» «
מודולריות
מהי המודולריות?



מה משותף. לאיקאה, לגו ומבני מכולות? - כולם מתבססים על תכונת ההרכבה או המוֹדוּלַרִיוּת (Modularity). המודולריות היא תכונה של פריקות, כלומר היכולת לפרק משהו, לצרכים שונים.

הרעיון הבסיסי הוא שניתן לחבר מספר חלקים, לפי צורכינו, ולחבר אותם לכדי יחידה אחת. במילים אחרות, מערכת מודולרית בנויה מיחידות משנה, זהות או שונות, שניתנות להרכבה באופנים שונים, מה שמאפשר ליצור גופים בעלי מראה או תפקוד שונה, על פי ההרכבה.

הדוגמה הקלסית למודולריות היא משחק הלגו, שבו ניתן להרכיב לבנים שונים, בגודלם, צבעם וצורתם, כשאופן החיבור ביניהם הוא זהה. כך ניתן לחבר את חלקי הלגו לאינספור צורות ותוצרים.

המודולריות נחוצה בדרך כלל לשם הובלה זולה ונוחה יותר, כמו במקרה של איקאה. היא גם תורמת להרכבה גמישה, כמו במוצרי לגו ובמערכות קול, וגם ליכולת החלפת חלקים, כמו שנעשה בתיקון מוצרי אלקטרוניקה ורכב, כשמחליפים רכיבים שלמים במכשיר, במקום לתקנם. דוגמה נוספת להחלפת חלקים היא בעולם המוסיקה האלקטרונית, עם השילוב המודולרי בין מקלדת שניתן להשתמש בה לאורך זמן, בעוד שאת בנק הצלילים נוהגים להחליף ולעדכן מעת לעת, בהחלפת "מודולים" והיום בעידכוני תוכנה.

עולם העיצוב אימץ בהתלהבות את המודולריות, משנות ה-60 ואילך. בעולם שהולך ונעשה אינדיבידואליסטי, היכולת לספק ללקוחות מרכיבים שונים, שיוצרו בייצור המוני וזול, ועדיין לאפשר לכל אחד להרכיב תוצר סופי לפי צרכיו וטעמו, הייתה בדיוק מה שהיצרנים רצו.

כך התאפשר לכל אחד להרכיב את מערכת הסטריאו שלו, אם ברכישה של כל חלק בזמנו, ולעיתים קרובות גם בשילוב חלקים שיוצרו בידי יצרנים שונים. דוגמה אחרת היא מדפי הקיר הבודדים, שהלקוח יכול לשלב בהם לפי צרכיו. הכמות, הצבעים והשילוב ביניהם נתונים להחלטת הלקוחות, בניגוד לכונניות, הספריות הביתיות או ה"ויטרינות", ששימשו לאיחסון ספרים לפני כן.

המודולריות שינתה את עולם התובלה, כשנולדו המכולות, המשמשות להובלת מטענים בספינות משא ורכבות. מטען של מכולות בכל אוניית משא מורכב כמעט תמיד ממכולות רבות, המכילות מגוון מוצרים שונים, המגיעים ממקומות וממקורות מגוונים.

גם עולם המחשבים השתמש לא מעט במודולריות. בתחום החומרה היא הציעה את האפשרות להרכיב מחשב משלל רכיבים, שיוצרו במפעלים שונים, בשלל מאפיינים ואיכויות. המודולריות היא שאיפשרה למחשבים האישיים, בשנות ה-80, תפוצה כה מסחררת, שתהפוך את עולם ה-PC להצלחה חסרת תקדים. השיטה הייתה ונשארה פשוטה - היצרנים מייצרים כל חלק על פי איפיון ידוע וקפדני ובכך מאפשרים ללקוח או לחנות המשווקת, לחברו למחשב בידיעה שהכל יעבוד.

בהמשך אומצה המודולריות גם לתחום התוכנה. כתיבת קוד, לדוגמה, משלבת הרבה מאד רכיבי תוכנה חופשיים או שיתופיים, שהמתכנת משלב בתכניותיו, מבלי שנכתבו על ידו. לכל סביבת פיתוח יש גם ספריות או "סקריפטים" שמיועדים לבצע פעולות מחגדרות, מבלי שהמתכנתים יצטרכו בכל שלב לכתוב אותם מהתחלה. זו אחת הסיבות לזינוק של עולם המחשבים בחצי מאה האחרונה ולעידן המידע שבו אנו חיים.


הנה מבנים המתוכננים כמבנים מודולאריים:

https://youtu.be/K9MObObRMlw


כפכפים מודולאריים:

https://youtu.be/CnUJqtD8T9o


ועוד 5 מוצרים מודולאריים מרשימים:

https://youtu.be/TyDYpKaiKYo
עיצוב תעשייתי
מה זה עיצוב תעשייתי?



האם חשבתם פעם מי עיצב את כל המוצרים והמכשירים שבהם אתם משתמשים?מי מתכנן את המחשבים, הטלפונים, המכוניות, הדלתות וכלי העבודה שלכם? - ובכן, האנשים האלה הם המעצבים התעשייתיים.

עיצוב תעשייתי (Industrial design) הוא המקצוע של מי שעוסקים בפיתוח ויצירה של מוצרים שמיוצרים בייצור המוני, בתעשייה. מעצב תעשייתי הוא מי שאחראי לאסתטיקה והשימושיות של המוצר שהוא מתכנן.

שלבי עיצוב המוצר הם המחקר המקדים, שמכריח את המעצב ללמוד את המוצר העתידי ואת ההיבטים השונים של פעולותיו, אחר כך הוא הוגה את הרעיון שיעמוד בבסיס המוצר (חשיבה קונצפטואלית) ויוודא שהוא מציע חדשנות וצורה משלו, לעומת מוצרים אחרים. השלבים הבאים הם פיתוח, הנדסה ותכנון המוצר ובקרה של תהליכי הייצור שלו. מכאן יתבצעו השיווק של המוצרים, מכירתם והשימוש בהם.

בשנים האחרונות העיצוב התעשייתי עוסק, בנוסף למופע החיצוני של המוצר, גם בחוויית המשתמש שלו ובמכלול היבטים נוספים. ביניהם בולטים אפיון ממשק המשתמש של המוצר, האופן שבו הוא מוצג על המדפים בחנויות, הוראות התפעול, אורך חיי המדף ואפילו הקשר בינו לבין המותג והשתלבותו בשוק.


הנה סרטון עיצוב תעשייתי:

https://youtu.be/FvGtyeIAOhY


מעצב תעשייתי מתאר את עבודתו:

https://youtu.be/6WvJKJRtqio


תערוכת עיצוב תעשייתי במכללת בצלאל:

https://youtu.be/XeM1Tupbqrk
רמקולי נאוטילוס
מהם רמקולי הנאוטילוס?
אילו רמקולים מעוצבים כקונכיית נאוטילוס?


