלקטרוניים.
אבל ה-NES שיוצרה על ידי נינטנדו הייתה קונסולה יקרה מאד. זו הסיבה שבמדינות שונות הצליחו דווקא החיקויים והתואמים שלה. בישראל למשל, הצליח מכשיר שנקרא "מגה-סון" או "מגאסון". המכשיר הזה פעל על קלטות משחק קטנות וזהות לקלטות של ה-Famicom, הגרסה היפאנית המקורית של ה-nes. הקלטות הכילו משחקים זולים ושוק ההעתקות פרח.
המשחקים של המגאסון עצמם היו זהים, או בלשון פשוטה מועתקים מקלטות המשחקים של נינטנדו יפאן. השוק הישראלי כמעט ולא הכיר את נינטנדו, שלא נתנה לגנוב אותה. במקום זאת הוא התחבר לטכנולוגיה של המתחרים שגנבו אותה ושכנע את עצמו ש"הקונה מגנב - פטור!..."
הנה קונסולת ה-NES המעולה הזו:
https://youtu.be/xENKe61B97E
כך מגיבים אליה בני הנוער של היום:
https://youtu.be/r2Sy6iJJEXI
פרסומות לא חסרו לה:
https://youtu.be/xhyvD08BBgs
המשחקים של הנינטנדו NES:
https://youtu.be/KsSHpzzHBSs
עוד ממשחקיה הטובים של ה-NES:
https://youtu.be/naRUpGe9TOg
וגרסת רטרו זולה ומצוינת עם מאות משחקים (עברית):
https://youtu.be/qLSYrbHbH74
רבים רואים בה את הקונסולה הטובה ביותר אי-פעם וכולם גם יחד מסכימים שהיא הייתה אחת הקונסולות הטובות בכל הזמנים. עם מעל 60 מיליון יחידות שנמכרו בעולם, הנינטנדו נס (Nintendo NES) הייתה אכן נס - גם אחת הקונסולות המצליחות בשנות ה-80 וגם מוצר מצוין שהפך את נינטנדו לחברה המובילה באיכות ובהכנסות בתעשייה שלה.
ה-Nintendo Entertainment System, שזכתה לראשי התיבות NES היא קונסולת משחקי וידאו של 8 סיביות, כלומר ברזולוציה נמוכה. היום האיכות שלה הייתה משעשעת אותנו, אבל פעם הייתה שיא הטכנולוגיה.
הנס יצאה לראשונה ביפאן, בשנת 1983 והפכה מיד להצלחה עצומה. ביפאן נקראה הקונסולה Famicom, קיצור של Family computer, "מחשב משפחתי". אבל בשאר העולם היא מותגה כ-Nintendo Entertainment System או בקיצור NES.
למעשה, ה-NES כל כך הצליחה והעירה את עולם הקונסולות, שהיא סייעה להיחלצות של כל תעשיית משחקי הווידאו והקונסולות מהירידה הגדולה שחוותה ב-1983. ירידה זו הושפעה מקיפאון מסוים וחוסר חדשנות, כמו גם מפריצת המחשב האישי, שהלך והחליף את הקונסולות גם בתחום המשחקים האלקטרוניים.
אבל ה-NES שיוצרה על ידי נינטנדו הייתה קונסולה יקרה מאד. זו הסיבה שבמדינות שונות הצליחו דווקא החיקויים והתואמים שלה. בישראל למשל, הצליח מכשיר שנקרא "מגה-סון" או "מגאסון". המכשיר הזה פעל על קלטות משחק קטנות וזהות לקלטות של ה-Famicom, הגרסה היפאנית המקורית של ה-nes. הקלטות הכילו משחקים זולים ושוק ההעתקות פרח.
המשחקים של המגאסון עצמם היו זהים, או בלשון פשוטה מועתקים מקלטות המשחקים של נינטנדו יפאן. השוק הישראלי כמעט ולא הכיר את נינטנדו, שלא נתנה לגנוב אותה. במקום זאת הוא התחבר לטכנולוגיה של המתחרים שגנבו אותה ושכנע את עצמו ש"הקונה מגנב - פטור!..."
