» «
רולס רויס
מהי מכונית הפאר רולס רויס?



אם היינו מספרים לכם שיש יצרנית כלי רכב שקיימת מאז תחילת המאה הקודמת ועדיין כ-65% מכל המכוניות שנוצרו על ידה אי פעם עדיין נוסעות על הכבישים, הייתם מאמינים?

ובכן, לא מדובר בסתם מכונית אלא בסמל האיכות והיוקרה הגדול בעולם הרכב. במילים אחרות, קבלו את רולס רויס (Rolls Royce) - הרכב שאם יש לכם בחנייה אחד ממנו לפחות, כנראה שהצלחתם ודי בגדול.

אגב, גם אם הם לא התחברו לעיצוב שלה, עשירים גדולים ובעלי הון לאורך כל המאה ה-20 נסעו ברולס רויס. המעמד, כך נהוג הרי לומר, מחייב!

חברת רולס-רויס נוסדה ב-1906 משותפות של שניים - רויס, בעל חברה לייצור מכוניות ורולס, הבעלים של סוכנות שיווק רכב. הם הקימו את החברה לאחר שהצליחו לייצר מכונית מוצלחת ששיווקו תחת השם 'רויס 10' (היא הייתה בעלת 10 כוחות הסוס) וכיום נחשבת למכונית הראשונה של חברת 'רולס-רויס', על אף שהקדימה את החברה הרשמית בשנתיים.

מאות מחלקי המתכת של כלי הרכב של רולס רויס מיוצרים בעבודת יד ואת כל ההרכבה של המנועים עושים שם בצורה ידנית. הערה קטנה בשולי הדברים - המכוניות הללו ידועות גם בסמל המרהיב שלהן, שניצב על מכסה המנוע מקדימה וזכה לכינוי 'הרוח של האקסטזה'.

מה שוודאי יפתיע לגלות הוא שאף שרולס רויס אינה נחשבת לחברה שמייצרת רכב מירוץ או מכוניות לספורט מוטורי, הם יצרו כלי רכב כה חזקים ומהירים שבשלב מסוים הם החזיק בו-זמנית בכל שיאי המהירות המוטורית - גם ביבשה, גם בים וגם באוויר!


כך נוסדה חברת רולס רויס:

https://youtu.be/ONfb7-51N5Y


ברחבי האימפריה הבריטית של פעם נסעו בה כל המצליחים והעשירים:

https://youtu.be/xtfehEM1g7g


סמל המכוניות הללו הפך גם הוא לאגדה:

https://youtu.be/m_a5JjxEj3c


מכונית הקונספט מ-2016, רולס רויס ויז'ן:

https://youtu.be/t5lJnYqWHDw


וסרט תיעודי על המכוניות המפוארות בעולם:

https://youtu.be/BpfYH93e8h8?long=yes
פורשה 911
מה מיוחד בפורשה 911?



הפורשה 911 (Porsche 911) היא מכונית הספורט הידועה ביותר של חברת פורשה. זוהי מכונית קלאסית, שנולדה אי שם, על בסיס מכונית משנות ה-30 ועם הנדסה גאונית של בן למשפחת מהנדסים גרמנית ומבריקה.

יצר אותה בנו של פרדיננד פורשה האב, אותו פורשה שידוע בעיקר כמפתח החיפושית - מכונית העם שהיטלר הורה לייצר עבור הגרמנים הפשוטים. עבור הדגם הקודם של החברה, הפורשה 356, התבסס הבן על המנוע מקורר האוויר של החיפושית שהורכב בחלקה האחורי של המכונית, זה שממנו הונעו הגלגלים האחוריים ישירות. אבל כשפיתח את הפורשה 911, בתחילת שנות ה־60, השתחרר הבן המהנדס מהטכנולוגיות שפיתח אביו המת ופיתח את ה־911 בצלמו ובדמותו. המעולים, יש לציין.

אז זה התחיל במנוע חזק יחסית לתקופה, של 6 צילינדרים, עדיין מקורר אוויר, ונמשך בדגמים מתקדמים במהלך העשור ההוא, עם מנוע קדמי ובעל קירור מים. בסוף שנות ה־70 חשבו בחברה לסיים את הדגם, אבל האהבה של אנשי החברה אליו וההצלחה הרבה שלו, הובילו לכך שהוא קיים עד ימינו, בכתיבת הערך כבר מעל ל-50 שנה.

זה המשיך בשנות השמונים, עם שיפורים ומתיחות פנים, שיפורים בעיצוב ועיצוב מחדש ב-1984, מכלולים רבים שהוחלפו ושודרגו וה-911, שכבר מזמן הייתה לאגדה, כבשה עוד ועוד פסגות ולבבות.

בימינו, היא נחשבת ובצדק רב סוג של אייקון מוטורי בלתי מעורער. זה החל אז, כשבצד המוניטין שלה כמכונית פרטית שימושית, אמינה ואיכותית, היא הופיעה בסרטים, ניצחה במירוצי מכוניות, בשטח ועל אספלט וזכתה גם למעמד של מכונית ספורט מדהימה.

אגב, במקור היא תוכננה להיקרא פורשה 901, אבל אחרי איומים משפטיים מחברת פיג'ו הצרפתית, שונה שם הדגם ל־911. לא שזה קלקל את הצלחתו.

בתחילת שנות התשעים, נולדו דגמי הפורשה 911 החדשים והמרשימים. הם נחשבים לאחרונים שיוצרו ברוח ה-911 האגדית. גם אם מאז יצאו דגמים נוספים ומרשימים ביותר, רבים רואים בהם דגמים שאינם ברוח ה-911 המקורי.


הנה ההיסטוריה של פורשה 911:

https://youtu.be/TybXNQfS1tU


ההתפתחות של הפורש 911 לאורך השנים:

https://youtu.be/Pz8IGLgFE2s


השינויים שעבר העיצוב שלה:

https://youtu.be/2Krxf4dDshs


כך היא מכרה:

https://youtu.be/UdvI81Sw2BI


ואחד מהדגמים החדשניים שלה מ-2017:

https://youtu.be/zGJjeeK01us


וסרט תיעודי על פורשה וה-911 שלו:

https://youtu.be/DZBqOPBwA3k?long=yes
סוסיתא
מה הייתה המכונית הישראלית?