קונכיית הנאוטילוס היא אחד היצורים המיוחדים בעולם. מדובר באחד מבעלי החיים הקדומים על פני כדור הארץ. היצור המופלא הזה זכה למקום מכובד בתרבות המערבית, מסיפורי ז'ול ורן ועד לשמות של צוללות אמיתיות בעבר ובהווה.

גם בעולם המוסיקה משתמשים בעיצוב הטבעי של הנאוטילוס. רמקולי הנאוטילוס (Nautilus speakers) המעולים והיקרים להחריד, הם רמקולים מעוצבים ומודרניים, ששאבו את העיצוב שלהם מהיצור הקדום ולא זו בלבד שהם איכותיים ובעלי צליל שניתן להגדיר בפשטות כחלומי, הם גם נראים שונים מכל רמקול אחר בעולם.

הנאוטילוס הם רמקולים למי שיודעים להעריך מוצרי יוקרה איכותיים. הם עולים "רק" 200,000 ש"ח.. הרמקולים היוקרתיים הללו נבנים בעבודת יד מוקפדת ומשלבים עיצוב נועז ששואב מהטבע, טכנולוגיה מובילה וסאונד עילאי.


הנה רמקולי הנאוטילוס:

https://youtu.be/9cYFCpEPqnc


כך הם נשמעים:

https://youtu.be/6eY8BMH0mvA


וגם כך:

https://youtu.be/j9vKkpzCPNE


והנה הסבר עליהם בגרמנית:

https://youtu.be/1gPL38hA448
ד
מהו קוטל הזבובים המעוצב ד"ר סקאד?



ד"ר סקאד (Dr. Skud) הוא כינויו של חובט זבובים מעוצב, שעיצב אלוף העיצובים המודרניים של המוצרים היומיומיים, מעצב העל פיליפ סטארק.

מצליף הזבובים הזה אינו ההברקה הראשונה או היחידה של המעצב הנודע והיצירתי, עם הדמיון המפותח במיוחד, האחראי למוצרים מעוצבים רבים, ביניהם של אובייקטים יומיומיים כמו שעון, מכשיר רדיו, שרפרף ואפילו של מסחטת הלימון החייזרית והמפורסמת שלו, ג'ויסי סאליף (Juicy Salif).

סטארק הגיע גם לחובטי הזבובים, המשמשים למלאכה לא נעימה, אך גם להם חשובה לדעתו הצורה. העיצוב נאה בהחלט, אך הגימיק האמיתי והמפתיע ביותר שבו מתגלה כשמזיזים אותו מעט. לפתע מגלים על מצליף הזבובים פנים אנושיות של ממש, פניו של ד"ר סקאד הבדוי. מפתיע ומלהיב גם יחד.

בעיני רבים ד"ר סקאד הוא מתנה נהדרת, גם אם מעט קריפית, אך בכל מקרה אביזר קיץ מושלם ואף. משעשע. זוהי עוד דוגמה לדרך שבה מעצב גדול יכול להפוך מוצר מוכר ואפרורי ליצירת אמנות מודרניסטית, הומוריסטית ומעט יותר אנושית. לא סתם הוא מוצג במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק - MOMA הנודע, כפריט עיצוב חשוב.

עיצוב מוצר

ווקמן סוני
מה היה הווקמן?



השנה היא 1979 וחברת האלקטרוניקה Sony פורצת לשוק עם מכשיר חדשני ומדהים, שחולל סערה מיידית. זה היה הווקמן (TPS-L2 Walkman) - מכשיר להאזנה אישית לקלטות מוסיקה, שאפשר לאנשים להאזין למוסיקה באוזניות אישיות. החברה הדגישה את הפרטיות והניידות, ביחד עם איכות צליל ומחיר זול.

מתכנן המכשיר היה נובוטושי קיהרה, המהנדס של חטיבת האודיו של החברה. אבל הוגה הרעיון והממציא של הווקמן היה דווקא מנכ"ל החברה אקיו מוריטה, מי שהיה "הסטיב ג'ובס" הראשון, ממציא ויזם מוכשר וממייסדי חברת "סוני", שרצה לשמוע אופרות במהלך טיסותיו הארוכות והתכופות.

שתי חטיבות שונות בחברת סוני עבדו על שני פיתוחים במקביל, מבלי לדעת זו על הפרויקט של זו. אחת פיתחה את הווקמן, בעוד שהשנייה פיתחה אוזניות קומפקטיות וקלות במיוחד. כשהושלמו הפיתוחים, איחדו בחברה את שניהם והתקבל המכשיר שעתיד לחולל סערה ומהפכה בהרגלי האזנה למוסיקה.

הדגם הראשון של הווקמן היה TPS-L2. הוא צוייד בשני חיבורי אוזניות ופעל על שתי סוללות קטנות וזולות. גם המכשיר לא היה יקר כל כך, לפחות לא כמו שצפוי מדגם ראשון וחדשני של מערכת להאזנה איכותית למוסיקה ועוד אחד שניתן לקחת לכל מקום.

מכשיר הווקמן חולל סערה של ממש. הוא הפך את הקלטות למוצר המוסיקה החם ביותר ולראשונה בהיסטוריה ירדו מכירות התקליטים, שבמשך 100 שנה עד אז, עלו כל הזמן. בהמשך, הוא עתיד להפוך ל"דיסקמן" שיפתח מוריטה בסוני ולנגני ה-mp3 העתידיים.

ואגב, המהפכה הייתה לא פחות בגלל מה שלא היה בווקמן - הוא היה מכשיר המוסיקה הראשון שיוצר להאזנה, אך לא צוייד ברמקולים. למבוגרים, אגב, הייתה לא מעט ביקורת על כך שהמכשיר מבודד את הצעירים זה מזה ואנשים מסתגרים עם המוסיקה שלהם ומתנתקים בעזרתו מהעולם. מצד שני, סוף סוף הם זכו לקצת שקט מהרוק הכבד שהמתבגרים שלהם כל כך אוהבים...


הנה הסיפור המופלא של הווקמן:

http://youtu.be/XBRmq3sYePM


ההיסטוריה של מוצרי הווקמן לדורותיהם:

http://youtu.be/xBFORMC4ykw?t=23s&end=3m58s


הנה הווקמן המקורי:

http://youtu.be/Q2D8cqOslwk


ופרסומת לדור השני של הווקמן:

https://youtu.be/xOTfzZCyCmo


כך ניתן היה להפוך אותו למערכת סטריאו - מחברים למגבר עם רמקולים ומאזינים:

http://youtu.be/E3CEFpI_0G4


כך הוא נראה עם האוזניות שלו:

http://youtu.be/1PND7G_JBQU


והנה הקנאה במי שהחזיק במכשיר הקסם הזה אז:

http://youtu.be/hhVNqeo3LeE


כך עושים היכרות לילדים של היום עם הווקמן והקסטות, הקלטות שלו:

http://youtu.be/Q_nBd8GbrtY
Juicy Salif
למה מסחטת מיץ נראית כמו חללית של חייזרים?



