שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.
»
«
איך משחקים את המשחק "תופסת עכברים"?
מהם הכללים למשחק "תופסת עכברים"?
איך לשחק תופסת עכברים?
במשחק "תופסת עכברים" התופס צריך לרוץ אחרי הילדים ולגעת בהם.
מי שנתפס צריך לעמוד במקום, לפסק את רגליו ולפרוש את ידיו לצדדים.
הנתפס יכול "להשתחרר" ולהמשיך במשחק רק אם ילד אחר זוחל כעכבר בין רגליו.
איך לשחק תופסת עכברים?
במשחק "תופסת עכברים" התופס צריך לרוץ אחרי הילדים ולגעת בהם.
מי שנתפס צריך לעמוד במקום, לפסק את רגליו ולפרוש את ידיו לצדדים.
הנתפס יכול "להשתחרר" ולהמשיך במשחק רק אם ילד אחר זוחל כעכבר בין רגליו.
איך משחקים "תופסת בית חולים"?
אלו חוקי המשחק של "תופסת בית חולים":
משחק התופסת מתקיים באופן הרגיל, כך שהתופס צריך לגעת במקום כלשהו בגופם של המשתתפים במשחק.
מי שנתפס (כלומר מי שהתופס נגע בו), הופך להיות בעצמו התופס, אך הוא צריך לעשות זאת תוך כדי כך שהוא מחזיק במקום שבו הוא נתפס, מה שעושה את המשחק למשעשע ביותר.
אלו חוקי המשחק של "תופסת בית חולים":
משחק התופסת מתקיים באופן הרגיל, כך שהתופס צריך לגעת במקום כלשהו בגופם של המשתתפים במשחק.
מי שנתפס (כלומר מי שהתופס נגע בו), הופך להיות בעצמו התופס, אך הוא צריך לעשות זאת תוך כדי כך שהוא מחזיק במקום שבו הוא נתפס, מה שעושה את המשחק למשעשע ביותר.
איך לשחק במשחק הכסאות?
1. עמדו כולכם, על מעגל מכיסאות.
2. על כל הקבוצה להסתובב במעגל, מעל גבי הכסאות.
3. בכל 3 סיבובים הוציאו כסא מהמעגל.
מי שנופל, נפסל.
1. עמדו כולכם, על מעגל מכיסאות.
2. על כל הקבוצה להסתובב במעגל, מעל גבי הכסאות.
3. בכל 3 סיבובים הוציאו כסא מהמעגל.
מי שנופל, נפסל.
משחק המלפפון - איך לשחק במשחק המלפפון?
1. עמדו צפופים במעגל, עם הפנים כלפי פנים המעגל
2. שאחד מכם יעמוד באמצע.
3. על העומדים במעגל להעביר בידיהם (מאחורי הגב) מלפפון.
על זה שעומד באמצע לגלות איפה המלפפון.
מטרת העומדים במעגל, לגמור את המלפפון, לפני שהאמצעי יגלה איפה הוא, ע"י נגיסות במלפפון בלי שהוא ישים לב.
1. עמדו צפופים במעגל, עם הפנים כלפי פנים המעגל
2. שאחד מכם יעמוד באמצע.
3. על העומדים במעגל להעביר בידיהם (מאחורי הגב) מלפפון.
על זה שעומד באמצע לגלות איפה המלפפון.
מטרת העומדים במעגל, לגמור את המלפפון, לפני שהאמצעי יגלה איפה הוא, ע"י נגיסות במלפפון בלי שהוא ישים לב.
פעילויות
משחק "מי אני?" - איך משחקים את המשחק "מי אני"?
המשחק "מי אני?" הוא משחק מעולה לטיולים. הוא מתאים מאד ליום טיול, כמשחק חברה ואפילו כמשחק היכרות. משחקים אותו כך:
לכל משתתף מדביקים מדבקה עליה רשום שם של דמות מפורסמת ומוכרת (מעולם הקולנוע, הפוליטיקה, התקשורת וכו') בצורה שהוא אינו יכול לראות מה רשום על המדבקה (על הגב, לדוגמא).
במהלך הטיול, תיעשה כל פניה אל כל אחד מהמשתתפים, כאילו הוא הדמות שרשומה לו על המדבקה. מטרת המשחק שכל אחד יגלה איזה דמות הוא קיבל.