"סוסיתא" היא מכונית מתוצרת ישראל, שיוצרה על ידי חברת אוטוקרס בין השנים 1960-1975. היא הייתה מכונית זולה ויעילה, שאפשרה לאזרחים "רגילים" בישראל לרכוש רכב למשפחה גם ללא תקציב גבוה למכונית מיבוא.

היא החלה כמכונית די גרועה ובנוייה רע, עם מנוע אנגלי ממוצע. בהמשך היא השתפרה אך על אף שהייתה מכונית ממוצעת ולא מיוחדת בשום דבר, זכתה הסוסיתא במהלך השנים למעמד מיתולוגי בישראל.

אבל המעמד הזה לא התפתח תודות לנהגים שנהגו בה. הסוסיתא הייתה רכב מועד לתקלות ולא איכותי כמו המכוניות היקרות מתוצרת חוץ. לעגו לה ולבעלים הגאים שרכשו אותה אז, באמירות כמו "סוסיתא קנית - על הכסף בכית!" או "סע וטייל בקרטוני ישראל".

אחד הדברים המעניינים שנקשרו בסוסיתא היא האגדה על כך שגמלים אוהבים לאכול אותה. בניגוד למכוניות שעשויות ממתכת, גופה של הסוסיתא היה עשוי מפיברגלס. לא ידוע מי עשה זאת, אולי מתחרה עסקי, אבל מישהו הפיץ שמועה שגמלים אוהבים ללעוס את הפיברגלס של הסוסיתא. אם זה נכון, הרי שככל הנראה הוא ניסה להניא את הרוכשים מלקנות רכבים כאלה ולהעבירם לטובת המכוניות שהוא מייצר.. האמת היא כמובן שאין שום דבר בשמועה ומעולם לא הזמין שום גמל סוסיתא לארוחת הצהריים שלו..

את השם "סוסיתא" בחרה יצרנית המכונית לאחר שערכה משאל וזכתה לאלפי הצעות לשמות למכונית הישראלית הראשונה. השם, אגב, הוצע בידי 7 אנשים שונים. הוא שילוב של הר סוסיתא שמשקיף על הכנרת, עם כוח הסוס של מנוע הרכב.


הנה סיפורה של הסוסיתא והאם הגמלים באומת אוכלים לה את הפיברגלס (עברית):

https://youtu.be/fjrxc1R_BbE


נסיעה בתוך סוסיתא (עברית):

https://youtu.be/GjhlE-ykPO4


היא נוסעת עד היום (עברית):

https://youtu.be/e1HHgp_FozM


כתבת טלוויזיה מרתקת על הסוסיתא ואספנים אוהבים (עברית):

https://youtu.be/4EI5mIZNzCU?long=yes


ותכנית טלוויזיה משעשעת שהוקדשה לה (עברית):

https://youtu.be/L0ONvpMtRng?long=yes
מכוניות אמריקאיות
למה מכוניות אמריקאיות הן כל כך גדולות?



מכוניות אמריקאיות היו במשך שנים רבות מכוניות ענק, במיוחד בשנות ה-50 של המאה הקודמת. הן היו יקרות לתחזוקה, צרכו דלק בטירוף, פגעו בסביבה ועלו הרבה יותר, אבל הייתה סיבה להתלהבות האמריקאית מהן והיא קשורה גם להיסטוריה וגם לפסיכולוגיה של ארצות הברית כאומה.

מכוניות הענק של אמריקה בשנות החמישים היו סוג של השתקפות של ארצות הברית של אותה תקופה. אחרי מלחמת העולם השנייה זו הייתה אמריקה חזקה, מנצחת ובעלת צמיחה כלכלית עצומה. החלום האמריקאי מומש אז באופן מלא וארצות הברית צעדה אל שגשוג ופריחה כלכלית שאולי מעולם לא נהנתה ממנה.

המכוניות האמריקאיות העצומות היו גם שיקוף אז - של הגודל, גם הפיזי וגם התדמיתי, שארצות הברית חוותה אז. זה היה פחות מעשור אחרי שאמריקה ניצחה את המשטרים הפשיסטיים של היטלר ויפן, בנוקאאוט גרעיני. היא הפכה בבת אחת לאימפריה עולמית והמכוניות הללו, באופן מוצדק או לא, היו ההוכחה שהיא נתנה לעצמה לעוצמתה כמובילת העולם החופשי.


הנה פרסומות למכוניות אמריקאיות בשנות ה-50:

https://youtu.be/wGhho4WYtVw


המכונית הגדולה היא חלק משנות החמישים:

https://youtu.be/9rTTesS5wTE


תרבות המכוניות של שנות החמישים:

https://youtu.be/7f-9otKq1I8


וזה חוזר:

https://youtu.be/Y4NdDkXku4c

מכוניות

מכונית סולארית
מהי המכונית הסולארית?



האם ראיתם פעם את אבא או אמא מתעצבנים על מחירי הדלק הגבוהים? - ובכן, זכרו לומר להם שייתכן שבעתיד הקרוב הם יוכלו לנסוע על אור השמש..

המכונית הסולארית, ודאי כבר הבנתם, נוסעת על אנרגיה שהיא צוברת מאור השמש. זוהי מכונית שהתאים הפוטו-וולטאיים שעל גגה ממירים את אנרגיית השמש לאנרגיה חשמלית. אנרגיה זו מאפשרת לה נסיעה חסכונית וירוקה, כלומר כזו ששומרת על הסביבה. בלי דלק ואפילו בלי חשמל מתחנות הכוח המזהמות.

כיום הטכנולוגיה הסולארית עדיין לא מספיקה לנסיעה של מכונית שמתבססת רק עליה. הסיבות הן מחירה היקר של התשתית הסולארית, השטח הרב שהתאים הסולאריים הדרושים לנסיעה סבירה תופסים על המכונית וכמובן העובדה שבימים שאין בהם שמש המכונית פשוט לא תיסע..

לכן המכוניות הסולאריות שקיימות בימינו הן מכוניות היברידיות. כלומר, הן משלבות כמה מקורות אנרגיה, שניתן להחליף ביניהם על פי המצב. בימי שמש הן משתמשות בחשמל מקרני השמש ונוסעות למרחקים של יותר מ-100 קילומטרים ואפילו מהר יחסית. בימי עננות, בחורף ובלילה, הן נוסעות על דלק רגיל.

הרכב ההיברידי-נטען שהציגה חברת פורד בשנים האחרונות, מטעין בקרני השמש את סוללות מנוע העזר החשמלי וכך מאפשר נסיעה בעיר ובנסיעות קצרות. למרחקים גדולים יותר, הוא משלב נסיעה חשמלית ונסיעה מבוססת דלק ומצליח להגיע לטווחי נסיעה מצוינים של 1000 קילומטרים!