כשפיליפ סטארק קיבל הזמנה מחברת Alessi, לעצב מסחטה למטבח, הוא יכול היה לעצב עוד מוצר רגיל-אך-מעוצב, אך המעצב סטארק החליט להבריק. כך נולדה מסחטת המיץ החייזרית Juicy Salif.

הכל החל כשהוא ישב במסעדה וצייר על מפית סקיצה למסחטת לימון. הוא רצה שהיא תהיה שונה מכל מוצרי המטבח הרגילים שנוצרו עד אז. סטארק חלם על עיצוב מלהיב ומשלהב את הדימיון, משהו שיהיה חייזרי וחיצוני לכל העיצובים הרגילים שנפוצו למסחטות הללו, משהו שלא יהיה דומה לשאר..

ואכן, זה הצליח לו בגדול. הוא יצר אייקון עיצובי של ממש והקנה למכשיר מטבח כמעט סתמי את היכולת להיות מושא החשק של חובבי עיצוב בעולם כולו. מרגע צאתה של "ג'וסי סליף" לשוק בשנת 1990 היא נחשבה לדוגמה מצוינת לשימוש של סטארק בצורות אורגניות ובשילובים יחודיים של חומרים לא-שגרתיים. המבנה הארגונומי המדויק שלה מחושב היטב והופך אותה לשימושית במיוחד. מהצד השני, העיצוב המיוחד שלה הופך אותה ליצירת אמנות.

כך הפכה מסחטת מיץ מפוסלת מיד עם צאתה לשוק לפריט אספנות נחשק. אבל ג'וסי סליף אינה רק סוחט מיצים מפוסל וחייזרי למשעי - הוא גם דוגמה לחשיבה השונה של סטארק על כיצד יכולים להיראות חפצים שימושיים של היום-יום ולעיצוב תעשייתי שונה מהרגיל.


הנה הג'וסי סאליף:

https://youtu.be/QSk4nC2hjgM


פרסומת נאה למוצר נאה:

http://youtu.be/TteylEa-I08


היא מעוררת מחלוקת:

https://youtu.be/41qp1MnnX3g


בדיקה של סוחט המיץ החייזרי במטבח:

http://youtu.be/J__8lbSsB-Q


סרטון אנימציה שמדגים מה אפשר לעשות עם מוצר מעניין שכזה:

http://youtu.be/Q3a1o_NgDiU?t=43s


ומבט בתלת-מימד במסחטת המיצים היפהפיה הזו:

http://youtu.be/QZD00ynjmPY
שעון הכדור
מהו שעון הכדור של המעצב ג'ורג' נלסון?



שעון הכדור (Ball clock) שעיצב המעצב האמריקאי ג'ורג' נלסון בשנות ה-50 הוא אחד מהפריטים הרבים שעיצב נלסון בכוונה להביא עיצוב מודרני לבתים האמריקאים של אותה תקופה.

"שעון כדור" הוא רק אחד מכמה שעונים שעיצב אז נלסון. הדגם הכי מוכר שלו הוא מגוון הצבעים, מה שהיה שונה מהשעונים הלבנים, השחור - לבן והאחרים שעיצב המעצב הנודע באותה תקופה.

הרעיון לשעונים נולד בהתכנסות לילית של נלסון עם מעצבים נוספים כמו איסאמי נוגוצ'י ובאקי פולר, מעין האקתון של מעצבים. רעיונות אחרים מאותה התכנסות לא מומשו ברובם, אך "הכדור" מומש והפך למוצלח ואהוד מאד.

"הכדור" נחשב אז גם חדשני, בעיקר בכך שהיה שעון קיר אולי הראשון ללא הזכוכית, שאפיינה עד אז שעוני קיר. חדשנות נוספת, שהיום נתפסת כמקובלת אך אז הייתה ממש נועזת, היא החלפה של המספרים הרגילים של השעון בכדורים שעליהם מצביעים המחוגים, שגם הם לא ממש נראים כמחוגים קלאסיים, אלא יותר כחיצים מודרניים.

השעון עוצב במקור לחברת הרמן מילר וכיום הוא משווק על ידי חברת מוצרי העיצוב המפורסמת "ויטרה".


הנה סיפורו של שעון הכדור של ג'ורג' נלסון:

http://youtu.be/aLdj0U7swSM


ג'ורג' נלסון מספר על הולדת הרעיון של שעוני הכדור:

https://youtu.be/urILkYvelbw


כך מציעים אותו כיום למכירה:

https://youtu.be/WIxj9tmL4-k


דגם לא צבעוני של שעון הכדורים:

https://youtu.be/fyN3EuAjYGg
סווטש
כיצד הציל שעון הסווטש את התעשייה הטובה בעולם?



הלידה של שעוני הסווטש (Swatch) הוא סיפור של חשיבה יצירתית, שהולידה מהפכה. הופעתו של שעון הסווטש הראשון בשנת 1983, שעון שוויצרי צבעוני וקל, הפתיעה את העולם. זה היה שעון מהנה, אמין, לא יקר ועשוי פלסטיק, שהוצע ללקוחות כ"שעון שני" - פריט אופנתי שמתווסף לבגדים כאקססורי פשוט ולא משהו שמחזיקים אחד ממנו, כי הוא יקר להחריד, כמו השעונים השוויצרים של אותה תקופה.

אבל לפני הכל מדובר על מבצע של איש אחד להצלת תעשיית השעונים המפוארת של שווייץ. בסוף שנות ה-70 איבדו עשרות אלפי שוויצרים את עבודתם בתעשיית השעונים של המדינה הקטנה הזו. שעון שוויצרי נחשב אז לפאר היצירה ונוצר במלאכת מחשבת של עבודת יד מפרכת ויקרה. השעונים הללו נחשבו לתכשיטי יוקרה, שמועברים מדור לדור ונשמרים לתמיד.

המשבר החמור נוצר כשהעולם נשטף בשעוני קוורץ זולים ומדויקים יחסית מאסיה. השעונים היפאניים היו מצוידים במנגנון קוורץ ולא נפלו בדיוק שלהם מהשעונים המכניים והאיכותיים מתוצרת שווייץ. הם הפכו ללהיטי ענק. אפילו השווייצרים קנו אותם בהמוניהם. אם קודם החזיקו השוויצרים ב-50% ממכירות שוק השעונים העולמי, הם צנחו תוך זמן קצר לפחות מ-15% מהמכירות.