המשחק "מי אני?" הוא משחק מעולה לטיולים. הוא מתאים מאד ליום טיול, כמשחק חברה ואפילו כמשחק היכרות. משחקים אותו כך:
לכל משתתף מדביקים מדבקה עליה רשום שם של דמות מפורסמת ומוכרת (מעולם הקולנוע, הפוליטיקה, התקשורת וכו') בצורה שהוא אינו יכול לראות מה רשום על המדבקה (על הגב, לדוגמא).
במהלך הטיול, תיעשה כל פניה אל כל אחד מהמשתתפים, כאילו הוא הדמות שרשומה לו על המדבקה. מטרת המשחק שכל אחד יגלה איזה דמות הוא קיבל.
איך לשחק "עשרים ואחת"?
כך משחקים 21:
1. כל המשתתפים עומדים במעגל ואחד מהם עומד באמצע המעגל.
2. המשתתפים שעומדים, מתחילים להתמסר ביניהם בכדור, תוך ספירת מסירות הכדור בקול רם.
3. על המשתתף שעומד באמצע המעגל לגעת בכדור או לתפוס אותו תוך כדי המסירות.
4. אם המשתתף הצליח לגעת או לתפוס את הכדור לפני שנספרו עשרים ואחת מסירות, מי שמסר אחרון את הכדור נכנס במקומו למרכז המעגל. אם נספרו עשרים ואחת מסירות מבלי שהוא הצליח לגעת או לתפוס, נכנס במקומו מישהו אחר שמתנדב לכך.
כך משחקים 21:
1. כל המשתתפים עומדים במעגל ואחד מהם עומד באמצע המעגל.
2. המשתתפים שעומדים, מתחילים להתמסר ביניהם בכדור, תוך ספירת מסירות הכדור בקול רם.
3. על המשתתף שעומד באמצע המעגל לגעת בכדור או לתפוס אותו תוך כדי המסירות.
4. אם המשתתף הצליח לגעת או לתפוס את הכדור לפני שנספרו עשרים ואחת מסירות, מי שמסר אחרון את הכדור נכנס במקומו למרכז המעגל. אם נספרו עשרים ואחת מסירות מבלי שהוא הצליח לגעת או לתפוס, נכנס במקומו מישהו אחר שמתנדב לכך.
איך משחקים את המשחק "הקדרים באים"?
כך משחקים את המשחק "קדרים באים":
- בוחרים מגרש למשחק ומסמנים בשני צידיו קווים.
- מאחורי קו אחד עומד "קדר מדומה" ומאחורי הקו השני עומדים כל שאר המשתתפים.
- הקדר המדומה קורא בקול: "הקדרים באים" ושאר המשתתפים עונים בקול: "לא רוצים".
- הקדר רץ לכיוון שאר המשתתפים, כאשר מותר לו לרוץ קדימה ולצדדים בלבד, והם רצים לכיוונו, ועליו לתפוס ע"י נגיעה כמה שיותר משתתפים, בעוד הם מנסים לחמוק מפניו.
- כל מי שנתפס הופך להיות קדר אמיתי, נעמדים עם הקדר המדומה מעבר לקו וממשיכים את המשחק באותה צורה כשמטרתם לתפוס כמה שיותר משתתפים. (כשהם קבוצה הם יכולים לרוץ לכל כיוון ואף להחזיק ידיים זה לזה).
- המנצח הוא זה שנשאר אחרון והצליח לא להתפס והוא זה שיתחיל בסבב הבא של המשחק בתו ה"קדר המדומה".
כך משחקים את המשחק "קדרים באים":
- בוחרים מגרש למשחק ומסמנים בשני צידיו קווים.
- מאחורי קו אחד עומד "קדר מדומה" ומאחורי הקו השני עומדים כל שאר המשתתפים.
- הקדר המדומה קורא בקול: "הקדרים באים" ושאר המשתתפים עונים בקול: "לא רוצים".
- הקדר רץ לכיוון שאר המשתתפים, כאשר מותר לו לרוץ קדימה ולצדדים בלבד, והם רצים לכיוונו, ועליו לתפוס ע"י נגיעה כמה שיותר משתתפים, בעוד הם מנסים לחמוק מפניו.