כך פועלת מכונית סולארית:

http://youtu.be/7CBod7xTGeI


הנה מכונית מרוץ סולארית שמגיעה למהירות של 140 קילומטרים לשעה:

http://youtu.be/pYtWl0TtaKU


תחרות למכוניות מירוץ סולאריות:

http://youtu.be/dD9sfBGTXCw


הרכב הסולארי היברידי של חברת פורד:

http://youtu.be/Fc2rZC4vSqQ


ורכב סולארי קל שבנה מהנדס לבדו בבית:

http://youtu.be/ir89zC8QIDg
רנו 4
מה הפך את רנו 4 למכונית קלאסית קטנה ומטריפה?



היא נחשבת למכונית הכי ישראלית אחרי הסוסיתא, אבל נראה שהמכונית הצרפתית הכי נמכרת בעולם זכתה לכבוד בדיוק בממדים שלה. קטנים.

מה הפך את הרנו 4 (Renault 4) לאגדה שהייתה באמת?

האגדה מתחילה במכונית האצ'בק, שזה אומר דלת מטען מאחור שנפתחת כלפי מעלה, כלי רכב קל ובעל ידית הילוכים ייחודית בצורת מוט המזדקר מימין להגה, נולדה בשנת 1956. זה היה כשהנהלת חברת רנו החליטה לפתח מכונית משפחתית זולה, שימושית, חסכונית בדלק, נוחה לנסיעה וקלה לתחזוקה - מכונית שתתאים לכולם - בעיר, בכפר, לגבר ולאישה.

יש המון פרטים מדהימים על הצרפתית הנפלאה, הצנועה והעממית הזו, שלא ידועים מספיק. דוגמאות? - את הרנו 4 תכננו כמתחרה לסיטרואן דה-שבו המצליחה כל כך של סיטרואן, המתחרה המרכזית מצרפת. ייצרו אותה במשך 33 שנים ברציפות ונמכרו ממנה 8 מיליוני יחידות, ביותר מ-100 מדינות בעולם.

עוד נתון מדהים? - אחרי החיפושית של פולקסווגן ופורד מודל T, היא נחשבת למכונית הנמכרת ביותר בהיסטוריה.

אצלנו בצה"ל נבחרה הרנו 4 למכונית של הקצינים והתגלתה כבעלת יכולת עבירות לא קטנה. די מהר התגלתה הרנו 4 כסוג של "ג'יפ לעניים". עם משקל עצמי נמוך, מתלה ארוך ומרווח גחון נדיב, היא הייתה סוג מוקדם ועממי של ג'יפון קל ובעל יכולות שטח לא מבוטלות.

היו לרנו 4 גם גרסאות טנדר מסחריות, שהקדימו את עידן המסחריות הזעירות של שנות ה-80. כך מצאו אותה העצמאים ובעלי המקצוע ככלי שימושי ואהוד גם לשעות העבודה.

בסופו של דבר המכונית שזכתה לשלל כינויים, כמו "טיפה" בפינית, "ארבע קופסאות" בספרדית, "צפרדע" באיטלקית ובקולומביה "חברה נאמנה", הייתה יופי של מכונית קלאסית.

אז עם מחירים נמוכים וקלות של שיפוץ ואחזקה - מי חובב הנוסטלגיה המוטורית שלא ירצה אחת כזו ליד הבית.


הנה הרנו 4 (עברית):

https://youtu.be/k3-SHIsUTc4


עם עבירות לא רעה בשטח:

https://youtu.be/Z2VaMX2dVgs


היא כיכבה בלא מעט סרטים:

https://youtu.be/Tqyggit-9wY


במרוצי הראלי:

https://youtu.be/9rKvuhBzHEc


יש לה מועדון אספנים גם בישראל (עברית):

https://youtu.be/uipftLVQzYY


התכניות להחזיר אותה לייצור כרכב חשמלי חדיש ורטרו מציגים את הדגם הזה:

https://youtu.be/6suDvHmK4Ls


וסרט תיעודי על הרנו 4 ועלילותיה:

https://youtu.be/uhGmPmX0SB4?long=yes
טרסט 2
מהי מכונית הטרסט 2 האגדית?



טרסט 2 היה כינוייה של מכונית עם מנוע סילוני שנלקח ממטוס קרב ישן. ריצ'ארד נובל שנהג ב-1983 במכונית Thrust 2 הצליח להגיע למהירות של 1,019 קילומטרים לשעה. זה קרה במדבר בלאק רוק שבנבאדה ארה"ב.

אותו נובל, אגב, שבר בשנת 1997 את השיא הוותיק, במכונית הדחף העל-קולית המתקדמת יותר, שכינוייה היה "ThrustSSC". במכונית זו הגיע למהירות של 1,228 קילומטרים לשעה ועבר לראשונה את מהירות הקול במכונית. דגם מתקדם עוד יותר, ה-Bloodhound SSC, הגיע למהירות של 1609 קילומטר בשעה ויותר.


הנה סרטון עם נסיעת השיא וראיון 30 שנה אחרי ההישג המדהים של הטרסט 2:

https://youtu.be/hvV3KCjhAAo


וראיון עם נהג הטרסט2 ריצ'רד נובל בזמן נסיעת הניסוי:

https://youtu.be/bFu3RKOblMU


מכונית המירוץ האגדית מקרוב:

https://youtu.be/Oct76xXN9aI


היא וממשיכותיה האגדיות לא פחות מדגמי ה-SSC:

https://youtu.be/iM_0qCQjZno



וממשיכתה של מכונית הטראסט 2, מכונית ה-Thrust SSC שעברה את מהירות הקול:

https://youtu.be/rIWdtE-__5M
דלוריאן DMC-12
מהי הדלוריאן DMC-12 שטסה בחזרה לעתיד?



דלוריאן DMC-12 היא המכונית המפורסמת ביותר מהמכוניות שנכשלו בשוק. הסיבה היא הפרסום העולמי שבו זכתה כשכיכבה בטרילוגיה הקולנועית "בחזרה לעתיד". היא הייתה לא פחות ממכונת הזמן של גיבורי הסרטים הללו.