הנה קונסולת ה-NES המעולה הזו:
https://youtu.be/xENKe61B97E
כך מגיבים אליה בני הנוער של היום:
https://youtu.be/r2Sy6iJJEXI
פרסומות לא חסרו לה:
https://youtu.be/xhyvD08BBgs
המשחקים של הנינטנדו NES:
https://youtu.be/KsSHpzzHBSs
עוד ממשחקיה הטובים של ה-NES:
https://youtu.be/naRUpGe9TOg
וגרסת רטרו זולה ומצוינת עם מאות משחקים (עברית):
https://youtu.be/qLSYrbHbH74
מה הן קונסולות המשחקים הבולטות בהיסטוריה?
קונסולות המשחקים (Game Consoles) הן מכשירים ממוחשבים, שהחליפו את אולמות הארקייד, בכך שאפשרו הרצת משחקים בסלון הבית הפרטי. הן נולדו עם "הקופסה החומה" - הקונסולה הראשונה מ-1967, שאמנם לא הייתה מוצר מסחרי אך הייתה אבטיפוס של הקונסולות המסחריות.
"אם הקונסולות" המוכרת יותר נחשבת קונסולת האטארי, שנולדה בשנת 1972 והכניסה למעשה את המשחקים לטלוויזיה בבית. זה קרה עוד בטרם נולדו המחשבים האישיים. ההצלחה של הקונסולה ה'קדומה' הזו הייתה כה גדולה שבמשך שנים רבות המילה 'אטארי' הייתה מילה נרדפת לקונסולת משחקים.
בשנות ה-90 נולדה קונסולת הפלייסטיישן (PlayStation) של חברת סוני, אחת הקונסולות המצליחות בהיסטוריה. צורת הבננה הפכה לסימן ההיכר שלה.
בשנות האלפיים נולדה קונסולת ה-Xbox של יצרנית מערכות ההפעלה מיקרוסופט. הקונסולה הזו הלכה והשתפרה, עד שהפכה לאיכותית ונחשבת. פיתוחים מתקדמים כמו הקינקט, הביאו אותה בעשור הנוכחי לחזית התחום.
קונסולת ה-Wii שהוציאה מלכת המשחקים נינטנדו בשנת 2006, הייתה חדשנית מאד. לראשונה היא פנתה לקהל יעד שאינו קהל של גיימרים, חובבי משחקי מחשב. היא כללה שלט מיוחד, שלראשונה אפשר לה להגיב לתנועות הגוף של השחקן. הייתה תקופה שבה קהלים חדשים הגיעו בזכותה לעולם המשחקים. בעקבות הצלחת ה-Wii פיתחו יצרנים מתחרים גם הם פיתוחים דומים, כמו התקן הקינקט שפותח עבור ה-Xbox ושהכיל חיישנים ייעודיים שמטרתם לזהות תנועות בכל אחד מחלקי הגוף וליצור חוויית משחק מתקדמת ביותר.
הנה תולדות הקונסולות לאורך השנים:
https://youtu.be/jGPd5vBHc90
הקונסולות הטובות ביותר בתולדות המשחקים:
http://youtu.be/hGpVs3FmeOA
קונסולת הסופר נינטנדו שהסעירה פעם את חובבי המשחקים:
http://youtu.be/MTzyz2TgGls
כמה מוצרים לא מוצלחים בסדרת הפלייסטיישן:
http://youtu.be/FZDbhQ1mzdI
בעידן הקינקט של מיקרוסופט, הנה השוואה עם המתחרה move של סוני:
http://youtu.be/ruHLfQjWDa8
ולסיום, קונסולה רטרו עם מאות משחקים (עברית):
https://youtu.be/w7sdVIkxi-U?long=yes
קונסולות המשחקים (Game Consoles) הן מכשירים ממוחשבים, שהחליפו את אולמות הארקייד, בכך שאפשרו הרצת משחקים בסלון הבית הפרטי. הן נולדו עם "הקופסה החומה" - הקונסולה הראשונה מ-1967, שאמנם לא הייתה מוצר מסחרי אך הייתה אבטיפוס של הקונסולות המסחריות.
"אם הקונסולות" המוכרת יותר נחשבת קונסולת האטארי, שנולדה בשנת 1972 והכניסה למעשה את המשחקים לטלוויזיה בבית. זה קרה עוד בטרם נולדו המחשבים האישיים. ההצלחה של הקונסולה ה'קדומה' הזו הייתה כה גדולה שבמשך שנים רבות המילה 'אטארי' הייתה מילה נרדפת לקונסולת משחקים.
בשנות ה-90 נולדה קונסולת הפלייסטיישן (PlayStation) של חברת סוני, אחת הקונסולות המצליחות בהיסטוריה. צורת הבננה הפכה לסימן ההיכר שלה.