- כל מי שנתפס הופך להיות קדר אמיתי, נעמדים עם הקדר המדומה מעבר לקו וממשיכים את המשחק באותה צורה כשמטרתם לתפוס כמה שיותר משתתפים. (כשהם קבוצה הם יכולים לרוץ לכל כיוון ואף להחזיק ידיים זה לזה).
- המנצח הוא זה שנשאר אחרון והצליח לא להתפס והוא זה שיתחיל בסבב הבא של המשחק בתו ה"קדר המדומה".
איך לשחק חבילה עוברת?
כך משחקים את המשחק חבילה עוברת:
בוחרים הפתעה נחמדה עבור ילד אחד או עבור כל המשתתפים ועוטפים אותה בהרבה עיתונים או ניירות.
את החבילה מתחילים להעביר מיד ליד לצלילי מוסיקה.
בכל פעם שהמוסיקה נעצרת, מסירים שכבה אחת מהניירות העוטפים את החבילה. (לילדים בוגרים יותר ניתן לכתוב על חלק מהעטיפות משימות קלות שיש לבצע לפני שממשיכים במשחק).
האחרון שמסיר את העטיפה זוכה בהפתעה או זוכה לחלק אותה בין המשתתפים.
כך משחקים את המשחק חבילה עוברת:
בוחרים הפתעה נחמדה עבור ילד אחד או עבור כל המשתתפים ועוטפים אותה בהרבה עיתונים או ניירות.
את החבילה מתחילים להעביר מיד ליד לצלילי מוסיקה.
בכל פעם שהמוסיקה נעצרת, מסירים שכבה אחת מהניירות העוטפים את החבילה. (לילדים בוגרים יותר ניתן לכתוב על חלק מהעטיפות משימות קלות שיש לבצע לפני שממשיכים במשחק).
האחרון שמסיר את העטיפה זוכה בהפתעה או זוכה לחלק אותה בין המשתתפים.
איך לשחק במשחק הרוצח?
המשחק מורכב מ"לילה" ומ"יום". המשחק מתחיל בלילה. בלילה הראשון נקבע מי הוא הרוצח. המנחה, מישהו שלא משתתף במשחק, הוא זה שקובע מיהו הנרצח והרוצח.
1. שבו במעגל. כשהמנחה אומר "לילה טוב כפר!", הורידו את הראש ועיצמו עיניים.
2. המנחה עובר ונותן לכל אחד טפיחה אחת על הגב, פרט לרוצח שיבחר, שיקבל 2 טפיחות.
3. "בוקר טוב כפר!" מכריז המנחה וכולם מתעוררים.
4. הרוצח יכול לרצוח ע"י קריצה. מי שהוא קרץ לו יחכה כמה שניות, יאמר "נרצחתי" וייצא מהמשחק.
5. אזרחי הכפר (המשתתפים האחרים) צריכים לגלות כמה שיותר מהר מי הרוצח, מבלי להירצח. דיונים, האשמות, דברי הגנה, הוצאות להורג (של מי שרוב הקולות קובע שהוא הרוצח) ו"מילים אחרונות" (של מי שהוצא להורג ומתוודה שהוא הרוצח או מכריז שהוא לא הרוצח), עד לגילוי הרוצח.
אם נשארו שני אזרחים חיים והרוצח לא נתפס - הוא ניצח.
המשחק מורכב מ"לילה" ומ"יום". המשחק מתחיל בלילה. בלילה הראשון נקבע מי הוא הרוצח. המנחה, מישהו שלא משתתף במשחק, הוא זה שקובע מיהו הנרצח והרוצח.
1. שבו במעגל. כשהמנחה אומר "לילה טוב כפר!", הורידו את הראש ועיצמו עיניים.
2. המנחה עובר ונותן לכל אחד טפיחה אחת על הגב, פרט לרוצח שיבחר, שיקבל 2 טפיחות.
3. "בוקר טוב כפר!" מכריז המנחה וכולם מתעוררים.
4. הרוצח יכול לרצוח ע"י קריצה. מי שהוא קרץ לו יחכה כמה שניות, יאמר "נרצחתי" וייצא מהמשחק.
5. אזרחי הכפר (המשתתפים האחרים) צריכים לגלות כמה שיותר מהר מי הרוצח, מבלי להירצח. דיונים, האשמות, דברי הגנה, הוצאות להורג (של מי שרוב הקולות קובע שהוא הרוצח) ו"מילים אחרונות" (של מי שהוצא להורג ומתוודה שהוא הרוצח או מכריז שהוא לא הרוצח), עד לגילוי הרוצח.