לצורך צילום הטרילוגיה, שהסרט הראשון בה יצא ב-1985, בחרו היוצרים את הדלוריאן (De Lorean) מדגם DMC-12. לא סתם נבחרה המכונית הזו. המראה העתידני שלה התאים לדימוי של מכונית שתיראה לאנשי שנות ה-50, זמן התרחשות הסיפור, כמעין צלחת מעופפת.

היא הייתה מכונית ספורט חדשנית לזמנה, כלי רכב שדלתותיו נפתחו כלפי מעלה. היום מכוניות יוקרה שונות מציעות דלתות שכאלה, אבל בשנות ה-80 של המאה הקודמת זה היה נדיר.

מכונית הדלוריאן הייתה כישלון מסחרי מהדהד. כמעט כל קושי פגע בסיכויים שלה, מהמחיר היקר, דרך הביצועים הספורטיביים הלא-מרשימים, שערי מטבע גרועים למכונית שמיוצרת בצפון-אירלנד וההיצע שכלל רק צבע אחד בלבד - כל אלה הפכו אותה למכונית שפשוט לא נמכרה. אחרי 6000 יחידות, פשט המפעל את הרגל.

סרטי "בחזרה לעתיד" הצליחו הרבה יותר. הסרט הראשון בסדרה יצא אחרי שהחברה כבר נסגרה. מייסד החברה שלח מכתב תודה עגמומי אבל כנה למפיקים, ציין שאנשים רבים קנו דלוריאן בזכות הסרט והודה להם על שהכניסו את הרכב היחיד שלו להיסטוריה.

בזכות האפיזודה הקולנועית המרשימה שלה, ממשיכה מכונית הדלוריאן עד היום להיות רכב אספנות מבוקש. מועדוני מעריצים בעולם כולו עוטפים אותה באהבה, כאילו לא עבר זמן רב מאז שהייתה ההבטחה הגדולה שהיא הייתה. ואולי במובן הזה היא באמת סוג של "מכונת זמן"...


כך הופיעה הדלוריאן לראשונה בסרט:

https://youtu.be/Psxktpxkc6o


הנה מכונית הדלוריאן המיתולוגית בהופעותיו הרבות בקולנוע ובטלוויזיה:

https://youtu.be/CkA9yEzNOz0


הנה סקירה לעומק על תולדות הדגם היחיד של מפעל הדלוריאן:

https://youtu.be/XctS_ghIIkI


וכך היא נראית במשחק המחשב GTA:

https://youtu.be/o7E0AVrjYqk


ThrustSSC
מהי המכונית המהירה בעולם?



המכונית המהירה ביותר בעולם היא מכונית הדחף העל-קולית ThrustSSC שהשיגה בשנת 1997 את השיא העולמי. מכונית הטראסט SSC הגיעה למהירות של 1,228 קילומטרים לשעה ועברה לראשונה את מהירות הקול בנסיעה במכונית.

דגם מתקדם עוד יותר של המכונית המהירה בתבל, ה-Bloodhound SSC, עבר את המהירות של 1609 קילומטרים בשעה.


הנה המכונית הכי מהירה בעולם:

http://youtu.be/SsDZ7-esM_4?end=1m02s
מהי מקלארן המכונית עם הכנפיים?



אם צריך היה להגדיר את מכוניות המקלארן, המכוניות של העשירים ביותר, אז כנראה שלפני הכל מדובר היה בביצועים שיוצרים יוקרה מהרמה הגבוהה ביותר. אין מכונית שמדגימה יותר ממקלארן כלשהי את הצלחתו של המצליחן האמיתי, זה שעשה המון כסף והצליח מעל למשוער - זה שנמצא במיליונון העליון של הכלכלה האישית.

מי שתהיה לאחד השמות הגדולים והמפורסמים ביותר בעולם ה"הייפר-קארס", עולם מכוניות-העל, הייתה קודם כל יצרנית של מכוניות מרוץ קיצוניות, אלופות עולם במדרגה הגבוהה ביותר של הספורט המוטורי העולמי. רק אחר-כך היא "התפנתה" לשבת ולנסח מחדש את החוקים של מכוניות הכביש (מכוניות שרשאיות לנסוע על כבישים רגילים).

שוב ושוב זכו המכוניות של מקלארן במרוצי הפורמולה 1 של שנות ה-80. הן היו שיאניות ומנצחות קבועות במרוצים הקשים והתחרותיים ביותר בעולם. אבל היא לא הסתפקה במסלול המרוצים. מקלארן הולידה שוב ושוב דגמי קיצון מיתולוגיים. אם זו המקלארן F1, מכונית העל שנחשבת הטובה בכל הזמנים. היא הוצגה ב-1992 ולקחה אל הקצה את הביצועים של מכוניות הכביש, כמו גם את המחיר, או ה-P1, שירשה אותה אחרי 20 שנה בהצלחה רבה. עם מכוניות למרוצי הפורמולה 1 של שנות ה-80, דוגמת ה-MP4 שהקדימה והכינה את הקרקע להופעת ה-F1, עשור לפניה - מקלארן לא יודעת שובעה ומייצרת שוב ושוב דגמים קיצוניים ביכולות ובדמיון של מהנדסיה.

החברה נקראת על שמו של ברוס מקלארן, נהג פורמולה מניו-זילנד, שבשנת 1963 הקים קבוצת מירוצים מעולה, אבל נהרג שנים ספורות לאחר מכן, על מסלול המרוצים. הדמות שעמדה במרכז החברה במשך שנים רבות הוא רון דניס, לשעבר המנהל של קבוצת הגרנד-פרי. דניס התפרסם כמנהל בעל הבנה טכנולוגית מעולה ויכולת לסחוף את המהנדסים שלו אל קצה היכולת. הוא יצר חברה עם DNA פורץ דרך, שלא חושש להציב שוב ושוב שיאים. אם זה בטכנולוגיה של המכוניות שלה, בנוחות הנסיעה המדהימה, בחומרים החדשניים שהיא הביאה מעולם הטיס (כמו שלדת סיבי הפחמן הקלה של המקלארנים, או שימוש באלומיניום וקרבון בדגמים חדשים יותר), או בתמחור הקיצוני ששוב ושוב העלה את הרף של המחירים בעולם רכבי-העל.