מי שחשב על פתרון לקריסת המכירות של השעונים שווייץ היה אז יצרן שעונים בשם ניקולס ג' האייק (Nicolas G. Hayek). האייק פיתח קונספט שאותו כינה "השעון השני" - במקום להציע ללקוחות שעוני יוקרה, מעין תכשיטים יקרים שמיוצרים בעבודת יד, הוא הציע להם שעונים זולים יחסית, עם מספר חלקים קטן בהרבה ועדיין איכותיים, שיהיו מוצרי אופנה שניתן יהיה להחזיק כמה מהם ולהחליפם בהתאם למצב רוח וההקשר החברתי. סווטש שיווקה את הסווטש בתור שעון שיאפשר למשתמש להצהיר על אישיותו והרגשתו בכל רגע.

שעוני הסווטש מתוצרת שווייץ יצרו של סוג של מהפכה בעולם השעונים. הרעיון שאפשר לקנות שעוני אקססורי זולים יחסית, שעונים שהם אביזרי אופנה, במקום שעון יקר ובעל אופי של תכשיט, היה חדשני. בכך שהם הוציאו לשוק שעונים בעלי מנגנון יצוק, מפלסטיק, שאי אפשר לתקנו כשהוא מתקלקל, חיזקו בסווטש גם את מהפכת החד-פעמי וגרמו לכך שאנשים כבר לא זקוקים לשען, אלא לחנות שבה יקנו שעון חדש, במקום זה שהתקלקל.

כך הפך "השעון השני" של ניקולס ג' האייק למותג ולאביזר צבעוני שיצא במאות עיצובים ודוגמאות. הוא לא נחשב רק שעון ואביזר אופנה, אלא גם כסוג של תקשורת עם אחרים והצהרה עצמית, שמאפשרת להציג את עצמך למול העולם.

סווטש הפכה מאז לאחד המותגים המצליחים בעולם. בשנות האלפיים חגגה היצרנית Swatch את ייצור השעון ה-350 מיליון שלה והיא תרמה לשיקומה והצעדתה קדימה של התעשייה השוויצרית הוותיקה, שעמדה לפני שוקת שבורה.


הנה שגעון הסווטש:

https://youtu.be/0ZwDlS3uktI


עיצוב לדוגמה מתוך מאות:

https://youtu.be/mOpr7Sb1Slk


אחד מהעיצובים הצבעוניים והצעירים של סווטש:

https://youtu.be/YXlcxgBFL-0


עלילות החברה שהחזירה את השעון השוויצרי למקומו בראש התעשיה:

https://youtu.be/QmKHw-3sVTI


תולדות שעוני הסווטש:

https://youtu.be/85_lECBkwI8


קומקום 9093
מהו הקומקום עם הציפור?



הקומקום הכי מפורסם בעולם הוא כנראה קומקום הציפור (Whistling Tea Kettle), או בשמו המדויק קומקום 9093. זהו קומקום בצורת חרוט עם מכסה מעוגל, שתוכנן בשנות ה-80 של המאה הקודמת. סמלו של קומקום הנירוסטה המפורסם הזה הוא זרבובית הציפור עשוית הפלסטיק שבקצהו. הציפור שורקת כשהמים רותחים.. הקומקום נחשב ליצירת אמנות של ממש והוא רב המכר הגדול ביותר של חברת מוצרי המטבח המעוצבים "אלסי".

הקומקום התכתב בצורתו עם סגנון האר דקו, שהיה פופולארי חצי מאה לפני כן. הציפור האדומה והשורקת הייתה הקריצה ההומוריסטית והפוסט-מודרניסטית, במובן של העדפת הצורה על פני התפקוד של החפץ, שכן היא אינה הכרחית לקומקום.

את הקומקום תכנן מייקל גרייבס, מהאדריכלים המצליחים במאה ה-20 ומי שהבניינים המצועצעים והאסתטיים שתכנן לא התקרבו לפרסום שבו הוא זכה על הקומקום עם הציפור. בין המבנים המפורסמים שלו היו מלונות שתכנן בדיסניוורלד שבפלורידה ובניין פורטלנד האייקוני, שבזכות עיצובו נמנעה הריסתו בשנים האחרונות, על אף שנדרשים כמעט 100 מיליון דולר כדי לשפצו.

מעט לפני מותו, לחגיגות ה-30 של הקומקום, עיצב גרייבס את הציפור מחדש - בצורת דרקון. אבל הדרקון הזה היה שונה כמובן, שכן במקום אש הוא הוציא קיטור..


הנה קומקום הציפור של מייקל גרייבס:

https://youtu.be/CMZebr8Ue50


מעצב שעבד על עיצוב הקומקום עם גרייבס:

https://youtu.be/sksELwqi1C0


ומוצרים אחרים שעיצב גרייבס ובתוכם גם קומקום התה השורק:

https://youtu.be/muUN9Tuiyr4
מהי המגה יכטה של פיליפ סטארק?



מעצב-העל פיליפ סטארק מוכר בתור אחד ממעצבי המוצר והריהוט הידועים והמצליחים בעולם. את המגה-יכטה שעיצב הוא מכנה Motor Yacht A והיא נחשבת לאחת היכטות היפות בתבל, אם לא היפה שבהן.

הסופר-יאכטה הזו היא ענקית ומי שקונים אותה הם רק מיליארדרים אמיתיים. אורכה של כלי השיט המדהים הזה הוא כמעט 120 מטרים והיא כל כך מפוארת ומשוכללת, עד שקשה להאמין שיש דברים כאלו. בין השאר היא כוללת 3 בריכות שחייה, כולל אחת עם רצפת זכוכית וג'קוזי מובנה, סוויטה מרכזית ענקית, עם חלונות זכוכית חסינה מפני פצצות ומיטה מסתובבת ועוד 7 תאים מפוארים בהם ניתן לארח עד 14 אורחים. ביכטה גם חדר לאונג' ענק ומפואר, עם רהיטי עץ ועור וחלונות ענק ומקומות לינה לעוד 42 אנשי צוות, המשוכנים בחדרים אחרים שלה.

המהירות המרבית של היכטה, שעוצבה על ידי פיליפ סטארק, היא של 42 קמ"ש וטווח השיט שלה הוא כ-6,500 מיילים ימיים.

פתח בצד היאכטה מאפשר כניסה ויציאה מהחניון שבטנה, בו מאוחסנים כלי רכב ימיים, כגון סירות מנוע ואופנועי ים.