אם נשארו שני אזרחים חיים והרוצח לא נתפס - הוא ניצח.
איך משחקים את המשחק "מי אני"?
איך לשחק את המשחק "מי אני?"
כך משחקים את משחק החברה "מי אני":
אחד ממשתתפי המשחק בוחר לעצמו דמות מסויימת (היסטורית, מפורסמת, תנכ"ית, מהמשפחה וכדומה).
שאר המשתתפים צריכים לנחש איזו דמות הוא בחר, תוך שהם שואלים שאלות שמותר לענות עליהם ב"כן" ו"לא" בלבד.
המשחק מתאים הן כמשחק חברתי בימי הולדת ובמסיבות והן כמשחק בזמן נסיעה ארוכה.
כך משחקים את משחק החברה "מי אני":
אחד ממשתתפי המשחק בוחר לעצמו דמות מסויימת (היסטורית, מפורסמת, תנכ"ית, מהמשפחה וכדומה).
שאר המשתתפים צריכים לנחש איזו דמות הוא בחר, תוך שהם שואלים שאלות שמותר לענות עליהם ב"כן" ו"לא" בלבד.
המשחק מתאים הן כמשחק חברתי בימי הולדת ובמסיבות והן כמשחק בזמן נסיעה ארוכה.
איך לשחק במשחק ההיכרות "משחק התכונות"?
כך משחקים את "משחק התכונות", המתאים להיות משחק הכרות בקבוצה חדשה:
נותנים לכל משתתף בקבוצה שלושה פתקים, כאשר על כל אחד מהם רשומה תכונה אחרת.
המשתתפים צריכים להסתובב בחדר ולמצוא אצל האחרים את הפתקים עם התכונות המתאימות להם.
לאחר שכל אחד בחר את הפתקים המתאימים לו, עושים סבב בין המשתתפים וכל אחד מסביר איך מתאימות לו התכונות שבחר.
כך משחקים את "משחק התכונות", המתאים להיות משחק הכרות בקבוצה חדשה:
נותנים לכל משתתף בקבוצה שלושה פתקים, כאשר על כל אחד מהם רשומה תכונה אחרת.
המשתתפים צריכים להסתובב בחדר ולמצוא אצל האחרים את הפתקים עם התכונות המתאימות להם.
לאחר שכל אחד בחר את הפתקים המתאימים לו, עושים סבב בין המשתתפים וכל אחד מסביר איך מתאימות לו התכונות שבחר.
משחק "מקומות בארץ" - איך לשחק את המשחק "מקומות בארץ"?
המשחק "מקומות בארץ", המתאים לערבי חברה והכרויות בגילאים שונים ונותן הזדמנות לכל משתתף לספר על עצמו סיפור קצר לחברי הקבוצה.
כך משחקים אותו:
יש לפרוס מפת א"י או מפת עולם על הרצפה, כאשר כל משתתף מדביק מדבקה על מקום שיש לו סיפור קצר הקשור בו.
לאחר שכולם סימנו את המקומות, עורכים סבב בין המשתתפים וכל אחד מספר את סיפורו.
המשחק "מקומות בארץ", המתאים לערבי חברה והכרויות בגילאים שונים ונותן הזדמנות לכל משתתף לספר על עצמו סיפור קצר לחברי הקבוצה.
כך משחקים אותו:
יש לפרוס מפת א"י או מפת עולם על הרצפה, כאשר כל משתתף מדביק מדבקה על מקום שיש לו סיפור קצר הקשור בו.
לאחר שכולם סימנו את המקומות, עורכים סבב בין המשתתפים וכל אחד מספר את סיפורו.
איך משחקים "לו הייתי עץ"?
המשחק "לו הייתי עץ" מתאים כמשחק הכרות וגיבוש לקבוצה שחבריה כבר מכירים באופן בסיסי זה את זה, כי ההכרות בו מעט יותר מעמיקה.
במשחק זה משתתפי הקבוצה אמורים לזהות אחד את השני ע"פ המתואר בפתקים השונים.
אופן המשחק:
כל משתתף מקבל פתק ועליו הוא רושם מה היה רוצה להיות (צמח, עצם, חיה וכו...).