בשנות האלפיים נולדה קונסולת ה-Xbox של יצרנית מערכות ההפעלה מיקרוסופט. הקונסולה הזו הלכה והשתפרה, עד שהפכה לאיכותית ונחשבת. פיתוחים מתקדמים כמו הקינקט, הביאו אותה בעשור הנוכחי לחזית התחום.
קונסולת ה-Wii שהוציאה מלכת המשחקים נינטנדו בשנת 2006, הייתה חדשנית מאד. לראשונה היא פנתה לקהל יעד שאינו קהל של גיימרים, חובבי משחקי מחשב. היא כללה שלט מיוחד, שלראשונה אפשר לה להגיב לתנועות הגוף של השחקן. הייתה תקופה שבה קהלים חדשים הגיעו בזכותה לעולם המשחקים. בעקבות הצלחת ה-Wii פיתחו יצרנים מתחרים גם הם פיתוחים דומים, כמו התקן הקינקט שפותח עבור ה-Xbox ושהכיל חיישנים ייעודיים שמטרתם לזהות תנועות בכל אחד מחלקי הגוף וליצור חוויית משחק מתקדמת ביותר.
הנה תולדות הקונסולות לאורך השנים:
https://youtu.be/jGPd5vBHc90
הקונסולות הטובות ביותר בתולדות המשחקים:
http://youtu.be/hGpVs3FmeOA
קונסולת הסופר נינטנדו שהסעירה פעם את חובבי המשחקים:
http://youtu.be/MTzyz2TgGls
כמה מוצרים לא מוצלחים בסדרת הפלייסטיישן:
http://youtu.be/FZDbhQ1mzdI
בעידן הקינקט של מיקרוסופט, הנה השוואה עם המתחרה move של סוני:
http://youtu.be/ruHLfQjWDa8
ולסיום, קונסולה רטרו עם מאות משחקים (עברית):
https://youtu.be/w7sdVIkxi-U?long=yes
מהי התמכרות למסכים ואיך נגמלים ממנה?
כמו כל התמכרות (Addiction), גם ההתמכרות למסכים היא תהליך שמתרחש במוחנו. הנאשמת העיקרית בה היא מערכת ההנאה שבמוח. יותר ויותר מחקרים מצאו שאנדורפינים, מרכיבי העונג שבו, הם שמייצרים חלק משמעותי מההתמכרויות הללו ובכללן גם את ההצמדות של המכורים למסכים השונים.
אין בהתמכרות למסכים ולטלפונים החכמים שום דבר חדש. למעשה, יש להתמכרות הזו שורשים שמגיעים עד לימי הטלוויזיה. זוכרים את הימים ההם, כשהורים דאגו כי ילדיהם בילו שעות ארוכות בכל יום מול הטלוויזיה ודי פיתחו התמכרות לנוחות בה הכל זורם אליהם מבלי שצריך להתאמץ?
כבר אז נולדו גם משחקי הטלוויזיה הראשונים, בהם המירו הילדים את משחקי השכונה והקופסה בהזזה של פיקסלים מצד לצד ולהשמדה של חלליות חייזרים מפוקסלות לא פחות...
ואז בא האינטרנט. הוא הקצין את התופעה, כי אם בימי המחשב הביתי היה עדיין ריסון מסוים, שנבע מעצם העובדה שבבית ממוצע היה מחשב אחד ששימש את כל בני הבית, עם הזמן הגיע שלב בו היה מחשב ששימש את הילדים, בעוד שלהורים היה מחשב או מחשבים משלהם.
זה היה האות לכניסתם בגדול של משחקי המחשב לחדר הילדים. המשחקים האלה מוטטו אז אצל הילדים הרבה מהסייגים, מהמגבלות והאיסורים שהטיל עד אז דור ההורים.
ובימי הסמארטפון - לכל איש יש שן... כחולה, כן? - הרי הטלפון החכם, למעשה מחשב לכל דבר והרבה יותר ממכר מהמחשב. הוא איתנו כל היום, כל יום, עם מיליארדי אפליקציות, רובן חינמיות וחלקן מדהימות וממכרות כהלכה.
איזה סיכוי יש למי שצוללים ונבלעים מנטלית בתוך המכשיר הזעיר והכל כך חכם הזה, שצמוד אליך כל היום וממלא כל כך הרבה תפקידים?