הנה היכטה של פיליפ סטארק:

https://youtu.be/e-a_764HKa0


ומיליארדר רוסי מאפשר הצצה לתוכה:

https://youtu.be/vbucJO3zDCE


שיר הלל ליופי והעושר המשייט הזה:

https://youtu.be/jn4AP6ccTtk
מהי המהפכה שיצר האייפון?



לא הרבה פעמים קרה שמכשיר חדש מצליח, מיד עם צאתו, לחולל סערה בשוק שלם ולקחת אותו בסערה. זה מה שקרה ביום שבו הוכרז האייפון (iPhone) של חברת Apple. על הבמה עמד המנכ"ל האגדי של החברה, סטיב ג'ובס, והציג את הפלא ששינה את עולם הטלפון לתמיד.

המדהים הוא שהאייפון לא היה הראשון בשום דבר. לא הסמארטפון הראשון, לא הראשון שהיה לו מסך מגע, לא הטלפון הראשון עם מצלמה, או זה שמאפשר למשתמש להוריד ולקנות אפליקציות - אבל המכשיר הזה היה מגובש ומהודק והציע מכלול שסכומו היה גדול, הרבה יותר גדול מסכום כל המרכיבים שהוא הכיל. אה, והוא היה מעוצב להפליא... אבל זה הרגיל של Apple, לא?

בתחילה, המכשיר לא אמור היה להיות אלא אבולוציה של האייפוד, נגן המוסיקה המצליח של חברת אפל. סטיב ג'ובס בכלל לא רצה לייצר טלפון, אבל בכירי החברה לא הפסיקו לנדנד לו והוא נעתר.

המודל הראשון של האייפון לא היה טלפון טוב. רבים התלוננו שפשוט לא שומעים בו טוב. הגלישה באינטרנט הייתה איטית, הוא לא תמך בטכנולוגיות פלאש, היה יקר להחריד וכל האפליקציות בו היו של היצרנית עצמה. אבל זה לא הפריע לו להפוך להצלחה מסחררת ולסמל של כל מה שנחשק ב-2007.

בפרספקטיבה, האייפון הרעיד את עולם הטלפונים הניידים ושינה אותו לחלוטין. הוא הוליד תעשיות חדשות, הזניק את הכלכלה השיתופית ובכך שינה את הכלכלה העולמית ואת העולם כולו. בד בבד, חיסל האייפון את ענקיות המובייל הוותיקות. מי סופר היום את סוני אריקסון, את פאלם, את Windows phone, בלאקברי או נוקיה? - פעם הן היו ענקיות מובייל ומובילות שוק והיום - חברות שמנסות להחזיק מעמד מעל פני המים.

ההברקה הגדולה של האייפון הייתה הגלישה באינטרנט הרגיל. לא זה של ה-WAP, המוגבל והמקובל בכל הטלפונים הניידים עד אז. הגלישה הזו הפכה את הטלפון הנייד למה שהוא היום - מחשב בתנועה. היא גם יצרה מהר מאד את "כלכלת האפליקציות", שבתוך שנים ספורות הפכה לאחת הכלכלות החזקות בעולם. גם כאן התנגד בתחילה ג'ובס לפתוח את שוק האפליקציות למפתחים עצמאיים. אבל מרגע שנעתר, נפתח הסכר. אפליקציות מובייל, בנות שנים אחדות, שוות כיום יותר מתאגידים ותיקים ואדירים מהכלכלה הרגילה. הוליווד כולה לא מתקרבת לשווי של 5 האפליקציות המצליחות של ימינו. מותגים כמו ווטסאפ, Waze, גט טקסי או סנאפצ'ט, הם הקוקה קולה והלוויס החדשים. מעל מיליארד בני אדם פוקדים בכל יום את האפליקציות שנולדו באייפון והפכו ליומיום של כולנו ולמרכיב מרכזי בתרבות המודרנית.

וזה לא שאפל ניצחה בשוק כולו. אנדרואיד, מערכת הפעלה שגוגל קנתה ושחררה לכל היצרניות באופן חופשי, ניצחה אותה מזמן. המכשירים של המתחרים חזקים יותר ומכילים יותר פיצ'רים. גם סמסונג ולא אפל, היא יצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם. אבל האייפון ואפל הם עדיין מובילי השוק, אלו שכולם מביטים לראות מה החידושים שלהם, כדי לדעת מה המכשירים שלהם יכילו בשנה הבאה. הם עדיין המעוצבים ביותר, היקרים ביותר והנחשקים מכולם.


כך הוצג האייפון הראשון:

https://youtu.be/vZYlhShD2oQ


מבט על המכשיר המהפכני, 10 שנים אחרי:

https://youtu.be/386sZZbzEc4


ועוד מבט:

https://youtu.be/TtFQgqe3ZFA


ומה שהוא חולל מאז:

https://youtu.be/pzlePBVu_Bs


הפרסומת הראשונה שלו:

https://youtu.be/6Bvfs4ai5XU


ואחת הפרודיות שהמתחרים עושים על משתמשי האייפון:

https://youtu.be/SbmgV7Oyp0w
מה מיוחד במנורת ארקו?



ב-1962 עוצבה מנורת הארקו (Arco) באיטליה, על ידי המעצב הדגול אקילה קסטיליוני ואחיו. המנורה הקלאסית-מודרנית הזו, על אהיל המתכת הכדורי שלה, הקימור האופייני וגוש השיש שממנו היא יוצאת, כל אלה הופכים אותה לאחד האייקונים הפופולאריים בבתי יוקרה.

ארקו קיבלה את ההשראה ממנורות רחוב. יש לה צורת פרח, עם גבעול ארוך ומכופף. המעצב שילב בה יתרונות של שני סוגים של מנורות - של מנורה עומדת ושל מנורה תלויה.

אקילה קסטיליוני היה אחד מגדולי המעצבים במאה ה-20 ומי שהשפיע רבות על החשיבה העיצובית בדורות שאחריו. הוא היה מהבולטים ואולי הרוח החיה של העיצוב האיטלקי, שפרח לאחר מלחמת העולם השנייה. גישתו הייתה שהתפקוד קודם לעיצוב ולסגנון הוכחה במנורות ארקו היטב, כיוון שפתר את בעיית התאורה העילית שאינה באה מהתקרה - הקשת העצומה של מנורות הארקו מאפשרת למשתמשים לקבל אור ישיר מלמעלה מבלי להזדקק לקיבוע בתקרה.

משנת 1962 ועד היום הזה נחשבת מנורת ארקו למנורה מוצלחת ועמידה בפגעי הזמן, חילופי האופנות ועולם העיצוב החדש.

המנורה נקראת על שום צורת הקשת שלה, שכן פירוש המילה "ארקו" באיטלקית הוא קשת.