הנה מקלארן המכונית עם הכנפיים:

https://youtu.be/3cHOTDXZ-wo?t=4s


ועוד הצגה שלה:

https://youtu.be/Xo3kfQgB2EU


הנה מבחן שעורכים לה:

https://youtu.be/uc1Eaiu1nls?t=35s


כך היא מתעצבנת או לפחות מאיצה:

https://youtu.be/DVX4OrjOTcQ


והנה סרט תיעודי על היצרנית המופלאה של המקלארן:

https://youtu.be/h7-e1iNFFCI?long=yes
מהי מכונית הספורט היוקרתית הזולה?



בשנות ה-80 הפרסומות בטלוויזיה צעקו "פונטיאק יוצרת התרגשות" והציעו כלי רכב מעוצב, שנראה כמו מכונית של מיליון דולר אבל נמכר בזיל הזול. בשוק רווי במכוניות מדהימות, עם מכוניות ששוות המון ועולות עוד יותר, זו הייתה הנוסחה שהופיעה בפרסומים של פונטיאק והיא התיימרה לעשות את הבלתי יאומן.

כך הופיעה הפונטיאק פיירו (Pontiac Fiero), כנראה המכונית החסכונית הכי מופלאה של אמריקה. הפיירו שילבה מראה של מכונית מרוץ יוקרתית, עם מחיר חסכוני. היא הייתה מכונית ספורט דו-מושבית קטנה, עם מנוע מרכזי, שהצטיירה כיורשת של מכונית המוסטאנג, מלכת שנות ה-70. בתוך 5 שנים יוצרו 370 אלף "פיירות".

הפיירו הייתה אולי ההברקה האחרונה של חברת פונטיאק, המותג ה"ספורטיבי" של יצרנית הרכב האמריקאית הגדולה ג'נרל מוטורס. אחרי שנים טובות הרבה יותר, שהסתיימו בגל משברי הנפט וכשהוחמרו תקנות זיהום האוויר, הפיירו באה בדיוק בזמן.

עיקר תרומתה של פונטיאק פיירו, ממש כמו דגם ה"פיירבירד", שהציל את פונטיאק שני עשורים לפניה, הייתה בתחום התדמיתי. היא החזירה את פונטיאק לעניינים ובשנות ה-90 היא הייתה מותג הרכב הנמכר ביותר באמריקה.


הנה הפונטיאק פיירו:

http://youtu.be/Y55SP5yoiP8?t=1m17s


חוויות מהפיירו ומהפרסומות שלה:

https://youtu.be/hd3feJNPdKs


תחרות בין פיירו לפורד מוסטנג מתחילה רע בשביל אחת מהן:

http://youtu.be/vMy1n7Yd0sE


ונערה מופלאה שמשפצת בעצמה את הפיירו שלה:

http://youtu.be/9vZpNQUIqIg
מה סוד הקסם של הפיאט 500?



מכונית הפיאט 500 (Fiat 500) צ'ינקווצ'נטו הייתה מכונית זעירה שפותחה באיטליה לנסיעה בעיר והפכה לאגדה. באיטלקית כינו את המכונית "צ'ינקווצ'נטו" (500 בשפה הזו) והיא יוצרה על ידי חברת פיאט בין השנים 1957-1975.

הפיאט צ'ינקווצ'נטו הזולה יצאה לשוק האיטלקי בעשור הקשה אחרי מלחמת העולם השנייה, תקופה שבה איטליה הייתה בקשיים כלכליים. המכונית הפשוטה בת שתי הדלתות ומנוע שתי בוכנות התאימה לתקופה ושאבה את העיצוב שלה מהחיפושית של פולקסווגן.

כמו מכוניות קלאסיות עממיות שונות, הציגה גם חברת פיאט במרץ 2007 דגם חדש. גם הוא נקרא פיאט 500 וכלל מרכיבים עיצוביים שנלקחו מה-500 המקורי. בשנים האחרונות התרבו הדגמים שלה וחלקם זולים, כמו ה-500 הקלאסית.


הנה סיפורה של הפיאט 500:

http://youtu.be/PUcAkucShzQ


הנה פרסומת קלאסית שלה:

http://youtu.be/cYXtPnhmdso


הנה החדשה פוגשת את הוותיקה:

http://youtu.be/yb8q8m5eyXY


וסרט תיעודי על הפיאט 500 האגדית:

https://youtu.be/8eIW8vKzjYc?long=yes
מה הייתה מכונית "הבועה"?



חברת מסרשמיט הגרמנית ייצרה את מטוסי הקרב הגרמניים במלחמת העולם השנייה. הנאצים טיפחו את החברה והיא הייתה יקירת היטלר ובכירי הנאצים. אבל עם התבוסה במלחמת העולם השנייה, לא הותר לחברה להמשיך ולייצר מטוסים.

מסרשמיט החליטה לעבור למוצרים אזרחיים, מהסוג שנדרש באותה תקופה בגרמניה המובסת והענייה. והיא אכן התאימה את עצמה והחלה לייצר מכונית תלת-גלגלית שנראתה כמו "בועה". שני דגמי הבועה של החברה היו מסרשמיט KR175 ומסרשמיט KR200. העיצוב של מכוניות הבועה נראה ממש כמו המטוסים של החברה וללא ספק הייתה כאן קריצה של המתכננים לכלי הטיס שהם כה אהבו וידעו לייצר.

הפשטות הטכנית של מכונית הבועה, מחירה הזול ודרישותיה הזעירות התאימו מאד לחברה של אחרי מלחמה. מהדגם הראשון יוצרו כ-15 אלף מכוניות. עד היום הן עדיין מבוקשות מאד בקרב האספנים.

מכונית הבועה הזעירה בממדיה הייתה בעלת מנוע פשוט וחסכוני. היה בה מקום לנהג ולנוסע יחיד שישב מאחוריו. היא הונעה בהנעה אחורית, כלומר הגלגל האחורי היה היחיד שחובר למנוע, בעוד שני הקדמיים רק שמרו על יציבותה.


הנה מכונית הבועה הראשונה שלהם - מסרשמיט KR175:

https://youtu.be/GWt64040fII


הפנים שלה והסבר מ-1954 על יתרונות הרכב הזעיר והחסכוני הזה:

https://youtu.be/iphWsbxATuA


מכונית המסרשמיט שעוצבה כמו תא טייס:

https://youtu.be/bZYvQAzMECM


הנה בעלים גאה של הקטנה הגרמנית מניע ונוסע בה עד היום:

https://youtu.be/SNrLkzD6MHI


והנה הממשיכה - מסרשמיט KR200 שכונתה "הבועה":

https://youtu.be/COHo_yWLAbQ?t=13s
מהי לימוזינה?