אצל ילדים כבר הוכחו מדעית ההשפעות על מוחם של מי שמשתמשים שעות רבות במחשב או בטלפון ויש להן השפעה רעה גם על ציוניהם במבחני חשיבה ושפה.
ועדיין - עוד הרים גדולים לפני המשתמשים. עם השנים יגיע ויתפתח הסם הדיגיטלי החדש. זה היה כשמאות מיליוני אנשים בעולם צללו לרשתות החברתיות, שהחלו לצוץ. בהתחלה הן עוד היו במחשב והכל נשמר איכשהו בשליטה. אבל כמו כל התמכרות אחרת, גם ההתמכרות הזו הלכה והשתלטה והחלה מדרדרת בהדרגה - מאובדן של זמן וקשר חברתי פיזי, לפגיעה ביכולת החשיבה ובהמשך למצבי רוח, תחושת בדידות, ל-FOMO ולדיכאון.
וכשהרשת החברתית התחברה לטלפון החכם והבוהק, אז הגיע השלב הנוכחי והדי קריטי, חשוב לומר. כשאנחנו שואבים כל כך הרבה עונג מעוד לייקים לתמונות שלנו, מעוד עוקב בטיק טוק, מתגובות לפוסט שהעלינו, מהתלהבות שנרשמת מול עינינו לסטורי שהעלינו ומכל שאר מחזקי הדופמין והאנדורפינים - אנחנו בסכנת התמכרות. בצידה יש גם נטישה של קשרים חברתיים אמיתיים ועוד המון תופעות לוואי.
וכשכמות הזמן והאנרגיה שאנו משקיעים ברשתות הללו הולכת וגוברת, הסכנה הזו די מהר הופכת לעובדה. מצד מפתחי הרשתות החברתיות והאפליקציות הממכרות הללו, אגב, מדובר באלמנט שהם מעודדים ומתדלקים בממון אדיר. הוא נקרא אנגייג'מנט (Engagement) ובפשטות ניתן לומר שככל שיהיו יותר זמן ומגע בינינו לבין הפלטפורמה שלהם, ההכנסות שלהם יגדלו.
וידוע שאנחנו מקבלים ברשתות החברתיות את הכל בחינם, מה שאומר בקלישאה המודרנית שאנחנו הסחורה.
ובל נשכח שגם משחקי המחשב לא ממש נעלמו. בסמרטפונים שלנו רצים משחקים מדהימים, בכל רגע פנוי. משחקי המחשב הופכים לענף ספורט ובקרוב במשחקים האולימפיים. באולמות הפצ'ינקו ביפן, שורצים ערב ערב עשרות אלפי צעירים, הבאים לשחק במכונות המשחקים הרבות. חלקם הגדול מכור למשחקים האלה. גם בתום יום עבודה מפרך, הם לא יכולים שלא להגיע ולשבת אל מול המסכים, עד שעיניהם נעצמות מעייפות ולא פעם גם אחרי זה.
הקצה של התופעה הם כמובן ה"היקי קומורי", המכורים הקשים שגם הם מיפן. אלו בני נוער וצעירים שכלל לא יוצאים מחדרם ומעבירים ליטרלי את כל זמנם מול המסך - בגלישה באינטרנט, במשחקי מחשב ובצפייה בסרטים. הם המכורים הקשים ביותר. אין להם חיים מחוץ להתמכרות הזו.
#איך נגמלים ממסכים?
גמילה מהתמכרות למחשב או לטלפון, שגם הוא מחשב, היא תהליך איטי והדרגתי. אין בה תרופות פלא וכמובן שמכורים קשים יצטרכו טיפול, או לפחות קבוצת תמיכה, דוגמת "מכורים אנונימיים" ודומיהן.
אבל אם אתם מכורים קלים יותר, התחילו בהדרגה בהחלפת הפעילויות שלכם. במקום המחשב, התחילו לעסוק בפעילויות מהנות אחרות, כמו ספורט, בישול, הליכה, טיול בחוף הים ועוד. הרעיון הכללי הוא להמיר הנאה בהנאה. כמה שפחות אלקטרוניקה כגון משחקים במחשב, בקונסולות, הטלוויזיה, והנייד. התחילו בנטישה שלהם לשעתיים בכל יום ובכל חודש, הוסיפו שעה נוספת לזמן המוקדש לדברים אחרים.
כך תתרגלו לאט לאט לחיים שמחוץ למסך, לבני אדם אמיתיים ואפילו לטבע. בהצלחה!