הנה מנורת ארקו של קסטיליוני:

http://youtu.be/SsIUGQ43RQk


כך היא משתלבת בעיצובים שונים ומגוונים:

https://youtu.be/2rrknVQpaec


וכך מרכיבים אותה:

https://youtu.be/LnXB1IOmero


ובגלל שהמנורה הזו כל כך יקרה, קמו לה המון חקיינים, כמו זו:

http://youtu.be/dGUC-yp4heY?t=7s
מהם משקפי הטייסים האהובים כל כך?



עוד לפני שהפכו משקפי השמש לאביזר סטטוס שמגדיר את המעמד הכלכלי, החוש האופנתי ומידת הטרנדיות שלכם, הן היו רק מגן עיניים נגד קרני השמש. אפילו החברה שפיתחה אותן נטלה את השם "Ray-ban", שפירושו "חוסמי הקרניים".

משקפי הרייבן המקוריות שפותחו בשביל טייסים, התפשטו בעולם בתור הדבר הדמוקרטי ביותר שיש. הן לא היו זולות, אבל כמו קסם, הן הקנו לכל החובש אותם מראה של טייס קרב מסוקס. ולא זו בלבד. בזכות העדשות האטומות שלהם שימשו משקפי הטייסים בצה"ל כ"משקפי דיסטאנס", כשכל מפקד צעיר חבש אותן והרגיש לפחות כמו הרמטכ"ל הבא.

אבל הן נולדו כ"משקפי טייסים" (Aviator Sunglasses). האחראי להמצאתם של המשקפיים הללו היה ג'ון מקרידי, טייס חיל האוויר האמריקאי, שחיפש פתרון לשמש הפוגעת בראיית הטייסים בזמן הטיסה. ביחד עם חברת באוש אנד לומב הוא פיתח משקפי שמש קלות ואלגנטיות לטייסים. משקפי הטייסים שפותחו אז היו קלים, כללו עדשות זכוכית ירוקה ואטומה ובעלי מסגרת מתכת מצופה זהב.

לא פחות מטייסים, משקפי הטייסים היו לקלאסיקה גם אצל כוכבי זמר וקולנוע דוגמת מייקל ג'קסון, ג'יימס דין וטום קרוז, שהופיע איתם בסרט "אהבה בשחקים” ונשיאים יפים כמו ג'ון קנדי וברק אובמה.


הנה משקפי הטייסים:

http://youtu.be/FKekJ8nTa5I


הסיפור שלהם:

https://youtu.be/azg0J84DIOc


ותולדות משקפי רייבן שהחלו ממשקפי הטייסים:

http://youtu.be/NHWm3UXytvs
מהו הטלפון הסלולארי נוקיה 3310 שחזר מהמתים?



אחד מהדגמים המוכרים יותר בהיסטוריה של יצרנית הטלפונים הניידים "נוקיה" הוא מכשיר הנוקיה 3310 (Nokia 3310). מכשיר ה-Nokia 3310, שמכר 126 מיליון מכשירים, הושק בספטמבר 2000 והיה מכשיר הדגל של חברת "נוקיה" המצליחה. הוא נמכר כמו לחמניות טריות, ממש עד לתחילת הסוף, כמה רגעים לפני שפרץ לעולם מה שיהפוך לסיוט של היצרנית הפינית ולמחסל הרשמי שלה - האייפון של חברת "אפל".

הערך הנוסטלגי של ה-3310 הוא עצום. רבים רואים בו מכשיר שימושי, עמיד ואמין מאד והוא זכה למעמד מיתולוגי. קשה אולי להאמין, אבל משתמשים רבים מדווחים שהמכשירים הכל כך אמינים הללו, עדיין מתפקדים אצלם, אחרי יותר מ-15 שנות פעילות.

לאחרונה חידשה בעלת המותג "Nokia", חברה שקנתה אותו מהיצרנית המקורית בשם זה, את ייצור הנוקיה 3310. היא משווקת אותו במחיר של 50$, בגרסה שלא השתנתה הרבה, מעבר למסך צבעוני ומצלמה באיכות נמוכה שהתווספה לו. גם אם לא מדובר בלהיט ענק, נראה שלמכשיר החדש יהיה ביקוש מסוים. במיוחד רוצים בו שוחרי הנוסטלגיה והרטרו ואנשים שמרגישים שהסמארטפון שלהם עולה להם על העצבים.

סמארטון עולה על העצבים? - כן! - לא מעט אנשים מקטרים שהסמארטפונים החדשים הפכו במידה רבה את המשתמשים לעבדים שלהם. האפליקציות מבזבזות המון מהזמן הפנוי שלנו ורבים שואלים את עצמם מה יצא להם מזה... הדגם הזה מזכיר לרבים מאיתנו עולם פשוט הרבה יותר, עולם ששילמנו בו הרבה פחות וקיבלנו את עצמנו הרבה יותר, עולם שהעמיד במרכז את המשתמש, אותנו, ולא הנפיק אפליקציות בקצב מטורף, שכל אחת הופכת אותנו יותר ויותר מכורים, פחות ופחות משתמשים במוחנו, בזיכרוננו ובשאר הכישורים הקוגניטיביים שכל כך התגאינו בהם פעם.


הנה הנוקיה 3310 שמעורר לנו את בלוטות הנוסטלגיה, במבחן מהירות מול האייפון 6S:

https://youtu.be/EfVN97i3Yoo


האם ה-3310 המקורי יוכל לעמוד בפני נפילה מגובה של חצי קילומטר?

https://youtu.be/HU0m9ih0HMU


כבר ניסו לחדש אותו ב-2014:

https://youtu.be/K1g2sQlvn5A


וכך משווקים ב-2017 גרסת רטרו של המכשיר הזכור לטוב:

https://youtu.be/v3icpO7FfH8


חדש מול ישן:

https://youtu.be/8gJGZp51-lQ


ועוד סרטון על ה-3310 החדש:

https://youtu.be/jLbFHFsFCVQ
איך הפכה הקובייה ההונגרית למשחק הנמכר בהיסטוריה?



האדריכל ארנו רוביק אהב את ציוריו של המודרניסט מונדריאן ואהב משחקי מחשבה. הוא החליט ליצור משחק פשוט שיאפשר לסובב צלעות ופאות של קוביה כדי לסדר אותה על פי צבעים. הוא לא ידע שהוא עושה היסטוריה.. הקוביה ההונגרית, עם שש פאות שבכל אחת תשעה ריבועים, שיכולים להחליף מקומות אלו עם אלו הפכה למשחק הנמכר ביותר בכל הזמנים.

משחק הקובייה ההונגרית שפיתח רוביק הוא מעין פאזל מכני שיש להרכיבו על ידי סיבוב של הפאות שלו, כדי להגיע לצבע אחיד בכל צלע של הקוביה. זהו משחק מחשבה חכם ופשוט לכאורה, שהפתרונות שלו מגוונים וקשים יחסית, כך שניתן לבלות שעות רבות בנסיונות לפתור אותו. לקוביה ההונגרית ידועים גם פתרונות מתמטיים ושיטות פתרון מהירות.