לימוזינה (Limousine) היא רכב פאר ארוך מהרגיל, יוקרתי במיוחד. רכב כזה הוא למעשה "סלון על גלגלים", הכולל סממני פאר, כמו מושבי עור מפנקים, מערכות הקרנת סרטים, טלוויזיה והשמעת מוסיקה, בר משקאות ופינוקים יוקרתיים ומפוארים נוספים.

בלימוזינות, שהן בדרך כלל לבנות או שחורות, מתרווחים הנוסעים על הכיסאות המפנקים. בדרך כלל מדובר בבעלי הון שהלימוזינה שייכת להם, או באנשים ששכרו אותה לזמן קצר, לצרכים כמו מסיבה, שמחה משפחתית וכדומה.

במקור, בתחילת המאה ה-20, הייתה הלימוזינה סוג של מכונית שבה היה תא הנוסעים מופרד מתא הנהג. בעוד שנוסעיה היו מתחת לגג, היה הנהג חשוף מתחת לכיפת השמיים, כמו בכרכרות ישנות. בשנות ה-30 של המאה העשרים כונו כך סתם מכוניות מפוארות ומשנות השישים נקראות לימוזינות רק מכוניות פאר ארוכות מהרגיל.

מכיוון שהמכונית החדשה דמתה ללבוש או הכובע המקומי בעיר הצרפתית לימוז', קיבלה הלימוזינה את שמה ממחוז לימוזין (Limousin) שבצרפת, המחוז שבו נמצאה העיר.


כך נראית לימוזינה מבפנים:

https://youtu.be/8otYhO7qPa0


הנה לימוזינה מודרנית בצורת ג'יפ עם אמצעים שלא יאומנו:

https://youtu.be/wwSdOleA_uc


כל מיני לימוזינות מוזרות ומעניינות:

https://youtu.be/QoJo000m1aQ


הלימוזינה הארוכה ביותר בעולם:

https://youtu.be/KY2QhIMXljc


בסרטים מצוירים לילדים זה מאד קל לבנות לימוזינה:

https://youtu.be/66zPiJPYXSo


מצגת וידאו של התפתחות הלימוזינה:

https://youtu.be/INv_X59Ys1k
מהן מכוניות מרוץ?



למכוניות מרוץ (Racing cars) יש מבנה מיוחד שמאפשר להן להגיע למהירויות גבוהות במיוחד. הן נמוכות וצרות מאד ובעלות מנועים חזקים במיוחד. גם הדלק שהן משתמשות בו במרוצים מאפשר להן להאיץ הרבה מעבר לכל מכונית בעולם.

מכוניות מרוץ אלה יכולות להגיע למהירות של כ-410 קילומטרים לשעה, במרוץ פורמולה 1 היוקרתי והחשוב בעולם.

עלו על מכונית המרוץ וניסע:

http://youtu.be/ClAuhgFQpLo?qr=yes


כך בוחנים מכונית מרוץ של פרארי:

https://youtu.be/w7BR0gwt46E


מכונית מרוץ או מטוס קרב - מי מנצח במירוץ ביניהם?

http://youtu.be/6muw6pqzk_c?t=6m38s


אולי מיכאל שומכר, מגדולי נהגי המרוץ, יצליח לנצח מטוס קרב:

http://youtu.be/RC8H_gXPFS4


פרסומת מעניינת עם מכונית מרוץ:

http://youtu.be/R69AsJnwqk4


מכונית המירוץ החוקית הראשונה בישראל:

http://youtu.be/_N1uaN0u4lk?t=10s


וסרט תיעודי על מכוניות הפורמולה 1, מכוניות המרוץ הטובות בעולם:

https://youtu.be/0z5kR6MyEJo?long=yes
כיצד חזרה ה-BMW 328 מהמתים?



זה היה בסוף מלחמת העולם השנייה. הצבא הבריטי פושט על מפעל מכוניות ומחרים את התכניות של אחת המכוניות המוצלחות אי-פעם. מומחים בריטיים מחברת המטוסים "בריסטול" מגיעים כדי לבחון את המכוניות שנמצאות במפעל BMW המופצץ ודואגים להעביר מכונית שלמה אל האי האנגלי. הם מצליחים לשכנע את המתכנן של המכונית, פריץ פידלר, להצטרף אליהם ופותחים קו ייצור של מכוניות. התכניות של הב.מ.וו 328 ושל המנוע שלה ישמשו לפיתוח מכונית ה-Bristol 400 הבריטית.

אבל היא לא תצליח להגיע לאיכויות המטורפות של המכונית שלקחו מגרמניה. דגם ה-328 של חברת BMW - אחד מדגמי מכוניות הספורט הידועים במאה ה-20 ואחת המכוניות הטובות והמיתולוגיות מסוגה.

היא נועדה למרוצי מכוניות. בשנות ה-40 יוצרו ממנה 464 יחידות בלבד. עם 80 כוחות סוס, יחידת תזמון גאונית ומבנה קל במיוחד, כ-800 קילו בלבד, תכונות שהפכו אותה למהירה מאד, ה-BMW 328 נולדה להיות מנצחת.

מכונית ספורט שיוצרה על ידי BMW הגרמנית בין השנים 1936-1940 יועדה לנצח במרוצים. המעצב שלה היה פיטר זימנובסקי, מי שלימים, לאחר מלחמת העולם השנייה, יהפוך למנהל העיצוב של חברת BMW, כך שהיא הייתה גם יפהפיה אמיתית. לא פלא שהגרמנים ולמעשה כל אירופה, הביטו בה כ"נערת הפוסטר של מכוניות הספורט".

ופרסים היא גרפה לא פחות ממחמאות. בשנת 1938 זכתה ה-BMW 328 במירוץ היוקרתי ביותר בעולם של אותה עת - מרוץ ה"מילה מילייה". היא חזרה על ההישג שוב, בשנת 1940 ואז יופסקו התחרויות לרגל המלחמה שהיטלר העניק לעולם.

המדהים הוא ששנים רבות אחר-כך, ה-328 חזרה מהמתים. דגם הקאם קופה שלה יוצר מחדש לחלוטין על ידי טכנאים ויוצרי מכוניות, בראשות הרסטורטור רנה גרוסה. בלי תכניות ובלי מידע על המכונית, רק על בסיס כמה צילומים ישנים ופרטים טכניים שהיו ידועים מהעיתונות של התקופה, הצליחו רנה ואנשיו לשחזר את הפלא המוטורי היחיד במינו הזה, 50 שנה אחרי שנעלמה לחלוטין.