מי אמר התמכרות לטלפון?
https://youtu.be/NUMa0QkPzns
מה קורה לילדים בהתמכרות למסכים (עברית):
https://youtu.be/d_zDMfgfsbE
כך נהנה המכור לטלפון מחייו (ללא מילים):
https://youtu.be/d3YoctwBM10
אחד מכל ארבעה מכור לטלפון שלו בישראל (עברית):
https://youtu.be/bLHMSHNBF9g
אם כבר הרבה מסך אז מאוד חשוב מה עושים בו (עברית):
https://youtu.be/7Zqu0zYyMY0
כתבת טלוויזיה מצוינת על התמכרות הנוער למסכים (עברית):
https://youtu.be/qobSegSwsBk?long=yes
כמו כל התמכרות (Addiction), גם ההתמכרות למסכים היא תהליך שמתרחש במוחנו. הנאשמת העיקרית בה היא מערכת ההנאה שבמוח. יותר ויותר מחקרים מצאו שאנדורפינים, מרכיבי העונג שבו, הם שמייצרים חלק משמעותי מההתמכרויות הללו ובכללן גם את ההצמדות של המכורים למסכים השונים.
אין בהתמכרות למסכים ולטלפונים החכמים שום דבר חדש. למעשה, יש להתמכרות הזו שורשים שמגיעים עד לימי הטלוויזיה. זוכרים את הימים ההם, כשהורים דאגו כי ילדיהם בילו שעות ארוכות בכל יום מול הטלוויזיה ודי פיתחו התמכרות לנוחות בה הכל זורם אליהם מבלי שצריך להתאמץ?
כבר אז נולדו גם משחקי הטלוויזיה הראשונים, בהם המירו הילדים את משחקי השכונה והקופסה בהזזה של פיקסלים מצד לצד ולהשמדה של חלליות חייזרים מפוקסלות לא פחות...
ואז בא האינטרנט. הוא הקצין את התופעה, כי אם בימי המחשב הביתי היה עדיין ריסון מסוים, שנבע מעצם העובדה שבבית ממוצע היה מחשב אחד ששימש את כל בני הבית, עם הזמן הגיע שלב בו היה מחשב ששימש את הילדים, בעוד שלהורים היה מחשב או מחשבים משלהם.
זה היה האות לכניסתם בגדול של משחקי המחשב לחדר הילדים. המשחקים האלה מוטטו אז אצל הילדים הרבה מהסייגים, מהמגבלות והאיסורים שהטיל עד אז דור ההורים.
ובימי הסמארטפון - לכל איש יש שן... כחולה, כן? - הרי הטלפון החכם, למעשה מחשב לכל דבר והרבה יותר ממכר מהמחשב. הוא איתנו כל היום, כל יום, עם מיליארדי אפליקציות, רובן חינמיות וחלקן מדהימות וממכרות כהלכה.
איזה סיכוי יש למי שצוללים ונבלעים מנטלית בתוך המכשיר הזעיר והכל כך חכם הזה, שצמוד אליך כל היום וממלא כל כך הרבה תפקידים?
אצל ילדים כבר הוכחו מדעית ההשפעות על מוחם של מי שמשתמשים שעות רבות במחשב או בטלפון ויש להן השפעה רעה גם על ציוניהם במבחני חשיבה ושפה.
ועדיין - עוד הרים גדולים לפני המשתמשים. עם השנים יגיע ויתפתח הסם הדיגיטלי החדש. זה היה כשמאות מיליוני אנשים בעולם צללו לרשתות החברתיות, שהחלו לצוץ. בהתחלה הן עוד היו במחשב והכל נשמר איכשהו בשליטה. אבל כמו כל התמכרות אחרת, גם ההתמכרות הזו הלכה והשתלטה והחלה מדרדרת בהדרגה - מאובדן של זמן וקשר חברתי פיזי, לפגיעה ביכולת החשיבה ובהמשך למצבי רוח, תחושת בדידות, ל-FOMO ולדיכאון.
וכשהרשת החברתית התחברה לטלפון החכם והבוהק, אז הגיע השלב הנוכחי והדי קריטי, חשוב לומר. כשאנחנו שואבים כל כך הרבה עונג מעוד לייקים לתמונות שלנו, מעוד עוקב בטיק טוק, מתגובות לפוסט שהעלינו, מהתלהבות שנרשמת מול עינינו לסטורי שהעלינו ומכל שאר מחזקי הדופמין והאנדורפינים - אנחנו בסכנת התמכרות. בצידה יש גם נטישה של קשרים חברתיים אמיתיים ועוד המון תופעות לוואי.