מערבבים את הפתקים של כל הנוכחים וכל אחד בתורו מרים פתק, מקריא אותו.
המשתתפים צריכים לזהות מי כתב את הפתק, למי הוא שייך.
במשחק זה משתתפי הקבוצה אמורים לזהות אחד את השני ע"פ המתואר בפתקים השונים.
אופן המשחק:
כל משתתף מקבל פתק ועליו הוא רושם מה היה רוצה להיות (צמח, עצם, חיה וכו...).
מערבבים את הפתקים של כל הנוכחים וכל אחד בתורו מרים פתק, מקריא אותו.
המשתתפים צריכים לזהות מי כתב את הפתק, למי הוא שייך.
איך לשחק במשחק מה? - לוח?
1. שבו במעגל.
2. הראשון יעביר לזה שלידו מילה שמתחילה בהברה "מה" (לדוגמא: אני מעביר לך מלוח).
3. השני שואל "מה?" והראשון משלים מילה שונה שמתחילה בהברה "מה" (לדוגמא: תוק).
4. השני אומר "אה, מתוק!" ומעביר לאדם אחריו (השלישי) מתוק.
5. השלישי שואל "מה?" והשני משלים למילה נוספת (מגעיל, מרטיט, מבחיל)..
כמובן שאפשר להתחיל כל סיבוב בהברה אחרת..
1. שבו במעגל.
2. הראשון יעביר לזה שלידו מילה שמתחילה בהברה "מה" (לדוגמא: אני מעביר לך מלוח).
3. השני שואל "מה?" והראשון משלים מילה שונה שמתחילה בהברה "מה" (לדוגמא: תוק).
4. השני אומר "אה, מתוק!" ומעביר לאדם אחריו (השלישי) מתוק.
5. השלישי שואל "מה?" והשני משלים למילה נוספת (מגעיל, מרטיט, מבחיל)..
כמובן שאפשר להתחיל כל סיבוב בהברה אחרת..
איך משחקים ב"תופסת גובה"?
את המשחק "תופסת גובה" משחקים באופן דומה למשחק התופסת הרגיל. כלומר, אחד הילדים הוא התופס, שצריך לתפוס את הילדים הבורחים.
השינוי הוא בכך שילד אשר מטפס על משהו, כך שהוא אינו נוגע באדמה ברגליו, אסור לתפוס אותו.
את המשחק "תופסת גובה" משחקים באופן דומה למשחק התופסת הרגיל. כלומר, אחד הילדים הוא התופס, שצריך לתפוס את הילדים הבורחים.
השינוי הוא בכך שילד אשר מטפס על משהו, כך שהוא אינו נוגע באדמה ברגליו, אסור לתפוס אותו.
איך משחקים ב"מחניים"?
אלו כללי המשחק של "מחניים":
1. יש לשרטט שני קווים רחוקים זה מזה במספר מטרים.
2. מאחורי כל קו עומד משתתף וכל שאר המשתתפים עומדים בין שני הקווים.
3. שני המשתתפים שמאחורי הקווים מכונים "הקולעים". הם אמורים להטיל את הכדור ו"לפגוע" במשתתפים העומדים במרכז.
כמובן שהמשתתפים מנסים להתחמק מפגיעת הכדור.
4. מי שהכדור נגע בו, נפסל ויוצא מהמשחק.
5. אם משתתף שעמד במרכז תפס בידיו את הכדור, הוא יכול לצבור נקודה לטובת פסילה עתידית, או לטובת פדיון משתתף אחר שנפסל או שיוכל מיידית להחליף את ה"קולע".
אלו כללי המשחק של "מחניים":
1. יש לשרטט שני קווים רחוקים זה מזה במספר מטרים.
2. מאחורי כל קו עומד משתתף וכל שאר המשתתפים עומדים בין שני הקווים.
3. שני המשתתפים שמאחורי הקווים מכונים "הקולעים". הם אמורים להטיל את הכדור ו"לפגוע" במשתתפים העומדים במרכז.
כמובן שהמשתתפים מנסים להתחמק מפגיעת הכדור.
4. מי שהכדור נגע בו, נפסל ויוצא מהמשחק.
