» «

מחיר

מתח רווחים נמוך
איך יש עסקים שמוכרים ממש בזול?
מדוע חלק מהחנויות מוכרות ממש בזול?
מה זה המחירים הזולים של חלק מהחנויות?


״איך הם מרוויחים?״ - נוהגים רבים לשאול, כשהם נתקלים במקום המוכר את מוצריו ממש בזול. ובכן, כשאתם קונים בחנות זולה במיוחד, דעו לכם שאת העסק מנהל אדם חכם במיוחד. קוראים לשיטת השיווק הזו "מכירה במתח רווחים נמוך". פירוש הדבר שהרווח הוא קטן לכל יחידה של מוצר שמוכרים החנות או העסק.

אבל איך הם מרוויחים? - ובכן, כשמוכרים הרבה אז הרווח הכולל הוא גדול. אתה מרוויח מעט על כל יחידה, אבל מספר היחידות הנמכרות הוא כל כך גדול, עד שהרווח הכולל עולה. לאנשים גם יש נטייה לשוב ולקנות במקומות שזולים להם ולספר לחברים ולהמליץ. כך, גם הפרסום והשיווק של עסקים כאלה מתבצע כמעט מעצמו, מפה לאוזן..

עסקים במתח רווחים נמוך נפוצים מאד בארה"ב ובמדינות מתקדמות. גם בישראל יש כמה עסקים גדולים ומצליחים שעושים עסקים טובים בצורה כזו ובו בזמן מקלים על הצרכנים ועל יוקר המחיה. חברות כמו קופיקס, שהרעיד את שוק בתי הקפה, גולן טלקום שהורידה את מחירי חבילות הסלולאר, ורשתות השיווק החרדיות, כמו גם רמי לוי, רשת שיווק שעושה זאת כבר שנים, הן חברות שפועלות כך.


הנה רמי לוי מסביר כיצד מוזילים ומרוויחים יותר:

http://youtu.be/t3v-fBnzQns


הנה סרטון של חברה זולה לשיחות סלולאר:

http://youtu.be/lBT8AL2sOGI


הנה יזם קופיקס, שהכל בה עולה 5 שקלים, מסביר את השיטה:

http://youtu.be/j1_3iAXz1jg
סזאן
מהי היצירה היקרה ביותר בהיסטוריה?
מהי יצירת האמנות הכי יקרה אי-פעם?
מהו המחיר הגבוה ביותר ששולם עבור יצירת אמנות?


במכירה פומבית נמכר ציור של הצייר פרנסיס בייקון ב-142 מיליון דולר והפך ליצירת האמנות היקרה ביותר שנמכרה בבית מכירות פומביות.

אבל יצירת האמנות שנמכרה במחיר הגבוה ביותר כלל לא נמכרה במכירה פומבית אלא בחדרי חדרים, בעיסקה פרטית. מדובר ביצירה "הקלפנים" או "משחקי הקלפים" של הצייר האימפרסיוניסטי סזאן. הציור משנת 1895-1894 נמכר בשנת 2011 על ידי אספן פרטי למשפחה המלכותית בנסיכות קטאר. הסכום שנראה ששולם עבורה הוא בין 250 ל-300 מיליון דולר.


הנה סרטון על הציור "משחקי הקלפים" של פול סזאן:

http://youtu.be/x8FwNEnrcM8
מתח רווחים נמוך
מהו מתח רווחים נמוך?



מתח רווחים נמוך הוא מכירה של כמות גדולה של מוצרים, במחיר זול במיוחד ליחידה בודדת. כך ניתן להרוויח מעט על כל מוצר, אבל ההכנסה על כל המוצרים גדלה.

חנויות משתמשות במחירים זולים מסיבות שונות. יש כאלו שנעזרים במחיר הזול, כדי לפרוץ לשוק חדש ולמכור לצרכנים שרגילים לקנות ביוקר. הללו קונים אצלם בזול והם זוכים בנתח-שוק, אחוזים מהמכירות של אותו מוצר בשוק. כך נכנסה רשת קופיקס, למשל, לשוק בתי הקפה, בתוך זמן קצר ובהצלחה מרשימה. כך הצליחו מוצרים זולים ואיכותיים כמו המכוניות מהמזרח הרחוק, להפוך את המכוניות הללו ללהיטי מכירות בשוק הרכב היקר.

לעיתים מתבסס עסק שלם על מכירות במתח רווחים נמוך. רשתות הדיסקאונט, בארץ ובעולם, מוכרות את כל המוצרים במחירים זולים יותר. הן מפנקות פחות וחוסכות בעיצוב החנויות ובשטחי המכירה, אך את החסכון הזה בתפעול החנויות הן ״מגלגלות״ אל הלקוח, כלומר מוזילות לו את המחירים.

תוכלו לקרוא וללמוד על זה בהרחבה באאוריקה, בתגית "מתח רווחים נמוך, יוקר המחיה, צרכנות".


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.