וכשכמות הזמן והאנרגיה שאנו משקיעים ברשתות הללו הולכת וגוברת, הסכנה הזו די מהר הופכת לעובדה. מצד מפתחי הרשתות החברתיות והאפליקציות הממכרות הללו, אגב, מדובר באלמנט שהם מעודדים ומתדלקים בממון אדיר. הוא נקרא אנגייג'מנט (Engagement) ובפשטות ניתן לומר שככל שיהיו יותר זמן ומגע בינינו לבין הפלטפורמה שלהם, ההכנסות שלהם יגדלו.
וידוע שאנחנו מקבלים ברשתות החברתיות את הכל בחינם, מה שאומר בקלישאה המודרנית שאנחנו הסחורה.
ובל נשכח שגם משחקי המחשב לא ממש נעלמו. בסמרטפונים שלנו רצים משחקים מדהימים, בכל רגע פנוי. משחקי המחשב הופכים לענף ספורט ובקרוב במשחקים האולימפיים. באולמות הפצ'ינקו ביפן, שורצים ערב ערב עשרות אלפי צעירים, הבאים לשחק במכונות המשחקים הרבות. חלקם הגדול מכור למשחקים האלה. גם בתום יום עבודה מפרך, הם לא יכולים שלא להגיע ולשבת אל מול המסכים, עד שעיניהם נעצמות מעייפות ולא פעם גם אחרי זה.
הקצה של התופעה הם כמובן ה"היקי קומורי", המכורים הקשים שגם הם מיפן. אלו בני נוער וצעירים שכלל לא יוצאים מחדרם ומעבירים ליטרלי את כל זמנם מול המסך - בגלישה באינטרנט, במשחקי מחשב ובצפייה בסרטים. הם המכורים הקשים ביותר. אין להם חיים מחוץ להתמכרות הזו.
#איך נגמלים ממסכים?
גמילה מהתמכרות למחשב או לטלפון, שגם הוא מחשב, היא תהליך איטי והדרגתי. אין בה תרופות פלא וכמובן שמכורים קשים יצטרכו טיפול, או לפחות קבוצת תמיכה, דוגמת "מכורים אנונימיים" ודומיהן.
אבל אם אתם מכורים קלים יותר, התחילו בהדרגה בהחלפת הפעילויות שלכם. במקום המחשב, התחילו לעסוק בפעילויות מהנות אחרות, כמו ספורט, בישול, הליכה, טיול בחוף הים ועוד. הרעיון הכללי הוא להמיר הנאה בהנאה. כמה שפחות אלקטרוניקה כגון משחקים במחשב, בקונסולות, הטלוויזיה, והנייד. התחילו בנטישה שלהם לשעתיים בכל יום ובכל חודש, הוסיפו שעה נוספת לזמן המוקדש לדברים אחרים.
כך תתרגלו לאט לאט לחיים שמחוץ למסך, לבני אדם אמיתיים ואפילו לטבע. בהצלחה!
מי אמר התמכרות לטלפון?
https://youtu.be/NUMa0QkPzns
מה קורה לילדים בהתמכרות למסכים (עברית):
https://youtu.be/d_zDMfgfsbE
כך נהנה המכור לטלפון מחייו (ללא מילים):
https://youtu.be/d3YoctwBM10
אחד מכל ארבעה מכור לטלפון שלו בישראל (עברית):
https://youtu.be/bLHMSHNBF9g
אם כבר הרבה מסך אז מאוד חשוב מה עושים בו (עברית):
https://youtu.be/7Zqu0zYyMY0
כתבת טלוויזיה מצוינת על התמכרות הנוער למסכים (עברית):
https://youtu.be/qobSegSwsBk?long=yes
למה הצליח הגיים בוי?
קונסולת המשחקים הניידת גיים בוי (Game Boy) היא למעשה סדרה של קונסולת משחקים ניידות, שפיתחה חברת נינטנדו היפאנית. עם יותר מ-220 מיליון מכשירים שנמכרו, הגיים בוי היא ממערכות המשחק הנמכרות ביותר אי-פעם. עד היום שומרות קונסולות הגיים בוי על פופולאריות רבה בקרב קהל הגיימרים בעולם.