5. אם משתתף שעמד במרכז תפס בידיו את הכדור, הוא יכול לצבור נקודה לטובת פסילה עתידית, או לטובת פדיון משתתף אחר שנפסל או שיוכל מיידית להחליף את ה"קולע".
איך לשחק במשחק ההיכרות "ביל בול"?
משחק ההיכרות "ביל בול" הוא משחק מצוין לשבירת מבוכה והיכרות במפגש ראשון של קבוצה.
כך משחקים את המשחק:
כל משתתפי המשחק יושבים במעגל.
לאחר סבב שמות, פונה המדריך או מנחה המשחק, בכל פעם בהפתעה, למשתתף אחר ואומר לו "ביל" או "בול".
כאשר אמר המנחה "ביל", צריך המשתתף אליו פנו לאמר את שמו של המשתתף היושב מצד שמאל שלו.
אם נאמרה המילה "בול" צריך המשתתף לאמר את שמו של מי שיושב מצד ימין שלו.
המטרה, כמובן, היא להצליח לשלוט בשמותיהם של כל חברי הקבוצה ולעשות זאת בדרך משעשעת. בהדרגה נקלטים השמות אצל חברי הקבוצה.
משחק ההיכרות "ביל בול" הוא משחק מצוין לשבירת מבוכה והיכרות במפגש ראשון של קבוצה.
כך משחקים את המשחק:
כל משתתפי המשחק יושבים במעגל.
לאחר סבב שמות, פונה המדריך או מנחה המשחק, בכל פעם בהפתעה, למשתתף אחר ואומר לו "ביל" או "בול".
כאשר אמר המנחה "ביל", צריך המשתתף אליו פנו לאמר את שמו של המשתתף היושב מצד שמאל שלו.
אם נאמרה המילה "בול" צריך המשתתף לאמר את שמו של מי שיושב מצד ימין שלו.
המטרה, כמובן, היא להצליח לשלוט בשמותיהם של כל חברי הקבוצה ולעשות זאת בדרך משעשעת. בהדרגה נקלטים השמות אצל חברי הקבוצה.
איך לשחק במשחק "נייר עף ברוח"?
מטרתו של משחק ההכרות "נייר עף ברוח" היא לתפוס את הנייר לפני שהוא הגיע לארץ. תוך כדי כך מתאפשר לכולם להכיר את שמות המשתתפים במשחק.
כך תשחקו את המשחק:
אחד המשתתפים עומד במרכז החדר וקורא בשם של אחד המשתתפים האחרים, תוך כדי שהוא זורק נייר באוויר.
המשתתף ששמו הוזכר צריך לקום ולתפוס בדף הנייר לפני שייפול על הארץ.
אם הנייר נפל והגיע לארץ, המשתתף שקראו בשמו חותך אותו לשניים וקורא בשמו של משתתף אחר.
אם הוא הצליח לתפוס את הנייר הוא ימשיך ויקרא בשמו של משתתף אחר מבלי לחתוך את הנייר.
מטרתו של משחק ההכרות "נייר עף ברוח" היא לתפוס את הנייר לפני שהוא הגיע לארץ. תוך כדי כך מתאפשר לכולם להכיר את שמות המשתתפים במשחק.
כך תשחקו את המשחק:
אחד המשתתפים עומד במרכז החדר וקורא בשם של אחד המשתתפים האחרים, תוך כדי שהוא זורק נייר באוויר.
המשתתף ששמו הוזכר צריך לקום ולתפוס בדף הנייר לפני שייפול על הארץ.
אם הנייר נפל והגיע לארץ, המשתתף שקראו בשמו חותך אותו לשניים וקורא בשמו של משתתף אחר.
אם הוא הצליח לתפוס את הנייר הוא ימשיך ויקרא בשמו של משתתף אחר מבלי לחתוך את הנייר.
איך משחקים פיו-פיו?
כך משחקים את משחק החברה "פיו פיו" (יריות...):
כל הקבוצה עומדת במעגל, כאשר המדריך מסתובב בין כל המשתתפים וחוזר על המילה "פיו", עד שהוא מחליט להעצר ולהצביע על אחד מחברי הקבוצה.
החניך שהצביעו עליו, צריך להתכופף. שני החניכים שעמדו לצידו מסתובבים אחד אל השני כאשר הם מרימים את ידיהם כאילו הם אוחזים באקדח וצועקים "פיו פיו".