המצאת הקוביה ההונגרית בשנת 1974 על ידי האדריכל והפסל ההונגרי ארנו רוביק, שהושפעה בעיצוב שלה מציוריו של מונדריאן, נמכרה מאז ביותר מ-300 מיליון קוביות, הן מקוריות והן חיקויים שנמכרים במחירים זולים לכל דורש.

לקוביה ההונגרית יש המון גירסאות, עם יותר קוביות, צורות שונות, גדלים ועוד.


הנה סיפור המצאת הקובייה ההונגרית:

https://youtu.be/KUb337oEGrI


סרטון קצר בעברית על הקובייה ההונגרית:

http://youtu.be/iPOsyOtOQ-E


הצד המתמטי שלה (מתורגם):

https://youtu.be/FW2Hvs5WaRY


ותולדות הקובייה ההונגרית באנגלית:

http://youtu.be/4rUaRcz62VM
למה הצליח הגיים בוי?



קונסולת המשחקים הניידת גיים בוי (Game Boy) היא למעשה סדרה של קונסולת משחקים ניידות, שפיתחה חברת נינטנדו היפאנית. עם יותר מ-220 מיליון מכשירים שנמכרו, הגיים בוי היא ממערכות המשחק הנמכרות ביותר אי-פעם. עד היום שומרות קונסולות הגיים בוי על פופולאריות רבה בקרב קהל הגיימרים בעולם.

את מכשיר הגיים בוי הראשון תכנן עובד חברת נינטנדו גוּנְפֶּיי יוֹקוֹי, שחלם על מערכת ניידת, קטנה וקלה, שהילד יוכל לשאת איתו לכל מקום. בנוסף, היא פותחה כך שתהיה זולה יחסית ומאד יציבה.

גרסאות שונות של הגיים בוי פותחו במהלך השנים, ביניהן ה"גיים בוי קולור" הצבעוני וגרסת "גיים בוי אדוונס", המתקדמת ביותר.


הנה סיפורו של הגיים בוי:

http://youtu.be/3i2cTrBa02g


הגיים בוי הוא הקונסולה הראשונה ובינתיים היחידה ששיחקו בה בחלל:

http://youtu.be/QL7IL42MQ1w


גיים בוי ענקי שמישהו בנה:

http://youtu.be/KoU6lyR2DIY


משחקי הגיימבוי הגדולים:

http://youtu.be/nCHiV0IMY4k


הנה תולדות הקונסולות הניידות:

http://youtu.be/S9lGO4XS8tA
מה הייתה מכונית "הבועה"?



חברת מסרשמיט הגרמנית ייצרה את מטוסי הקרב הגרמניים במלחמת העולם השנייה. הנאצים טיפחו את החברה והיא הייתה יקירת היטלר ובכירי הנאצים. אבל עם התבוסה במלחמת העולם השנייה, לא הותר לחברה להמשיך ולייצר מטוסים.

מסרשמיט החליטה לעבור למוצרים אזרחיים, מהסוג שנדרש באותה תקופה בגרמניה המובסת והענייה. והיא אכן התאימה את עצמה והחלה לייצר מכונית תלת-גלגלית שנראתה כמו "בועה". שני דגמי הבועה של החברה היו מסרשמיט KR175 ומסרשמיט KR200. העיצוב של מכוניות הבועה נראה ממש כמו המטוסים של החברה וללא ספק הייתה כאן קריצה של המתכננים לכלי הטיס שהם כה אהבו וידעו לייצר.

הפשטות הטכנית של מכונית הבועה, מחירה הזול ודרישותיה הזעירות התאימו מאד לחברה של אחרי מלחמה. מהדגם הראשון יוצרו כ-15 אלף מכוניות. עד היום הן עדיין מבוקשות מאד בקרב האספנים.

מכונית הבועה הזעירה בממדיה הייתה בעלת מנוע פשוט וחסכוני. היה בה מקום לנהג ולנוסע יחיד שישב מאחוריו. היא הונעה בהנעה אחורית, כלומר הגלגל האחורי היה היחיד שחובר למנוע, בעוד שני הקדמיים רק שמרו על יציבותה.


הנה מכונית הבועה הראשונה שלהם - מסרשמיט KR175:

https://youtu.be/GWt64040fII


הפנים שלה והסבר מ-1954 על יתרונות הרכב הזעיר והחסכוני הזה:

https://youtu.be/iphWsbxATuA


מכונית המסרשמיט שעוצבה כמו תא טייס:

https://youtu.be/bZYvQAzMECM


הנה בעלים גאה של הקטנה הגרמנית מניע ונוסע בה עד היום:

https://youtu.be/SNrLkzD6MHI


והנה הממשיכה - מסרשמיט KR200 שכונתה "הבועה":

https://youtu.be/COHo_yWLAbQ?t=13s


מי יצר את כסא טום ואק?



כסא טום ואק (Tom Vac) החייזרי עוצב בידי המעצב הישראלי רון ארד בשת 1997. את הכיסא המודרניסטי ומינימליסטי יצר המעצב המחונן היושב בלונדון כבר שנים רבות מיציקת פוליפרופילן, חומר מלאכותי פלסטי שהופך את הכיסא לעמיד בתנאי מזג האוויר ולישיבה ושימוש גם מחוץ לבית ועדיין לכיסא נוח מאד לישיבה.

בעיצוב כיסא זה הוכיח ארד לא בפעם הראשונה, את הבנתו בשימושיות של המוצר. הטום ואק הוא כיסא נערם, מה שאומר שניתן להערים כיסאות רבים זה מעל זה. עובדה זו הופכת אותו מתאים לאיחסון כשאין בו שימוש. משום כך הוא מתאים גם למקומות קטנים בהם אין מקום רב לאיחסון וגם למקומות הזקוקים לאירוח ויש בהם צורך בכיסאות רבים לאירוח מזדמן.

תכונה נוספת של הפוליפרופילן היא העמידות שלו כנגד דהייה. בכיסא הזה ניתן להשתמש בכל מזג אוויר וצבעו לא ידהה לעולם.


הנה כסא הטום ואק של רון ארד בוריאציות שונות ומגוונות:

http://youtu.be/u3p18wPUNf8


תופס מקום מכובד בסדנה של האמן:

http://youtu.be/I_EPya1tRKk


יש מעצבים שיצרו כיסאות היברידיים, שהם שילוב של הטום ואק עם כסא מפורסם אחר:

http://youtu.be/RYq2dXLTg3Y
מהם המשקפיים המצליחים בעולם?