את מכשיר הגיים בוי הראשון תכנן עובד חברת נינטנדו גוּנְפֶּיי יוֹקוֹי, שחלם על מערכת ניידת, קטנה וקלה, שהילד יוכל לשאת איתו לכל מקום. בנוסף, היא פותחה כך שתהיה זולה יחסית ומאד יציבה.
גרסאות שונות של הגיים בוי פותחו במהלך השנים, ביניהן ה"גיים בוי קולור" הצבעוני וגרסת "גיים בוי אדוונס", המתקדמת ביותר.
הנה סיפורו של הגיים בוי:
http://youtu.be/3i2cTrBa02g
הגיים בוי הוא הקונסולה הראשונה ובינתיים היחידה ששיחקו בה בחלל:
http://youtu.be/QL7IL42MQ1w
גיים בוי ענקי שמישהו בנה:
http://youtu.be/KoU6lyR2DIY
משחקי הגיימבוי הגדולים:
http://youtu.be/nCHiV0IMY4k
תולדות הקונסולות הניידות:
http://youtu.be/S9lGO4XS8tA
וגרסת רטרו נהדרת לגיים בוי (עברית):
https://youtu.be/4OJHP3sdL58?long=yes
קונסולת המשחקים הניידת גיים בוי (Game Boy) היא למעשה סדרה של קונסולת משחקים ניידות, שפיתחה חברת נינטנדו היפאנית. עם יותר מ-220 מיליון מכשירים שנמכרו, הגיים בוי היא ממערכות המשחק הנמכרות ביותר אי-פעם. עד היום שומרות קונסולות הגיים בוי על פופולאריות רבה בקרב קהל הגיימרים בעולם.
את מכשיר הגיים בוי הראשון תכנן עובד חברת נינטנדו גוּנְפֶּיי יוֹקוֹי, שחלם על מערכת ניידת, קטנה וקלה, שהילד יוכל לשאת איתו לכל מקום. בנוסף, היא פותחה כך שתהיה זולה יחסית ומאד יציבה.
גרסאות שונות של הגיים בוי פותחו במהלך השנים, ביניהן ה"גיים בוי קולור" הצבעוני וגרסת "גיים בוי אדוונס", המתקדמת ביותר.
הנה סיפורו של הגיים בוי:
http://youtu.be/3i2cTrBa02g
הגיים בוי הוא הקונסולה הראשונה ובינתיים היחידה ששיחקו בה בחלל:
http://youtu.be/QL7IL42MQ1w
גיים בוי ענקי שמישהו בנה:
http://youtu.be/KoU6lyR2DIY
משחקי הגיימבוי הגדולים:
http://youtu.be/nCHiV0IMY4k
תולדות הקונסולות הניידות:
http://youtu.be/S9lGO4XS8tA
וגרסת רטרו נהדרת לגיים בוי (עברית):
https://youtu.be/4OJHP3sdL58?long=yes
מהי מהפכת הקינקט?
הקינקט (Kinect) נולד מסטאראפ ישראלי בשם פריימסנס, שפיתח חיישן תלת-ממד שעמד בלב מה שקיבל את השם "פרוייקט נטאל". חברת מיקרוסופט שקינאה בהצלחה של טכנולוגיית ה-WII החליטה גם היא להוסיף ל-Xbox שלה רכיבים של "הזזת עצמים בחלל". הטכנולוגיה הזו שמאפשרת לבחור או להפעיל משחק באמצעות מחוות ידיים הייתה העתיד של משחקי המחשב הללו ומנהלי המחלקה של האקסבוקס החליטו שגם הם חייבים להיות שם.
מיקרוסופט חכרה את זכות השימוש בטכנולוגיה הישראלית ונטאל הפך למוצר שזכה לשם "קינקט". השם הוא שילוב של המילים חיבור (Connect) וקינטי (Kinetic), שפירושו "תנועה". מי שראה את הסרט "דו"ח מיוחד" (Minority Report), זוכר ודאי את השחקן טום קרוז מעביר תמונות באמצעות הזזת הידיים באוויר. זו ההשראה אבל זו רק ההתחלה של הקינקט..
מערכת הקינקט מכילה חיישנים ומצלמות שמזהים את האדם העומד מולם, באמצעות אור אינפרא-אדום שבו מציפה המערכת החדר. חשבו רגע על עטלפים והסונאר שבאמצעותו הם מזהים מכשולים וקירות. גם לקינקט יש מערכת דמויית סונאר שמזהה כל מחווה של השחקן, כל הבעת פנים, תנועת גוף ואפילו קולות של שחקנים ופקודות שהם נותנים למערכת.