כך היא הייתה למכונית הראשונה שזכתה גם במילה מילייה של שנות ה-40 וגם בגרסה המודרנית של המרוץ, בשנת 2004 ושוב ניצחה בשנת 2010.

בשנת 1999 נבחרה ה-BMW 328 לאחת המכוניות הטובות במאה ה-20, על ידי פאנל עולמי של עיתונאי רכב. היא נותרה אגדית כשהייתה, גם כשחזרה מן המתים.


הנה סיפורה של ה-BMW 328 המיתולוגית:

https://youtu.be/TWZ0lgp5Ry0


ממנה עתידות להיוולד בשנות ה-30 מכוניות BMW נוספות:

https://youtu.be/pfM-QT50OOc


ה-328 האצילית:

https://youtu.be/cHmaZs58kXI


גרסת הקבריולט עם הגג הנפתח:

https://youtu.be/3pgqLSGZ6uA


במילה מילייה של 1938:

https://youtu.be/TDcIL81Jw-c


מצגת וידאו של ה-BMW 328:

https://youtu.be/t7i2tLjGQbs


והומאז' לאגדה - במכונית חדישה שהוציאה החברה:

https://youtu.be/fLfKoy9SinE
מתי נולדה מכונית הקאדילק?



חברת קאדילק הוותיקה נוסדה ב-1902 על ידי עובדים שעזבו את מפעלו של הנרי פורד. בשנה שאחריה החלו למכור את הדגם הראשון שלהם, אוטומוביל שנקרא "מודל איי" (Cadillac Model A). הוא היה מאד דומה למודל איי של פורד. סימן ההיכר שלו היה החזית המשתפלת כלפי מטה.

אבל מודל A היה מהפכני בשיטת הייצור המדוייקת של חלקיו. זה הפך את התיקון שלו לפשוט מאד, מכיוון שהחלפה של חלק הייתה מיידית וחלקה. מה שהיום נראה מובן מאליו בתעשיית כלי הרכב היה אז חידוש מסעיר ובעידן שלפני פס הייצור המהיר של פורד, זו הייתה קפיצה המצאתית בתעשיית המכוניות. היא הקנתה לחברת קאדילק הרבה יוקרה וכבוד.

שנתיים אחר-כך, בשנת 1904, יצא דגם הלימוזינה הראשון של המודל A של קאדילק. הלימוזינה הייתה מכונית פאר ארוכה שהפכה לאגדה לעשירים ומפונקים. סוג זה של מכוניות הפך לפופולארי ועד היום מכנים כך מכוניות ארוכות מסוגה, גם כשהן מיוצרות על ידי חברות אחרות.


הנה "מודל A" של קדילק:

http://youtu.be/EsTclreYj04


מצגת וידאו על ההיסטוריה של הלימוזינה:

http://youtu.be/INv_X59Ys1k


כך תיראה הקאדילק של 1929:

http://youtu.be/y8MEcTgKHUU


והנה סרט תיעודי על מכונית הפאר הזו:

https://youtu.be/tEme7EV0YPQ?long=yes


מהי מכונית-העל מקלארן P1?



מרגע שהתיישבו מהנדסי החברה לצייר אותה, תוכננה המקלארן P1 (ה-McLaren P1) להיות מכונית-העל הטובה ביותר בכל הזמנים. זו שתחליף את הדגם המיתולוגי של החברה, מכונית-העל שנחשבת למכונית הטובה בכל הזמנים – מקלארן F1.

כך יצאה לדרך מי שתיחשב ליורשת הרוחנית של ה-F1 האגדית. נאמנים למסורת שהנהיג מהיום הראשון של החברה, מייסד הניו-זילנדי שלה, ברוס מקלארן, כל מכונית נתפרה במידה רבה לפי דרישותיו של הנהג המזמין.

בתוך שנתיים, בין 2013 ל-2015, ייצרה מקלארן לא פחות מ-375 יחידות של ה-P1. היא מכרה את כולן מראש במחיר עגלגל של מיליון דולר.

אבל היא לא הייתה סתם עוד מכונית-על. כאלה יש לא מעט כיום. המקלרן F1 נועדה להיות מכונית-על היברידית, שנוסעת גם על חשמל.

וכך, אם בשנות ה-90 של המאה הקודמת הציבה המקלארן F1 את הרף העליון בקבוצת מכוניות העל, ה-P1 הבטיחה לעשות זאת שוב.

וכך, רגע לפני שהפסיקו לייצר אותה, ירדה המקלרן פי1 האחרונה, מכונית מספר 375, מרצפת ההרכבה. הגוון שנבחר עבורה היה כתום פנינה, בתור מחווה לצבעה של המכונית האחרונה בסדרת מקלארן F1 המיתולוגית.


הנה מקלארן P1 בפרסומת הראשונה שלה:

https://youtu.be/6QcYs2yZHLM


תחרות בין ה לפורשה 918 והקוניגסג אגרה - מי תנצח?

https://youtu.be/ByTjSCrZSus


גרסת ה-GTR שלה:

https://youtu.be/4pDwmMruOtA


וסרט תיעודי קצר על מקלארן P1:

https://youtu.be/OL_eIZjiLUk?long=yes

מהסרטון האחרון יש המון מכוניות על נוספות
איך מייצרים מכוניות?



אם בתקופת הנרי פורד הומצא פס הייצור, שבו ישבו המוני פועלים והרכיבו מכוניות, היום הכל אחרת. במפעלי המכוניות המודרניים מצויים המוני רובוטים ומכונות חכמות וגם כמה בני אדם. כולם בונים ומרכיבים ביחד את המכוניות שאנו מכירים. מדובר במפעלי תעשיה מתוחכמים מאד שיוצרים את הפלא המורכב כל כך של כלי הרכב שלנו. כל כלי רכב כזה נבנה מאלפי חלקים וחלקם מכיל עוד מיליוני רכיבים זעירים ועדינים. כל התהליכים בתהליכי ייצור המכוניות של היום הם ממוחשבים ומפוקחים באמצעות תוכנות מחשב משוכללות במיוחד.


כך מייצרים את מכוניות הרולס רויס היוקרתיות (עברית):

https://youtu.be/scKnW05VOxg


תהליך הייצור של מכוניות ספורט:

https://youtu.be/0tQfp26tNuk


ומפעל מכוניות בעבודת יד:

https://youtu.be/OJLcoGMPQ94
מהו העיצוב האגדי של סיטרואן די אס?