משקפי ריי בן (Ray Ban) הן כנראה מותג המשקפיים המצליח ביותר. המותג המפורסם נולד בארה"ב. לא כולם יודעים שבמקור הוא נועד לספק משקפי שמש לחיל האוויר האמריקאי.

ואכן, ראשונים נולדו משקפי הטייסים שהפכו המזוהים ביותר עם המותג רייבן. לא מעט בזכותם הפך רייבן להיות המותג הנמכר ביותר בעולם וסמל סטטוס, סממן יוקרה שסלבריטאי העולם מרבים להתהדר בו. החברה נוסדה בשנת 1937 ע"י ג'ון מקרידי, טייס חיל האוויר האמריקאי, שחזר מטיסה וחיפש פתרון לשמש הפוגעת בראיה של הטייסים בעת הטיסה. הוא פנה לחברת באוש אנד לומב ופיתח ביחד איתם משקפי שמש אלגנטיות לטייסים. המשקפיים היו קלים מאוד ביחס למשקפיים שנמכרו אז בשוק וגם נראו אחרת. הן כללו מסגרת מתכת מצופה זהב והעדשות היו עשויות זכוכית בצבע ירוק מינרלי.

השילוב שהציעה רייבן, של אופנתיות עם חדשנות טכנולוגית וחומרים חדשים עם ערכים קלאסיים הפכו את המשקפיים הללו לפופולריות ואהובות מאד כבר מהתחלה. בהמשך יצאו דגמים נוספים, כמו דגם הווייפרר הנערץ של שנות ה-50, שכוכבי רוק הפכו לאחד הדגמים הלוהטים בעולם.

רייבן הפך לאחד המותגים האופנתיים המפורסמים ביותר ולטרנד תמידי. מפורסמים ומצליחים בכל העולם אימצו אותם והשתמשו בהם, מיום צאתן לשוק ועד ימינו. הן הפכו לחלק מהמראה של כוכבי-על ואייקוני תרבות מפורסמים. ביניהם שחקנים כמו אודרי הפבורן וג'יימס דין, כוכבי פופ דוגמת מייקל ג'קסון וליידי גאגא והנשיאים אמריקניים נערצים כג'ון קנדי ואובמה.

אגב, השם "ריי באן" נבחר כי פירושו באנגלית הוא "חוסמי קרניים". קרני השמש, כמובן...


הנה תולדות משקפי רייבן:

http://youtu.be/NHWm3UXytvs


משקפי הטייסים של רייבן:

http://youtu.be/FKekJ8nTa5I


כך פעלו הפרסומות של חברת רייבן והפכו את המותג למצליח בעולם:

http://youtu.be/jcpUrF9_BTM


וכך מייצרים את משקפי הריי בן:

http://youtu.be/9zolS-Vf5zQ
מהו כיסא ה-DAW?



כיסא הדאו (DAW ABS Chair) או בשם החיבה שלו DAW, הוא כיסא שעוצב על ידי זוג המעצבים המודרניסטי הנודע צ'ארלס וריי איימס. הוא יועד לבית ולמשרד, לשלל שימושים אפשריים, מכיסא לישיבה סתמית ועד לכסא המשמש בפינת אוכל מרווחת. מטרתו של הכיסא, אחד מסדרת כיסאות מעולים שנבנו מפלסטיק משולב ברגלי עץ ומתכת, הייתה לאפשר נוחות ישיבה עם עיצוב מודרניסטי ואהוד.

כיסאות ה-DAW שילבו מינימליזם עם שימושיות ונוחות. מעצם היותם מפלסטיק, הכיסאות הללו עוצבו כבר במקור בצבעים רבים ומגוונים.


הנה כיסא DAW:

https://youtu.be/ScEl-t7aQxY


כך מרכיבים אותו:

https://youtu.be/kDnkMB6qcMQ


כל המשפחה של כסאות הפלסטיק של איימס:

https://youtu.be/XWm8veLKho0


רוצים אחד? - כך מוכרים אותו:

https://youtu.be/x56FbyG9kYo
מהו הכיסא שכבר 70 שנה הוא להיט היסטרי?



הכיסא DSW הוא כיסא שאמנם תוכנן בשנות ה-40 על ידי צמד המעצבים המפורסם צ'ארלס וריי איימס, אך הוא שרד 70 שנים של עיצוב ונחשב גם יום ללהיט עיצובי היסטרי. העיצוב האיקוני של הכיסא הזה נשאר רלוונטי וגם כיום הכיסאות הללו הם מהמבוקשים שעיצוב פנים ברחבי העולם.

הכיסאות הללו שנקראו Dining Side Wooden, בקיצור DSW, עוצבו על ידי שני המעצבים בשנת 1948. בתחילה הם נבנו עם מושבי עץ, אבל כיום ניתן למצוא אותם עם מושבי פלסטיק, פיברגלאס ועוד.

רגלי העץ, לעומת זאת, שרדו עד היום במרבית הכיסאות הללו והעותקים המתחרים. בדגמים מסוימים הם הוחלפו בבסיס מניקל. רגלי עץ של כסא ה-DSW חוברו באמצעות קושרות מתכת, שבאותה תקופה מאד אהבו בני הזוג אימס לשלב ברהיטים שעיצבו. הם ראו בשילוב הזה פתרון מצוין לחוזק משולב באסתטיקה. אלמנטים כאלה שולבו בשולחנות הקטנים וביחידות האחסון שעיצבו בסוף שנות ה-40 ותחילת העשור שאחריו, כמו יחידות האחסון מסדרת ESU, שולחן הקפה Surfer והשולחן הקטן LTR.

הכיסאות הקלאסיים הללו של צמד המעצבים המפורסם, שכונה "הביטלס של העיצוב", כובשים גם את הבתים הישראלים. ב"יום הרווקים" של 2015 נרכשו מעל 750 מערכות של הכיסאות הללו, כשאחד הספקים הציע אותם למכירה במחיר טוב..


הנה כיסא הפלסטיק המקורי מדגם DSW המפורסם:

https://youtu.be/t8YpnC6zBEs


הרכבה:

http://youtu.be/Kj7P5iPq07U


גם כאן:

http://youtu.be/VWlQacQPDaI


והנה חיקויים שנראים לא פחות טוב:

http://youtu.be/b5_5RFYz8Qg


הנה קרוביהם המעוצבים לא פחות של ה-DSW:

http://youtu.be/aP201HQtFE0


הנה כיסאות האייפל:

http://youtu.be/ruvXDy1cTvQ
מהי הגיטרה הפופולארית בעולם?
מה סיפורו של כיסא הכדור?
מהו עיצוב מנורת השולחן של המק?
מה היה מהפכני במקבוק Air?
מהי ספת בוקה, או ספת השפתיים?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.