ואכן, בקינקט ניתן לשחק במשחקי מחשב מלהיבים ומרגשים. האפשרות לשחק כשבקר התנועה במשחק הוא גופך, הייתה ונשארה חוויה מרגשת ושונה מכל מה שהיה לפניה. אפשר לשחק בו עם כל אברי הגוף, לשחק גם ביחד, בקבוצה, עם החברים או עם בני המשפחה, לדמות פעולות במשחקי ספורט, פעולה וחלל, אפשר לבחור בדפדוף אמיתי, ממש כמו טום קרוז, בין הפריטים בספריית הסרטים שבכונן ואוספי תכנים אחרים, אפשר לשוחח עם חברים רחוקים ועוד.
הנה הסבר על הקינקט:
https://youtu.be/JhE2zKvcLr4
מהפכת המחוות של הקינקט:
https://youtu.be/p2qlHoxPioM
הפעילות הגופנית הייתה בעצם המשחקים:
https://youtu.be/4OMLjXRfaDQ?t=7s
כמה מהמשחקים הטובים לקינקט:
https://youtu.be/Pk4UVMV-uvU?t=2m26s
ותכנית ארוכה של טופ גיק שבוחנת את הקינקט של 2014:
https://youtu.be/Yw46TBQ-dcw?t=58s
הקינקט (Kinect) נולד מסטאראפ ישראלי בשם פריימסנס, שפיתח חיישן תלת-ממד שעמד בלב מה שקיבל את השם "פרוייקט נטאל". חברת מיקרוסופט שקינאה בהצלחה של טכנולוגיית ה-WII החליטה גם היא להוסיף ל-Xbox שלה רכיבים של "הזזת עצמים בחלל". הטכנולוגיה הזו שמאפשרת לבחור או להפעיל משחק באמצעות מחוות ידיים הייתה העתיד של משחקי המחשב הללו ומנהלי המחלקה של האקסבוקס החליטו שגם הם חייבים להיות שם.
מיקרוסופט חכרה את זכות השימוש בטכנולוגיה הישראלית ונטאל הפך למוצר שזכה לשם "קינקט". השם הוא שילוב של המילים חיבור (Connect) וקינטי (Kinetic), שפירושו "תנועה". מי שראה את הסרט "דו"ח מיוחד" (Minority Report), זוכר ודאי את השחקן טום קרוז מעביר תמונות באמצעות הזזת הידיים באוויר. זו ההשראה אבל זו רק ההתחלה של הקינקט..
מערכת הקינקט מכילה חיישנים ומצלמות שמזהים את האדם העומד מולם, באמצעות אור אינפרא-אדום שבו מציפה המערכת החדר. חשבו רגע על עטלפים והסונאר שבאמצעותו הם מזהים מכשולים וקירות. גם לקינקט יש מערכת דמויית סונאר שמזהה כל מחווה של השחקן, כל הבעת פנים, תנועת גוף ואפילו קולות של שחקנים ופקודות שהם נותנים למערכת.
ואכן, בקינקט ניתן לשחק במשחקי מחשב מלהיבים ומרגשים. האפשרות לשחק כשבקר התנועה במשחק הוא גופך, הייתה ונשארה חוויה מרגשת ושונה מכל מה שהיה לפניה. אפשר לשחק בו עם כל אברי הגוף, לשחק גם ביחד, בקבוצה, עם החברים או עם בני המשפחה, לדמות פעולות במשחקי ספורט, פעולה וחלל, אפשר לבחור בדפדוף אמיתי, ממש כמו טום קרוז, בין הפריטים בספריית הסרטים שבכונן ואוספי תכנים אחרים, אפשר לשוחח עם חברים רחוקים ועוד.
הנה הסבר על הקינקט:
https://youtu.be/JhE2zKvcLr4
מהפכת המחוות של הקינקט:
https://youtu.be/p2qlHoxPioM
הפעילות הגופנית הייתה בעצם המשחקים:
https://youtu.be/4OMLjXRfaDQ?t=7s
כמה מהמשחקים הטובים לקינקט:
https://youtu.be/Pk4UVMV-uvU?t=2m26s
ותכנית ארוכה של טופ גיק שבוחנת את הקינקט של 2014:
https://youtu.be/Yw46TBQ-dcw?t=58s