היא נבחרה ל"מוצר המאה" והוכרה כ"מכונית היפה ביותר שיוצרה מאז ומעולם", אבל דמיינו מכונית שברגע שמציתים את המנוע שלה, היא מקיצה לחיים ומזדקפת. ראשון מתרומם החלק האחורי שלה, כמו אצל חיה מוכנה לריצה. אחר כך עולה גם חלקה הקדמי והמכונית מתיישרת. כמו מטוס בהמראה, היא זוקפת את חרטומה למעלה ומתחילה לנסוע, אל האושר כנראה.

כי כבר בשנות ה-50, עת הוצגה לראשונה, נחשבה מכונית הסיטרואן DS לכלי הרכב החדשני והמהפכני ביותר של התקופה. העיצוב המדהים של מכונית הסיטרואן מדגם DS (בצרפתית Citron DS) הוא מהמפורסמים בתולדות עולם הרכב. כשהוצגה בתערוכת הרכב של פאריס ב-1955, כל כך התלהב הקהל הרב שפקד את האירוע, עד שבמהלך 45 הדקות הראשונות הוזמנו 750 יחידות ממנה. עד תום אותו יום הוזמנו 12 אלף יחידות ממכונית שאיש לא נסע בה!

ואכן, המכונית הזו עשתה לה שם בעיצוב העתידני הייחודי שלה, פרי כשרונו של הפסל האיטלקי פלמיניו ברטוני. במרוצת השנים היא זכתה בפרסים רבים בתחום העיצוב. אך בנוסף לתשבחות על העיצוב שלה, בלטה ה-DS גם בחידושים הטכנולוגיים הרבים שהוטמעו בה.

מצורתה האווירודינמית הייחודית כל כך, דרך מערכת הידרו-פנאומטית יחודית של מתלים, הפנסים המסתובבים כשהרכב פונה ועוד שלל תכונות שנראו כאילו הן גזורות ממכוניות קונספט עתידיות. המכונית הזו הייתה ושבה לחיים, כשבסוף העשור הראשון של המאה ה-21 החלו לייצר דור המשך למותג המנצח הזה.

בסרטים כמו "בחזרה לעתיד" ובסדרת הטלוויזיה "פנטומס" משנות ה-80, מצאה את עצמה הדי אס לא פעם מתעופפת באוויר. אך לא פחות מכך היא עופפה בתחום המוזות. אם זה כשזכתה בשנת 1999 לתואר "המוצר של המאה ה-20", בתחרות של מגזין העיצוב האנגלי "FX". אז היא השאירה אבק למוצרים אייקוניים כמו מחשב המקינטוש של אפל ומטוס הבואינג 747. ב-2009 בחרו בה, על פי ויקיפדיה, 20 מעצבי הרכב החשובים בעולם בתור "המכונית היפה ביותר שיוצרה אי-פעם". הסיטרואן DS זכתה גם במקום השלישי והמכובד, אחרי הפורד מודל T והמיני מיינור, בתור "המכונית המשפיעה ביותר במאה ה-20".


הנה סיטרואן די אס בקצרה:

https://youtu.be/LkPfBBVH1MM?t=18s


על המהפכנות והחדשנות שהביאה הסיטרואן DS לשוק הרכב:

https://youtu.be/vGOgzy4Tz2c


פצצת העיצוב סיטרואן DS:

https://youtu.be/C5kS3a_Cgdo


על המערכת ההידרופנאומטית שלה:

https://youtu.be/lldWIPDVBQ4


בסרטים היא "התעופפה" לא פעם:

https://youtu.be/i1tLPnFzeq8


וסרט תיעודי על הציטרואן DS הצרפתית הנפלאה:

https://youtu.be/kzW_ERSgFRY?long=yes
מה הפך את המיני למכונית גדולה?



מכונית המיני הקלאסית (Classic Mini) נולדה בבריטניה בשנת 1959. היא הפכה מיידית למכונית אהודה מאד. עם הזמן הפכה המיני לאחת המכוניות הפופולאריות בעולם ולאייקון של שנות ה-60.

בתחילה היו במיני שתי דלתות בלבד והיא הייתה מיועדת לנסיעה בעיר. המיני פנתה לקהל יעד שחיפש מכונית קטנה, חסכונית וזולה. מעל 5 מיליון מכוניות מיני קלאסיות יוצרו עד שנת 2000 והיא הייתה ללא ספק המכונית הבריטית הנמכרת ביותר בכל הזמנים. עם כוח אדיר ביחס לגודלה (150 כוחות סוס במכונית קטנטנה, שזה כמו מנוע עם 500 כוחות סוס במכונית רגילה) מכוניות המיני הפכו להיות גם מכוניות מירוץ מהירות במיוחד.

המיני הקלאסית הוכתרה בשנת 1999 כמכונית השנייה המשפיעה ביותר במאה ה-20, אחרי מכונית הפורד מודל T.

מאז שנת 2000 משווקת מכונית המיני המודרנית, שהיא גדולה וכבדה הרבה יותר מהמיני המקורית. היא כבר לא זולה ומיועדת למי שמחפשים מכונית אופנתית וייחודית ולאו דווקא מכונית חסכונית או קטנה.


הנה מכונית המיני:

https://youtu.be/XoTQsLOL764


והנה ההסברים להצלחתה של המיני הקלאסית:

https://youtu.be/GbwzVvpSCtw


הנה המיני כמכונית מירוץ:

https://youtu.be/DlTCQeE3Afc


וסרט תיעודי על המיני האהובה כל כך:

https://youtu.be/RVHEt0YqtZM?long=yes
איך הטריומף הרלד הפכה למכונית ספורט בגרושים?
מהי המכונית הראשונה שעברה את מהירות הקול?
מהו מגן דוד אדום?
למה הוואנה בקובה נראית כמו פעם?
מהי המכונית שנוסעת על אוויר?


אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

העולם הוא צבעוני ומופלא, אאוריקה כאן בשביל שתגלו אותו...

אלפי נושאים, תמונות וסרטונים, מפתיעים, מסקרנים וממוקדים.

ניתן לנווט בין הפריטים במגע, בעכבר, בגלגלת, או במקשי המקלדת

בואו לגלות, לחקור, ולקבל השראה!

אֵאוּרִיקַה - האנציקלופדיה של הסקרנות!

שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.