החניך שצעק ראשון הוא המנצח (הצליח "להרוג" את השני...) וזה שנהרג כביכול - יוצא מהמשחק.
במידה והחניך שהיה אמור להתכופף לא הספיק לעשות זאת לפני שהלוחמים החלו ביריות, הוא זה שייצא מהמשחק, כי הוא זה ש"נהרג" מהיריות.
כדי להיות פחות לוחמניים, אפשר להחליט על הוראה אחרת, כיד הדמיון, במקום "פיו פיו".
המנצח במשחק הוא האחרון ש"נשאר בחיים"...
כל הקבוצה עומדת במעגל, כאשר המדריך מסתובב בין כל המשתתפים וחוזר על המילה "פיו", עד שהוא מחליט להעצר ולהצביע על אחד מחברי הקבוצה.
החניך שהצביעו עליו, צריך להתכופף. שני החניכים שעמדו לצידו מסתובבים אחד אל השני כאשר הם מרימים את ידיהם כאילו הם אוחזים באקדח וצועקים "פיו פיו".
החניך שצעק ראשון הוא המנצח (הצליח "להרוג" את השני...) וזה שנהרג כביכול - יוצא מהמשחק.
במידה והחניך שהיה אמור להתכופף לא הספיק לעשות זאת לפני שהלוחמים החלו ביריות, הוא זה שייצא מהמשחק, כי הוא זה ש"נהרג" מהיריות.
כדי להיות פחות לוחמניים, אפשר להחליט על הוראה אחרת, כיד הדמיון, במקום "פיו פיו".
המנצח במשחק הוא האחרון ש"נשאר בחיים"...
איך משחקים את המשחק "חתול ועכבר"?
כך משחקים את משחק החברה "חתול ועכבר":
כל המשתתפים עומדים במעגל צמודים זה לזה ובוחרים שני משתתפים שאחד מהם יהיה החתול ואחד העכבר.
תפקידו של החתול לתפוס את העכבר ותפקידו של העכבר להמלט מהחתול.
תפקידה של הקבוצה היא לעזור לעכבר שהחתול לא יתפוס אותו. זה נעשה על ידי כך שהיא מאפשרת לו להכנס אל תוך המעגל בעוד שהיא מנסה לחסום את הפתחים שבין חברי הקבוצה מכניסה או מעבר של החתול.
כך משחקים את משחק החברה "חתול ועכבר":
כל המשתתפים עומדים במעגל צמודים זה לזה ובוחרים שני משתתפים שאחד מהם יהיה החתול ואחד העכבר.
תפקידו של החתול לתפוס את העכבר ותפקידו של העכבר להמלט מהחתול.
תפקידה של הקבוצה היא לעזור לעכבר שהחתול לא יתפוס אותו. זה נעשה על ידי כך שהיא מאפשרת לו להכנס אל תוך המעגל בעוד שהיא מנסה לחסום את הפתחים שבין חברי הקבוצה מכניסה או מעבר של החתול.
איך הולך משחק התכונות?
"משחק התכונות" הוא משחק הכרות חביב המאפשר למשתתפי הקבוצה ליצור קשר ראשוני ביניהם ומאפשר להם הכרות בסיסית עם תכונות החברים האחרים.
המשחק מתבצע כך:
כל אחד מהמשתתפים מקבל 3 פתקים, שעל כל אחד מהם רשומה תכונה אחרת.
המשתתפים אמורים להסתובב ולברר מה שתכונות שאצל כל אחד.
כל מי שמגלים תכונה שלהם, ינסו להחליף עם האחרים את התכונות, כך שכל אחד יחזיק בידו 3 תכונות המתאימות לאופיו.
"משחק התכונות" הוא משחק הכרות חביב המאפשר למשתתפי הקבוצה ליצור קשר ראשוני ביניהם ומאפשר להם הכרות בסיסית עם תכונות החברים האחרים.
המשחק מתבצע כך:
כל אחד מהמשתתפים מקבל 3 פתקים, שעל כל אחד מהם רשומה תכונה אחרת.
המשתתפים אמורים להסתובב ולברר מה שתכונות שאצל כל אחד.
כל מי שמגלים תכונה שלהם, ינסו להחליף עם האחרים את התכונות, כך שכל אחד יחזיק בידו 3 תכונות המתאימות לאופיו.